تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820464555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد بازرس کل یزد از شیوه برگزاری مناقصات در برخی دستگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتقاد بازرس کل یزد از شیوه برگزاری مناقصات در برخی دستگاهها یزد - ایرنا - بازرس کل یزد از برگزاری یک مرحله ای مناقصات در برخی دستگاه های اجرایی این استان انتقاد کرد .


به گزارش روابط عمومی این اداره کل که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت اکبر طالبی اضافه نموده: برخی از دستگاه های مناقصه گزار بر خلاف مقررات، مناقصاتی که در قالب یک مرحله قالب اجراست بصورت دو مرحله انجام می دهند .
وی در بخشنامه ای که برای دستگاههای اجرایی استان ارسال شده آورده: این قبیل دستگاهها معیارهای ارزیابی کیفی مناقصه گران (مندرج در آیین نامه اجرایی بندج ماده 12 قانون برگزاری مناقصات) را به عنوان معیارهای ارزیابی "فنی و بازرگانی پیشنهاد" قلمداد می کنند .
در ادامه این بخشنامه آمده: آنها امتیازهای حاصل را به عنوان امتیاز فنی ، بازرگانی در قیمت پیشنهادی مناقصه گران تاثیرداده و در نهایت قیمت تراز شده جهت تعیین برنده مناقصه ملاک عمل قرار می گیرد .
بارزس کل استان یزد اضافه کرده: این در حالیست که بنا به مفاد بند الف ماده چهار قانون برگزاری مناقصات ، مناقصه دو مرحله ای ، مناقصه ای است که در آن بررسی فنی و بازرگانی پیشنهادها لازم باشد .
طالبی افزود: به استناد بند و ماده دو قانون مذکور ، ارزیابی فنی ، بازرگانی پیشنهادها نیز فرایندی است که در آن مشخصات ، استانداردها ، کارایی ، دوام و سایر ویژگی های فنی ، بازرگانی پیشنهادهای مناقصه گران بررسی و ارزیابی می شود .
طالبی گفت: به استناد تبصره پ ماده 11 آیین نامه اجرایی نظام مستند سازی و اطلاع رسانی مناقصات نیز امتیازهای ارزیابی کیفی مناقصه گران صرفا می تواند به عنوان یکب از معیارهای ارزیابی فنی ، بازرگانی لحاظ گردد و نه جایگزین آن .
بازرس کل استان یزد در ادامه آورده: با عنایت به مراتب فوق ، علاوه بر این که تاثیر امتیاز ارزیابی کیفی مناقصه گران بر قیمت پیشنهادی مبنای قانونی ندارد، موجب اطاله روند انتخاب برنده مناقصه نیز می شود .
طالبی افزود: حال آن که در عمل چنین مناقصاتی باید به دلیل عدم پیش بینی معیارهای فنی ، بازرگانی یک مرحله ای محسوب و پاکت های مناقصه گران در یک جلسه بازگشایی گردد .
وی در پایان اضافه کرد: در اجرای صحیح قوانین شایسته است برگزاری مناقصات بصورت دومرحله ای منوط به پیش بینی معیارهای فنی ، بازرگانی پیشنهادها در اسناد مناقصه گردیده و در صورت نبود معیارهای یادشده ، مناقصه بصورت یک مرحله ای برگزار گردد .ک1
7536/ 650


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن