تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802419220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائتلاف علیه «داعش» زیر ذره بین تحلیلگران ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بررسی روزنامه های ایران/دوشنبه 24 شهریور 1392 ائتلاف علیه «داعش» زیر ذره بین تحلیلگران ایرانی تهران-ایرنا-تشکیل ائتلاف علیه گروه تروریستی «داعش» یکی از مهمترین محورهای خبری-تحلیلی روزنامه های امروز بود؛ چرایی حضور نیافتن ایران در این ائتلاف و اهداف آمریکا از شکل دادن به آن دو محور اصلی تحلیلی در این ارتباط بودند.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز دوشنبه 24 شهریور 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

*** نگاه به ائتلاف آمریکایی از دریچه های مختلف
ائتلاف جدید در منطقه از سوی آمریکا و 40 کشور دیگر، به منظور مقابله با گروه تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) با گذشت چند روز هنوز خبرساز است. بسیاری از روزنامه های امروز نیز بار دیگر از دریچه های مختلف به این ائتلاف نگریستند.
برخی از آنها نقش دیپلماسی و نقش ایران در مقابله با داعش را مورد توجه قرار دادند و عده یی دیگر به شرح اهداف پشت پرده ی آمریکا از تشکیل این ائتلاف پرداختند.
روزنامه ی «شرق» در سرمقاله ی خود زیرِ عنوان «رمزگشایی از نه به ائتلاف» به مساله ی بحث برانگیز حضور نداشتن ایران در ائتلاف ضدداعش نوشت: حضور احتمالی ایران در ائتلاف جهانی ضد«داعش»، می تواند مسیر «داعش» زدایی از عراق و منطقه را کوتاه تر و کم هزینه تر کند. همسایگی با عراق، نفوذ قابل توجه تهران نزد فعالان سیاسی قدرتمند و بخشی از مردم عراق، توان و تجربه بالای نظامی ایران در اجرای جنگ های نامنظم و منظم و... نکاتی است که از نگاه تیزبین کارشناسان نظامی و دیپلمات های آمریکایی پنهان نمانده است و آنان را به تلاش برای مجاب کردن ایران جهت پذیرش حضور در ائتلاف جهانی ضد«داعش» وسوسه می کند. فراتر از منافع کوتاه برد، پیوستن ایران - رقیب سنتی «واشنگتن» - به اردوگاه جهانی ضد«داعش» که با رهبری آمریکا فعالیت می کند، دستاورد ارزشمندی برای «کاخ سفید» محسوب می شود. اما موانعی اساسی وجود دارد که آمریکا را از پیگیری جدی موضوع، بازداشته و دچار تردید می کند.
شرق در پایان افزود: تصور پیوستن ایران به ائتلاف جهانی ضد«داعش»، با اما و اگرهای جدی مواجه است؛ ولی این به معنای پایان راه نیست زیرا تهران می تواند در چارچوب منافع ملی خویش که محو فیزیکی سلطه «داعش» را می طلبد، بدون عضویت در ائتلاف و برپایه «منافع مشترک»، بسترساز سرکوب تروریست های «داعش» باشد.
روزنامه ی «ابتکار» نیز در سرمقاله ی خود با تیتر «نگرانی ها از نقش آفرینی منطقه ای ایران» به نقش ایران در مبارزه با داعش در منطقه اشاره کرد.
به نوشته ی ابتکار آنچه که موجبات نگرانی رقبای ایران را فراهم می کند، این است که هر چقدر ایران در حل موضوع سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد و نقش پویاتری را ایفا کند؛ در آینده می تواند از قدرت چانه زنی بیشتری در معادلات منطقه ای برخوردار باشد. از این رو باید انتظار داشت که عربستان سعودی برای نگرانی آمریکایی ها و سایر متحدان غربی اش تسهیلات فراهم و دلارهای نفتی خود را خرج کند تا اینکه حضور آنها در منطقه به گونه ای باشد که امکان فعالیت ایران کمتر فراهم شود. به همین خاطر است که اولاند رئیس جمهور فرانسه موضوع دعوت ایران به کنفرانس پاریس را منوط به مشورت با عربستان سعودی دانسته است.
ابتکار افزود: همچنین باید توجه داشت که اقدام نظامی علیه تروریست ها در نقطه ای تقریبا به دور از نقشه جغرافیایی آنها، هزینه بردار است و این برای کشورهای غرب حائز اهمیت می باشد.
«دیپلماسی ایران در بزنگاه دو واقعه» نیز عنوان یادداشت روزنامه ی «ایران» بود. این روزنامه در واکاوی دیپلماسی ایران در همکاری نکردن در ائتلاف نوشت: تهران دعوتها برای ورود به چنین ائتلافی را رد کرد و از زبان رئیس جمهوری اعلام نمود که استراتژی تکیه بر بمب و موشک برای نابودی تروریسم راه به جایی نمی برد.
به نوشته ی ایران اتخاذ و اجرای این ... تصمیم تا حدی نگرانی دیرین ایرانی ها تحت عنوان «واکنش به هنگام و موثر» را رفع کرد. نباید از نظر دور داشت ایرانیها خاطرات ناخوشایندی از «تعلل و تاخیر» در تصمیم گیری برای وضعیت های بحرانی دارند. بارها این نقد و انتقاد از سوی صاحبنظران و استادان علوم سیاسی مطرح شده که سیاست خارجی کشور بویژه در دهه گذشته در بزنگاههای مهم بلاتکلیف، منفعل و سردرگم بوده و از قبل این انفعال ضررهای جبران ناپذیر بر منافع ملی کشور وارد شده است.
علاوه بر این دسته یی دیگر از روزنامه ها نیز به تشریح اهداف پشت پرده آمریکا پرداختند.
روزنامه ی «اطلاعات» در یادداشت «سیاست آمریکا در ائتلاف بزرگ!» نوشت: مانوری که دولت آمریکا با سیاست «ائتلاف» می دهد، از نظر بسیاری از کارشناسان بین المللی، دور زدن نهاد سازمان ملل است تا فرماندهی جهانی خود را تثبیت کند. بهانه چنین «ائتلافی» دعوت دولت ها از آمریکا برای اقدام نظامی است. در خاورمیانه مجموعه دولت های عربی به استثناء سوریه این امکان قدرت نمایی برای آمریکا و بسترسازی برای سیاست ائتلاف نظامی به واشنگتن را می دهند.
این روزنامه در ادامه با اشاره به مواردی در اظهارات اخیر اوباما همچون زمان پذیر بودن این طرح، به رسمیت نشناختن دولت بشار اسد از سوی آمریکا و سکوت درباره ی ایران، افزود: اگرچه داعش امنیت عراق و سوریه را به هم ریخته است، آمریکا با پیشنهاد طرح ائتلاف بزرگ موجب آشفتگی مضاعف در سراسر خاورمیانه شده است که کسی نمی تواند آینده نگری روشنی از آن ارائه دهد. در این آشفتگی همچنان آوارگان عراقی افزایش می یابند، شهرها و روستاها ویران می شود و کشتارها ادامه دارد و بخش بزرگی از کشورهای مسلمانان منطقه در دایره تلاطم آن، قرار می گیرند.
روزنامه ی «حمایت» نیز در یادداشتی با تیتر «پشت پرده این ائتلاف چیست؟» به اهداف آمریکا در این ائتلاف پرداخت. به تحلیل این روزنامه، آمریکا به دنبال مبارزه با تروریسم نیست و خود عامل ایجاد و پرورش دهنده گروه های تروریستی در جهان است و واشنگتن باتشکیل این ائتلاف به دنبال جبران شکست هایی است که در منطقه داشته است. شکست هایی همچون شکست در برابر امواج بیداری اسلامی در منطقه، شکست آمریکا و اسرائیل در برابر ملت مظلوم و بی پناه غزه، ناکامی در مذاکرات هسته ای ایران و عدم امکان تحمیل خواسته های نامشروعش به ایران در اثر مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب. لذا آمریکا مبارزه با تروریسم را بهانه ای قرار داده تا بلکه بتواند به این بهانه مجددا حمله و هجمه ای جدید را علیه مردم سوریه و ملت های منطقه داشته باشد.
به نوشته ی حمایت، کسب مشروعیت جهانی و استفاده از داعش به عنوان اهرم فشاری برای دولت عراق و کشورهای دیگر با صرف هزینه مالی و نیروی نظامی خود اعراب، از اهداف دیگری است که آمریکا در این ائتلاف به دنبال آن است.

*** تفاهم تجاری ایران و روسیه همچنان محل بحث
امضای تفاهم نامه ی اقتصادی و تجاری به ارزش 70 میلیارد یورو میان ایران و روسیه که هفته ی پیش صورت گرفت و لقب بزرگترین تفاهم اجاری ایران و روسیه را به خود اختصاص داد، همچنان محل بحث در محافل رسانه یی است.
برخی از روزنامه های امروز نیز به تحلیل این موضوع پرداختند و نسبت به تحقق اهداف این تفاهم نامه ابراز تردید کردند.
روزنامه ی «آرمان» در سرمقاله ی خود با تیتر «آیا روسیه زیر میز مذاکره می زند؟» به تحلیل تمایل مسکو به گسترش روابط تجاری و اقتصادی با تهران پرداخت.
به نوشته ی این روزنامه، تمایل بیش از اندازه روسیه برای رابطه با ایران در این برهه زمانی تعجب بسیاری از کارشناسان آشنا به مسائل روسیه را برانگیخته است. ... تصمیم اخیر برای افزایش بیش از 10برابری مبادلات دو کشور خیلی آرمانی محسوب می شود. ... تعیین سطح برای افزایش سطح مبادلات کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.
آرمان با اشاره به بحران اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه افزود: نکته دوم کارشکنی احتمالی روسیه در مذاکرات ایران و 1+5 است. برخی کارشناسان بر این باورند که روسیه، موقعیت ژئوپلتیک جدید ایران را پس از موفقیت احتمالی مذاکرات هسته ای برنمی تابد. ایران دارای منابع گاز فراوان و موقعیتی فوق العاده در منطقه است. بالطبع توافق هسته ای و رفع تدریجی تحریم ها این فرصت را به ایران می دهد تا از موقعیت ژئوپلتیک خود بیشترین بهره را ببرد. به همین دلیل روسیه موقعیت جدید ایران را در شرایطی که بحران اوکراین و تحریم های این کشور پا برجاست برنمی تابد؛ چرا که روسیه از اهرم انرژی برای تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا بیشترین بهره را می برد، اما تصور کسانی که فکر می کنند، ایران به روسیه در قرارداد اخیر امتیاز داده تا در مذاکرات هسته ای کارشکنی نکند نادرست است. ... در نهایت نباید نسبت به قرارداد اخیر میان ایران و روسیه بدبین بود؛ چراکه دولتمردان قطعا منافع ملی را در جریان مذاکرات مدنظر قرار می دهند و بر اساس این منافع قرارداد عظیم تجاری با فدراسیون روسیه را به امضا رسانده اند.
روزنامه ی دیگری که به تحلیل این موضوع پرداخت، «جمهوری اسلامی» بود. این روزنامه در سرمقاله ی خود از «ملاحظاتی پیرامون توافق تجاری ایران و روسیه» سخن گفت.
به نوشته ی این روزنامه، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در ایران و معذوریت های خاص روسیه، تعیین سقف 70 میلیارد یورو برای تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور چندان دست یافتنی نیست و حداقل به 5 سال زمان احتیاج است تا بتوان به چنین سطحی از همکاری ها دست یافت. نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار داشته باشد، میزان آمادگی بخش خصوصی و غیردولتی در ایران برای تأمین نیازهای روسیه و جلب رضایت بازارهای آن کشور است.
جمهوری اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر باید این وسواس را هم داشت که صادرات روسیه به ایران در قالب توافقنامه اخیر، شرایط را بیشتر از این برای تولید کنندگان داخلی دشوار نکند چرا که تجربیات ناموفق قبلی نشان می دهد در مواردی از این قبیل که به نظر می رسد موقعیت ویژه ای پدید آمده است، زمینه رانت جویی یا سوء استفاده از تسهیلات تعریف شده برای استفاده از فرصتها افزایش می یابد.

*** باز آمد بوی ماه مدرسه
کمتر از یک هفته به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس مانده است و بار دیگر سرود خاطره انگیز «بازآمد بوی ماه مدرسه/ بوی بازی های راه مدرسه...» به گوش می رسد. به همین مناسبت برخی از روزنامه ها به انتشار یادداشت هایی در خصوص ساز و کار نظام آموزش و پرورش ایران و نیز کیفیت و کمیت امکانات کلاس های درس پرداختند.
روزنامه ی «مردم سالاری» در یادداشتی با تیتر «آموزش و پرورش و چرخه کجدار و مریزش!» با نگاهی انتقادی به تغییرات سیاست های سازمان آموزش و پرورش در طول سال ها و تصدی وزرای مختلف اشاره کرد.
به نوشته ی مردم سالاری، در دوره محمدعلی نجفی، جامعه معلمان کشور، شاهد افزایش بی سابقه حقوق خود بوده اند و مرتضی حاجی هم در حین وزارتش بر این تشکیلات عظیم و پیچیده و بیشتر سنتی، گهگاه نگاهی به ساختمان و ساختار این سازمان می کرد و می گفت: آموزش و پرورش، نیازمند تغییرات بنیادی و اساسی است. هرچند در دوره اش موفق شد معاونت پرورشی را از این تشکیلات برچیند، اما چون هنوز روند مدیریت ها در ایران، قائم به فرد است (حتی اگر آن فرد، وزیر باشد) دوباره پس از چندی، وزرای محتاطِ اصولگرای آموزش و پرورش، معاونت پرورشی را اعاده و احیا کردند و دوباره آن شد که به زعم کارشناسان تحول خواه اجتماعی و فرهنگی نمی باید می شد!
این روزنامه در ادامه افزود: ... خیلی ها (اعم از معلمان و مدیران مدارس و خانواده های دانش آموزان) امیدوار بودند با ورود «فانی» به وزارت آموزش و پرورش، بخشی از عقلانیت و تدبیر این دولت، با پشتوانه آرای هجده میلیونی به آموزش و پرورش تزریق خواهدشد و هم شاهد مقدمات پی ریزی زیرساخت های قوی در آموزش و پرورش خواهیم بود و هم اینکه جامعه معلمان، این بار، از سوی وزیر، بالاخره دریافته خواهندشد و مقدمات مفاهمه و قرابت و تعامل و همگرایی (نه پوپولیستی، بلکه با رغبتی «افقی» و همفکرانه) وزیر با بدنه آموزش و پرورش رخ خواهد نمود.
مردم سالاری افزود: اگر طرح و بخشنامه جناب فانی بخواهد در مدارس عملی شود، نهایتاً نشاطِ بدست آمده، جوششی و درونی نخواهد بود. چراکه، با «نشاطِ زوری» نمی توان به مقصد آموزش و پرورشِ بالنده رسید. به نظر می آید آنچه در روند یک ساله آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید مشاهده می شود، چندان تفاوتی با روند وزارت حسین مظفر (وزیرآموزش و پرورش در دولت خاتمی) نداشته باشد. ظاهراً آنچه پیداست درِ این وزارتخانه، همچنان برهمان پاشنه دهه های گذشته می چرخد و رفتار کجدار و مریز آموزش و پرورش، انگار با جان این وزارتخانه بزرگ و مهم و در عین حال کلاسیک آمیخته است!
«مسائلی مهم تر از رفتن به مدرسه» نیز عنوان یادداشت روزنامه ی آرمان به بهانه ی آغاز سال تحصیلی بود. آرمان در این مطلب به مسایلی مانند کیفیت میز و صندلی ها و نحوه ی نشستن دانش آموزان در کلاس توجه کرد.
به نوشته ی این روزنامه آیا اولیای محترم دانش آموزان تاکنون سری به کلاس ها زده اند؟ آیا به عنوان مثال ، چند دقیقه ای پشت این نیمکت ها یا صندلی ها نشسته اند؟ آیا اولیا یا مدیران مدارس تاکنون سراغی از صندلی یا میز معلم گرفته اند؟ معلمی که قرار است راهبر آموزشی یک کلاس باشد. برخی از این نیمکت ها سال هاست که عمر مفیدشان به سر آمده است. در این سیستم ، میان دانش آموزی که قد کوتاه دارد و نیز دانش آموزی که قد بلندتر دارد ، تفاوتی وجود ندارد و همه باید به طور مساوی، پشت یک نیمکت یا میز بنشینند. طریقه نشستن دانش آموزان سر کلاس، به شیوه مدارس امروز ایران، در بسیاری از کشورها منسوخ شده است.
به نوشته ی آرمان، چنین میز و نیمکت هایی علاوه بر آنکه در طولانی مدت موجب پدید آمدن عادت های غلط در نشستن یا حتی ایستادن می شود، باعث به وجودآمدن ناهنجاری های اسکلتی و قامتی در دانش آموزان نیز خواهند گردید. آنگونه که مدیر کل آموزش وپرورش تهران بیان کرده است با اعتباراتی که در نظر گرفته شده است و نیز تفاهم نامه ای که با شهرداری به امضا رسیده است، امسال مشکل خاصی نباید به لحاظ سخت افزاری و کمیت یا کیفیت فضای آموزشی در مدارس وجود داشته باشد. مدیران مدارس با مدیریت اعتبارات و نیز بهره گرفتن قانونی و منطقی از ظرفیت های مشارکت مردمی، می توانند وضعیت مدارس را بانشاط تر کنند.
«مهر با کلاس های شلوغ می آید» عنوان گزارش روزنامه ی «جام جم» بود که در آن از افزایش تعداد دانش آموز در مهر امسال نسبت به سال گذشته و نبود امکانات و فضای آموزشی کافی سخن گفت.
به نوشته ی جام جم این جمعیت دانش آموزی خودش لشکری از انسان هاست با هفت میلیون و 200 هزار خواسته و نقشه راه مختلف. این جمعیت میلیونی را 288 هزار معلم درس می دهند که عده ای از آنها همچنان مشتاق تعلیم هستند و نکته های جدیدی برای آموختن با خود می آورند و برخی آن قدر مشکل دارند که دل و دماغی برای آمدن به کلاس ندارند. اما همه اینها بالاخره به کلاس درس می آیند و دوباره تدریس را از سر می گیرند، در حالی که برخی از آنها به کلاس هایی وارد می شوند که همچون سال های گذشته تراکم زیادی دارد و این ازدحام کیفیت کارشان را تحت الشعاع قرار می دهد.این داستان همه مهرماه هاست؛ یک شروع شلوغ که دیگر برای دست اندرکاران مدارس پرازدحام عادت شده است.
این روزنامه در ادامه به مشکل کمبود کلاس نیز اشاره کرد و افزود: مشکل کمبود کلاس های درس، باری است که سیستم آموزشی کشور امسال نیز به دوش خواهد کشید. بر اساس آمارهای رسمی آموزش و پرورش، در کشور بیش از 105 هزار مدرسه وجود دارد که رقم بزرگی است، اما تقریبا یک سوم از آنها فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

*** شب طلایی در تاریخ ورزش ایران
شب گذشته صعود تیم ملی والیبال ایران به میان 6 تیم برتر جهان و دریافت اولین قهرمانی جهان از سوی فرنگی کاران ایران با درخشش «حمید سوریان» کشتی گیر ایرانی، موج شادی را در کشور به همراه داشت. دستاوردهای طلایی دو تیم والیبال و کشتی ایران تیترهای نخست بسیاری از روزنامه های امروز شد.
«ایران پر از فریاد شادی» عنوان گزارش روزنامه ی «اعتماد» در این باره بود. این روزنامه همچنین در یادداشتی زیرِ تیترِ «بغض شادی» به مدال طلای سوریان اشاره و عنوان کرد: سرود خوانده شد. بالاخره پرچم به اهتزاز درآمد در روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان تا حسرت کشتی ایران با کسب نخستین قهرمانی در تاریخ کشتی فرنگی دنیا، بغض شادی شود. بالاخره تیمی که همه عناوین را کسب کرده و حتی قهرمان المپیک شده بود و تنها قهرمانی جهان را در کارنامه کم داشت به قهرمانی دنیا رسید. حمید سوریان هم رکورد زد؛ نشان داد نبوغ نابغه پایان ندارد. پسر طلایی کشتی فرنگی به ششمین مدال طلای جهان رسید تا ماندگار شود در تاریخ. دوئل حماسی اش با مینگیان سمنوف روس در دیدار پایانی هرگز از حافظه کشتی پاک نخواهد شد. باید بدانیم و نباید فراموش کنیم که سوریان با کادرهای مختلف به مسابقات جهانی و المپیک رفته و با طلا بازگشته است، برای همین هم نباید نشان و نشان های زرین او را متعلق به فرد یا کادر خاصی بدانیم.
روزنامه ی ابتکار در گزارش خود با تیتر «نابغه تاریخ را دوباره نوشت» به نخستین قهرمانی ایران با طلای سوریان در کشتی فرنگی اشاره کرد.
«سوریان طلایی ترین ورزشکار ایرانی» نیز عنوان گزارش روزنامه ی جام جم در این خصوص بود.
روزنامه ی شرق هم در تیتر گزارش برد تیم والیبال نوشت: «ولاسکو برد، کواچ صعود کرد» و از صعود تاریخی ایران به جمع 6 تیم برتر جهان سخن گفت.
به نوشته ی شرق، کمتر کسی فکرش را می کرد خولیو ولاسکو بعد از جدایی از تیم ملی ایران باز هم به یاد شاگردان قدیمی اش باشد و به نفع آنها عمل کند؛ آرژانتین در آخرین بازی مرحله دوم رقابت های جهانی یقه آمریکا را گرفت تا شاگردان اسلوبودان کواچ به افتخاری ارزشمند برسند. درواقع ملی پوشان کشورمان دست به دو کار مهم و ارزشمند زدند؛ اول اینکه یک امتیاز ارزشمند از تیم لهستان، میزبان این رقابت ها گرفتند و امیدهایشان برای صعود به مرحله بعد را زنده نگه داشتند و دوم اینکه صربستان را 3 بر یک شکست دادند.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**9283**2054


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن