تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820213096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: اصلاح طلبان و اصولگرایان مبانی و اصول مشترک دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: اصلاح طلبان و اصولگرایان مبانی و اصول مشترک دارند تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان اصلاح طلبی و اصول گرایی در مبانی و اصول مشترک هستند.


محمداسماعیل سعیدی روز دوشنبه در همایش هادیان سیاسی سپاه و بسیج، افزود: این دو طیف در فروع و موضع گیری های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اختلاف سلیقه دارند.
وی با اشاره به طیف اقلیت اصلاح طلبان در مجلس نهم، اظهار کرد: البته این گروه تلاش می کند با اتکا بر نقاط ضعف اصول گرایان و با استفاده از اختلافات درونی آنان خود را تقویت کرده و بتوانند به اکثریت مجلس آینده نایل شوند.
سعیدی ادامه داد: امروز طیف اکثریت مجلس متعلق به جریان اصول گرایی است که اعتقادی راسخ به ارزش ها و آرمان های انقلاب دارند و حرکت شان برمحور ولایت فقیه است که البته این طیف اخیرا به دو فراکسیون که در راس یکی از آنها حدادعادل قرار دارد و فراکسیون رهروان ولایت توسط علی لاریجانی هدایت می شود، تقسیم شده است.
وی گفت: این دو فراکسیون نوعا در مبانی و اصول وجه اشتراک دارند اما در موضع گیری ها علیه یا له اتفاقات و حوادث سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متفاوت هستند.
نماینده مردم تبریز در مجلس نهم با بیان اینکه وحدت کلمه تنها رمز اقتدار ملی است، افزود: امروز اگر می خواهیم در عرصه دیپلماسی، اقتصادی و فرهنگی حرف خود را بر کرسی بنشانیم، باید از مسائل تفرقه افکنانه پرهیز کنیم و اگر می خواهیم مقتدرانه در مقابل استکبار ظاهر شویم بی تردید باید با اتحاد، اقتدار معنوی خود را به رخ دشمنان بکشیم.
سعیدی یادآوری کرد: باید توجه داشت با بزرگ نمایی نقاط ضعف و کوچک نمایی نقاط قوت جریان مقابل نخواهیم توانست به اتحاد دست یابیم و از آنجا که نظام ما یکپارچه است، نقاط ضعف و قوت به پای نظام نوشته می شود و این موضع گیری ها باعث شکاف بین سران قوا و مردم خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این همایش در ارتباط با اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی گفت: سیاست در قرآن نیامده است اما معادل آن، کلمه حکمت که به معنی حکومت و حاکمیت است، وجود دارد.
حجت الاسلام ابوالفضل ولایی ادامه داد: در متون دینی و روایی واژه سیاست آمده است که مراد از سیاست تدبیر، مدیریت و چاره اندیشی است و زمانی نیز به معنی تنبیه و تادیب به کار رفته است.
وی با بیان اینکه اخلاق زمینه ساز رشد و تعالی روحانی و معنوی بشریت است، گفت: اگر هادیان سیاسی ما معتقدند که سیاست ما عین دیانت ماست باید اخلاق سیاسیشان نیز برگرفته از متون دینی و اسلامی باشد چرا که متون دینی و روایی ما سرشار است از نکات اخلاقی در حوزه های سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی.
7236/587


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن