تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804692167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل «داعش» برای بریدن سر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه الحیات فاش کرد دستورالعمل «داعش» برای بریدن سر بیروت – ایرنا – روزنامه فرامنطقه ای «الحیات» درگزارشی با اشاره به دستور العمل گروه تروریستی تکفیری « داعش » برای بریدن سرگروگان های خود، نوشت که گروه « داعش» در منطقه القلمون سوریه و بلندی های شهرک عرسال لبنان یک گردان ارتش به اصطلاح آزاد سوریه است.


به گزارش ایرنا، الحیات در حالی این حقیقت را فاش کرده است که آمریکا و عربستان سعودی قصد دارند به بهانه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش زمینه را برای مجهز کردن و آموزش دیگر مخالفان تروریست سوریه مهیا کنند.
ناظران معتقدند، تشکیل یک ائتلاف ناکارآ و ناقص برای مبارزه با تروریسم از کشورهایی مانند لبنان که هیچ توانی برای مشارکت ندارد و یا خود آنها حامی اصلی « داعش» هستند مانند عربستان ، ترکیه و قطر، اقدامی فریبکارانه برای انحراف افکارعمومی است.
الحیات در گزارشی از فعالیت گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در شمال لبنان بویژه شهر طرابلس و نقش سیاستمداران و شیوخ سلفی در شست وشوی مغزی و مسلح کردن و تامین نیازهای مالی جوانان لبنانی برای رفتن به سوریه و عراق به منظور پیوستن به « داعش » و « جبهه النصره» پرده برداشته است.

** دستور العمل داعش برای بریدن سر
الحیات نوشت: بلال میقاتی ( ابوهریره ) ، پسرعمو، برادر و پدرش و چند همشهری او شهر طرابلس را ترک کرده و اکنون در منطقه بلندی های عرسال لبنان مستقر هستند و حتی گفته می شود که احمد میقاتی پدر بلال « امیر داعش» در منطقه است.
بلال میقاتی (18 ساله) همان تروریست تکفیری است که سر« علی السید» و « عباس مدلج» دو نظامی ربوده شده لبنانی را برید و آنها را به شهادت رساند.
الحیات نوشت: تکفیری های فعال در طرابلس گفته اند که تصمیم بریدن سر دو نظامی ربوده شده لبنانی در شهر الرقه سوریه اتخاذ و به سرکرده گروه « داعش» در طرابلس لبنان ابلاغ شد زیرا مسئول این گروه در بلندی های عرسال لبنان هم می باشد.
در دستور رسیده از الرقه تاکید شده بود که برنده سر نظامیان ربوده شده لبنانی باید لبنانی باشد.
براساس دستورالعمل گروه تروریستی تکفیری« داعش»، کسانی که سر گروگان ها را می برند حتما باید هموطن آنها باشند و اگر همشهری و یا از بستگان آنها باشند، بهتر است زیرا تاثیر این اقدام در ایجاد رعب و وحشت و درگیری ها بین طوایف و اهالی شهرها بیشتر خواهد بود.
داعش همچنین تاکید دارد که انتحاری ها باید حداکثر 23 تا 25 سال سن داشته باشند.

** داعش در القلمون همان ارتش آزاد است
الحیات تاکید کرد: گروه داعش در منطقه القلمون سوریه همین چند ماه قبل یک گردان عادی از « ارتش آزاد» بود که اخیرا بیعت خود را با سرکرده داعش اعلام کرده است.
به نوشته این روزنامه ، جاذبه های مالی و سلاح های داعش نیروهای ارتش آزاد را به داعش پیوند زده و حتی گروه داعشی منطقه طرابلس لبنان را هم مجذوب خود کرده است.
الحیات در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد که این تنها نشانه های وجود گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش در شمال لبنان نیست.
این روزنامه افزود: رسوایی بزرگتر این است که دهها جوان طرابلسی به گروه داعش در سوریه و عراق ملحق شده اند و در دو ماه گذشته سه تن از آنها در عراق دست به عملیات انتحاری زده اند.
« خالد الحاج» (17 ساله) ماه آوریل گذشته طرابلس را ترک و از طریق دریا و ترکیه به شهر الرقه سوریه رفت و داعش او را به بغداد فرستاد.
چند ماه را در بغداد سپری کرد و از آنجا با مادرش تماس می گرفت اما یک روز فردی دیگر تلفن زد و گفت که خالد دست به عملیات انتحاری در پایتخت عراق زد.
داعش مانند القاعده والدین هزاران عنصرش را که به هلاکت می رسند، با خبر می کند و مادر خالد را هم ازعملیات انتحاری او با خبر کرد.

** غول بزرگ در طرابلس لبنان
اما مادر خالد یکی از مادران عناصر به هلاکت رسیده داعش بود که تصمیم گرفت صحبت کند و بگوید که « غولی بزرگ» فرزندان جوان لبنان را می بلعد و آنها را برای پیوستن به داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری به عراق و یا سوریه می فرستد.
مادرخالد گفت که نمی خواهد عکس پسرش را در کوچه های وسط طرابلس ببیند، دروغ می گویند او شهید نیست.

** اوضاع نگران کننده طرابلس لبنان
الحیات با اشاره به پیوستن دهها جوان از شمال لبنان به داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق از نقش شیوخ سلفی و برخی سیاستمداران لبنانی در شست و شوی مغزی و تامین منابع مالی آنها برای رفتن به این دو کشور از طریق ترکیه و یا بلندی های عرسال پرده برداشت.
این روزنامه نوشت: شیخ سلفی « حسن الشهال» صاحب موسسه تبلیغ و ارشاد در طرابلس لبنان است که « شاکر»(21 ساله) پسر برادرش با رفتن به الرقه سوریه به گروه تروریستی تکفیری داعش پیوسته است.
شاکر، شاگرد موسسه عمویش شیخ الشهال است و برغم سن کم از او به عنوان یکی از امرای شرعی گروه تروریستی تکفیری داعش یاد می کنند.
الحیات خاطرنشان کرد که با تعالیم در مساجد و موسسات تبلیغ و ارشاد در شهرهای شمالی لبنان بویژه طرابلس ، جوانان ساده اندیش و ساده لوح نمی توانند در مقابل فتوای« تغییر با شمشیر» تاب بیاورند.
الحیات نوشت : در طرابلس پایتخت شمال لبنان دو گروه داعش و جبهه النصره ارتباط قوی دارند و به همین دلیل رفتن به عراق و یا سوریه ساده است.
ام خالد گفت: خالد دوست جدیدی پیدا کرده بود، او « هشام الحج»(20 ساله) بود از منطقه ابوالسمراء طرابلس و کارش فروش کیک با چرخ دستی در بازار العطارین بود.
وی افزود: خالد و هشام شب و روز با هم بودند قبل از اینکه طرابلس را به مقصد ترکیه ، سوریه و سپس عراق ترک کنند.
هشام الحج ( ابو طلحه) هم مانند خالد در بغداد دست به عملیات انتحاری زد.
ام خالد، شیوخ و امام مساجد طرابلس را متهم می کند که فرزندش را شست و شوی مغری داده اند.
وی افزود: خالد به مسجدی در نزدیک منزلمان در منطقه القبه طرابلس رفت و آمد داشت و برای مدتی در دفتر شیخ ( ع . ه) کار می کرد اما فکر نمی کنم این شیخ او را فریب داده و به عراق فرستاده باشد.
الحیات به نقل از یک شهروند لبنانی نوشت: پسر شیخ (ع.ه) خالد را به عراق فرستاده است و خودش که تحت تعقیب نیروهای امنیتی لبنان می باشد از چند ماه قبل متواری است.
معادله رفتن عناصر تکفیری تروریستی از شمال لبنان به سوریه و عراق روشن است، آنهایی که تحت تعقیب هستند و مشکل قضایی دارند، از بلندی های عرسال به سوریه می روند و سرنوشتشان معمولا پیوستن به داعش و یا جبهه النصره در منطقه القلمون است.
آنهایی که مشکل قضایی ندارند و معمولا جوانان کم سن و سال هستند راه آسانتر و کم هزینه تر را انتخاب می کنند و از طریق دریا عازم ترکیه و از آنجا به اردوگاه های داعش در سوریه و یا عراق فرستاده می شوند.
این روزها خیابان ها و بازارهای قدیم شهر طرابلس و مناطق فقیرنشین که مطمح نظر گروه های تروریستی تکفیری هستند با واقعیت لبنان تفاوت دارد، تصاویر « صدام » دیکتاتور معدوم عراق نصب است و سرودهای شور آفرین با صدای خواننده های جدید شنیده می شود.
ابو احمد که در بازار طرابلس قهوه فروش دوره گرد است و خودش می گوید قبلا « جهادی » بوده و اکنون نادم است،گفت:بیشتر سیاستمداران اهل طرابلس لبنان به عناصر مسلح، پول می دهند.
خاورم ** 1324**1586


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن