تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816621506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از30 شرکت دانش بنیان دراستان ها راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با کمک جهاددانشگاهی؛ بیش از30 شرکت دانش بنیان دراستان ها راه اندازی می شود تهران- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی از راه اندازی بیش از30 شرکت دانش بنیان در استان های کشور در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر" اسماعیل طیبی " با اشاره به برنامه جهاد دانشگاهی برای توسعه شرکت های دانش بنیان افزود: درحال حاضرجهاد دانشگاهی با بودجه محدود خود در تلاش است که به تشکیل شرکت های دانش بنیان سرعت بخشیده تا ازاین طریق ازشرکت های دانش بنیان با محوریت نخبگان حمایت کند.
وی بیان کرد: این کار هم به جذب نخبگان در کشور کمک می کند و هم محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان راحت تر و سریع تر به بازار عرضه شده و به فروش می رسند البته این کار تنها در تهران انجام نمی شود بلکه نیازهای استانی و ملی مدنظر قرار دارند.
به گفته دکترطیبی، درآینده نزدیک حدود 30 تا 40 شرکت دانش بنیان موفق درزمینه تامین نیازهای استان ها درحوزه های مختلف علمی راه اندازی خواهند شد تا از این طریق علم و فناوری در کشور توسعه یابد.
وی اظهارکرد: تعریف نخبگان و استفاده از آنها در کشور متفاوت است برخی بر اساس رتبه های دانشگاهی افراد قضاوت کرده و تنها افراد با رتبه های بالای علمی را نخبه می دانند ولی در تعریف درست تر کسانی نخبه محسوب می شوند که فیزیک علم را می دانند و از آن استفاده می کنند وعلاقمند ماندن درایران هستند.
دکتر طیبی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی برای اجرای کارهای تحقیقاتی خود به دنبال چنین نخبگانی است، افزود: چنین نخبگانی که توانایی انجام کارعلمی دارند ومی توانند کارخود را در حوزه صنعت اجرایی کنند به راحتی در جهاد دانشگاهی جذب شده و از توانایی های آنها استفاده خواهیم کرد.
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه چای یکی از چالش های کشوراست،گفت: اگر فرآوری چای را به عنوان یک ماموریت به جهاد دانشگاهی واگذار کنند کیفیت این محصول را افزایش خواهیم داد.
وی یادآورشد : این محصول یکی از موضوعاتی است که می توان بر روی آن کارهای تحقیقاتی خاصی انجام داد و با پیشرفت هایی که در حوزه تکنولوژیک رخ داده اگر مسوولیت ارتقای کیفیت چای را چه از لحاظ بذر چای چه از لحاظ چینش چای به جهاد دانشگاهی داده شود افزایش کیفیت آن تضمین خواهد شد.
وی افزود: در ایران سه الی چهاربار در سال چینش چای انجام می شود در حالیکه در دنیا 40 تا 50 بار چینش انجام می شود بنابراین اگر کار تحقیقاتی خوبی در این زمینه انجام دهیم می توانیم فرآوری چای را افزایش دهیم و برای این کار جهاد دانشگاهی متعهد می شود از تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و جامعه استفاده کند.
کتر طیبی با تاکید بر این نکته که پیشرفت در حوزه تکنولوژیک تنها با ماموریت محور شدن کارها امکانپذیر است، خاطرنشان کرد: پیشنهادی به شورای عالی راهبری نقشه جامع علمی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است تا برای انجام بهتر وظایف جهاد دانشگاهی، ماموریت های مشخصی با توجه به توانمندی ها و امکانات موجود در مجموعه به این نهاد واگذار کنند و این نهاد را به عنوان یک مجموعه تحقیقاتی ملی بپذیرند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از ماموریت هایی که درخواست شده است، بحث انتقال فناوری به داخل کشوراست زیرا ما نمی توانیم با فرصت و امکانات محدودی که در اختیار است خودمان همه فناوری ها را تولید کنیم و باید از فرصت های کشور استفاده کنیم تا با سرعت بیشتری فناوری های مورد نیاز کشوررا فراهم کنیم.
رییس جهاد دانشگاهی کسب فناوری های مورد نیاز کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: برای کسب فناوری های مورد نیاز باید راه های زیادی را تجربه کنیم مثلا خرید تکنولوژی از دیگر کشورها را تجمیع کرده و تنها از یک شرکت خارجی با شرط ارائه امتیاز انتقال تکنولوژی خریداری کنیم.
وی افزود: برای اجرایی کردن این کار می توانیم مراکز تحقیقاتی نیز در نظر بگیریم تا در کنار خرید محصول و تکنولوژی از یک شرکت خارجی، این دانش را کسب کرده و به ایران منتقل کنند، زیرا پروژه ها تکرار پذیر هستند و نیاز به کسب تکنولوژی داریم مثلا در صنعت سیمان و فولاد این نیاز وجود دارد زیرا صدها کارخانه سیمان در کشور ساخته می شود و هر بار نیز برای ساخت آن نیاز به خرید تکنولژی از دیگر کشورها داریم.
وی افزود: برای رفع این مشکل می توانیم با مشخص کردن یک نهاد خاص در زمینه خرید تجهیزات و تکنولوژی از دیگر کشورها مشخص کنیم و در کنار خرید تکنولوژی این نیاز را به کشور وارد کنیم تا هر بار نیاز به خرید آن نداشته باشیم.
دکتر طیبی در خصوص تاثیر مثبت ماموریت محور شدن مباحث فناورانه در کشور، گفت: برای اجرایی کردن این موضوع پیشنهادی به دولت داده ایم تا نهادهای مرتبط با حوزه دانش با تعیین ماموریت مشخص در این حوزه فعالیت کنند و با این کار اقتصاد مقاومتی را نیز اجرایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع باید در کشور نهادینه شود و همه کشور در حوزه های مختلف به تولید علم برسند و به تدریج اقتصاد کشور را از یک اقتصاد وابسته به نفت به اقتصاد متکی بر تولید علمی تبدیل کنند.
علمی (1)** 9340**1440


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن