تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813046344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی انصار الله:دولت یمن به دنبال دور زدن مطالبات مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سخنگوی انصار الله:دولت یمن به دنبال دور زدن مطالبات مردم است تهران - ایرنا - سخنگوی ˈجنبش انصاراللهˈ یمن ، دولت این کشور را به تلاش برای ˈدور زدن مطالبات مردمیˈ متهم کرد.


به گزارش ایرنا، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری "العالم" گفت: 10 کشور ناظر بر صلح یمن که شامل آمریکا، فرانسه، چین، روسیه، پرتقال، بحرین، عربستان سعودی، امارات، عمان و کویت می شوند، درصدد این هستند که مسیر مذاکرات گروههای مخالف با دولت یمن را به "نقطه صفر" بازگردانند.
وی افزود: مذاکرات با دولت یمن ادامه دارد، اما این 10 کشور برای بازگرداندن وضعیت به نقطه صفر، مستقیما در روند مذاکرات مداخله می کنند.
سخنگوی جنبش انصارالله گفت: عملکرد این کشورها، تاکیدی بر تمایل آنان بر تسلط یافتن بر اداره کشور یمن و نادیده انگاشتن درخواستهای مردم کشور است.
عبدالسلام تاکید کرد: مردم یمن از خواسته ها و اهداف خود دست نخواهند کشید و روند اعتراضات و تظاهرات علیه دولت تا محقق شدن اهداف ادامه خواهد داشت .
وی افزود: کشورهای ناظر می خواهند با ابتکار برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و قطعنامه های شورای امنیت و موارد دیگر، توافقی را که پاسخگوی نیاز مردم یمن باشد، دور بزنند، از این رو ما نیز آشکارا با این اقدام مخالفت کردیم.
عبدالسلام خاطرنشان کرد: این کشورها تلاش دارند تا در تحقق خواسته های مردم یمن، اخلال ایجاد کنند و دولت با پذیرفتن ابتکار "مذاکرات ریاض"، منافع آنان را تامین کند، نه اینکه پاسخگوی نیازهای مردم ما باشد.
عبدالسلام گفت: معتقدیم اگر به مطالبات مردم یمن پاسخ داده شود، بحران حاکم بر کشور قابل حل است، در غیر این صورت اعتراض کنندگان نیز به تظاهرات ادامه خواهند داد.
از سوی دیگر "جمال بن عمر" نماینده سازمان ملل در یمن گفت: دور جدید مذاکرات دولت یمن و جنبش انصار الله با نظارت محافل بین المللی به منظور ایجاد راهکار مسالمت آمیز برای بحران کنونی این کشور آغاز شده است.
وی افزود: همه مسایل مبهم برای رسیدن به توافق سیاسی با پشتوانه "توافق ملی" و قابل اجرا در کوتاه ترین زمان برای تضمین امنیت و ثبات یمن بررسی شده است .
وی با اشاره به حساس بودن این مرحله، ابراز امیدواری کرد که برای یافتن راهکار مسالمت آمیز حل بحران یمن، توافق نهایی بزودی بدست آید .
بن عمر در همین راستا و برای یافتن راهکاری برای حل بحران یمن با مسؤولان دولتی و نمایندگان جنبش انصارالله دیدار کرد.
نیروهای نظامی یمن سه شنبه گذشته (18 شهریورماه) تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور مقابل دفتر نخست وزیری را با شلیک مستقیم گلوله به خاک و خون کشیدند که در این حمله 10 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر دیگر از معترضان مجروح شدند.
گروه "حوثی" معروف به جنبش انصارالله، دولت یمن را به فساد متهم کرده و خواستار کناره گیری آن شده است.
معترضان بر مطالبات سیاسی و مدنی خود تاکید دارند و پیشنهادهای اخیر "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری یمن را مبنی بر انتصاب نخست وزیر جدید و کاهش قیمت انرژی را ناکافی دانسته و رد کرده است.
یمن از زمان اعتراض های یازده ماهه که در فوریه 2012 به برکناری "علی عبدالله صالح" از قدرت منجر شد، در مرحله گذار سیاسی است.
خاورم**1586**1651


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن