تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798740949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
بهر حال آنچه همه میدانیم این است که اسباب و وسایل الکترونیکی هم مانند هر چیز دیگری یک عمر مفید دارند و بالاخره روزی عمر آنها پایان میابد. شاید شما نیز در گذشته رایانه یا لپتاپی داشته اید که خود شاهد مرگ آن بودید! اما چگونه باید فهمید که یک رایانه یا لپتاپ در حال مرگ است؟ در اینجا نگاهی به پنج نشانه اساسی از این مورد داریم.
کد خبر: ۴۳۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 15 September 2014



پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
بهر حال آنچه همه میدانیم این است که اسباب و وسایل الکترونیکی هم مانند هر چیز دیگری یک عمر مفید دارند و بالاخره روزی عمر آنها پایان میابد. شاید شما نیز در گذشته رایانه یا لپتاپی داشته اید که خود شاهد مرگ آن بودید! اما چگونه باید فهمید که یک رایانه یا لپتاپ در حال مرگ است؟ در اینجا نگاهی به پنج نشانه اساسی از این مورد داریم. به گزارش «تابناک» زمانی که صحبت از عمر زیاد و یا آسیب دیدگی بخش از سخت افزارهای سیستم میشود، معمولا رایانه ها خود علایمی از این موضوع را بروز میدهند که به کاربران کمک زیادی در تشخیص پیر شدن سیستم میکند. البته اگر به درستی گوش کنید و ببینید! برای مثال اگر در هدفون خود و هنگام پخش موزیک صداهای مزاحم و یا نویز میشنوید، این امر میتواند به معنای آن باشد که کارت صدای شما یا Motherboard رایانه شما احتمالا دچار مشکل شده است. علایم دیگری نیز در این میان وجود دارند که در تشخیص به سر آمدن عمر دستگاه شما یا یکی از سخت افزارها کمک میکنند. پس بهتر است اگر با این علایم مواجه شدید، سریعا نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اساسی خود اقدام کنید:
پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
1 – اشکال در اجرای برنامه ها و مشکل فریز یکی از علایم کلاسیک و عمومی در ضعف عملکرد رایانه ها و مشکل دار بودن آنها بروز اشکالات مستمر در اجرا یا حین اجرای برنامه ها است. وقتی برنامه ها با مشکل مواجه میشوند، این امر منجر به کاهش سرعت سیستم، فریز شدن آن Reset شدن سیستم و یا ارسال پیغام های خطا میشود:
پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
البته در همه موارد اشکال در اجرا یا حین اجرای برنامه ها به معنی بیمار بودن سیستم نیست و نقص اجرای برنامه ها میتواند دلایل متعددی داشته باشد. اما اگر با این دست از مشکل در اغلب برنامه های خود مواجه هستید، این امر میتواند نشانی از بیماری سیستم باشد. در اینگونه موارد بهتر است با ابزارهایی نظیر CrystalDiskInfo – اینجا - داده های S.M.A.R.T دیسک سخت خود را بازبینی کنید تا در صورت بروز هرگونه اشکال، متوجه آن شوید. همچنین نرم افزار SpeedFan – اینجا - میتواند شما را از حرارت بالای سخت افزارها یا نوسان ولتاژ برق که میتواند آسیب سخت افزاری را به دنبال داشته باشد مطلع سازد. هر دوی این نرم افزارها میتوانند به شما بگویند که آیا سخت افزارهای شما به پایان عمر خود نزدیک اند یا خیر. 2 – اشکال در کار سخت افزارها آیا ماوس شما به شکل اتفاقی برای مدت چند ثانیه از کار باز می ایستد؟ یا اینکه صفحه نمایش سیستم شما گاهی خاموش و روشن میشود. یا آنکه زمانی که یک USB را ه سیستم خود متصل میکند، شناسایی نمیشود! بگذارید قبل از آنکه اینها را علایمی از مرگ سیستم بدانیم، بررسی کنیم که آیا سخت افزارها فوق به درستی به سیستم متصل شده اند یا خیر. گاهی این مشکلات ناشی از اشتباه کاربران در اتصال سخت افزارها به سیستم است. همچنین شاید سخت افزار شما – برای مثال ماوس – دچار اشکال است. در این صورت باید با یک سخت افزار دیگر نیز شرایط مشابه را امتحان کنید. اما اگر با وجود همه اینها مشکل هنوز پای برجا بود، در نتیجه عمر سیستم شما رو به پایان است. این سقوط میتواند از Motherboard یا Power و یا کارت گرافیکی شما آغاز شده باشد. اگر تغییر هر یک از اینها منجر به نجات سیستم میشود، سریعا نسبت به جایگزین کردن آنها اقدام کنید. 3 – صدای زیاد دیسک سخت یا فن سیستم صداهای بلندی که از سیستم شما به گوش میرسد، به هیچ وجه نشانه های خوبی نیستند. اگر دیسک سخت شما صدای کلیک یا ساییدگی میدهد، قطعا با مشکل مواجه شده است. همچنین صدای زیاد فن به این معنی است که گرد و خاک و ضایعات زیادی در سیستم شما وجود دارد که منجر به حرارت بیش از حد آن میشود. همچنین صدای زیاد فن میتواند نشانی از اشکال در کار یکی از سخت افزارها همچون CPU باشد:
پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
اگر از یک سیستم دسکتاپ یا PC استفاده میکنید، این موضوع زیاد پیچیده نیست و خود میتوانید با باز کردن Case نگاهی به وضعیت پاکیزگی آن داشته باشید. همچنین اگر مطمئن هستید که دیسک سخت شما به دلیل عمر زیاد یا آسیب دیدگی در حال از دست رفتن است، خود میتوانید به سرعت از داده های آن نسخه پشتیبان تهیه کنید و با یک دیسک سخت جدید جایگزین نمایید. 4 – اشکال اساسی در بوت شدن سیستم آیا هنگام روشن کردن سیستم خود با پیغام های خطایی همچون disk boot failure مواجه میشوید؟ یا آنکه بعد از بوت شدن، سیستم شما فریز میشود و نیاز به Reboot کردن آن دارید. مشکل در بوت شدن سیستم یکی از علایم مشکل دار بودن دیسک سخت است، البته اگر مشکل اولیه از سیستم عامل نباشد. این مشکل بسیار جدی است و میتواند منجر به از دست رفتن همه اطلاعات شما شود:
پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
اگر به کرات با این مشکل مواجه هستید و با نصب مجدد سیستم عامل نیز این مشکل برطرف نمیشود، چاره ای جز جایگزین کردن دیسک سخت خود ندارید. 5 – عملکرد بسیار ضعیف سیستم بی ثباتی و کندی در عملکرد سیستم یکی از مشکلات عمومی سخت افزار یا نرم افزار سیستم شما است و دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. یکی از عمده دلایل آن وجود بد افزار بر روی سیستم است و دلیل عمده دیگر اشکال در دیسک سخت. البته در این میان گاهی مشکلات اساسی تر سخت افزاری نیز میتواند علت اصلی باشد:
پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!
در اغلب موارد میتوان با چند ترفند ساده سرعت سیستم را افزایش داد و البته اگر مشکل از یک بد افزار باشد با حذف آن حال عمومی سیستم قطعا بهتر خواهد بود. اما اگر همچنان مشکل کندی و بی ثباتی پای برجا باشد، باید به تدریج به فکر یک سیستم جدید باشید. با توجه به همه این موارد، نکته آخری که از نظر ما بسیار اهمیت دارد این است که به شکل مرتب ورد فواصل زمانی مشخص اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود بر روی سیستم کنید. این موضوع از آن روی اهمیت دارد که حتی اگر شما یک فوق حرفه ای در تشخیص مشکلات رایانه ها باشید، هیچ گاه مشخص نیست که یک رایانه در چه زمانی از کار خواهد افتاد!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن