تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815644622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تالاب فریدونکنار قتلگاه پرندگان مهاجر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تالاب فریدونکنار قتلگاه پرندگان مهاجر
فصل پاییز در راه است و با شروع این فصل پرندگان مهاجر از کشورهای دیگر به سوی ایران حرکت می‌کنند و برای استراحت به روی تالاب فریدونکنار فرود می‌آیند.


 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهاجران تالاب با استقبال خوبی روبرو نمی‌شوند و پس از فرود بر روی تالاب دیگر امکان پرواز دوباره برای برخی از آنها وجود ندارد زیرا اسیر دامگاه‌های نصب شده در این مکان می‌شوند.

رضا فرجی معاون اجرایی دفتر صید و شکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این باره گفت: شکار وصید در کشور ما دارای محدودیتها و قوانین مختلفی است و سازمان محیط زیست به عنوان متولی این قوانین را اعمال می‌کند.

در بعضی از مناطق کشور برخی از فعالیتهای عرفی و سنتی وجود دارد که قیمتی از این فعالیتها با قوانین محیط زیست در تضاد است و سازمان محیط زیست با توجه به امکانات و توانمندیهای خود با این امر مقابله می‌کند.

وی در ادامه گفت: تالاب سالهاست که مورد توجه سازمان محیط زیست قرار گرفته است و مسئولین نیز در تلاش‌اند تا این محدوده را به نحو احسن کنترل کنند  بر اساس سیاستهای خرد و کلان سازمان محیط زیست و دفتر حیات وحش گونه‌هایی که قابل شکار صید هستند هر ساله معرفی و ابلاغ می‌شوند و امسال به طور ویژه نیز برای ساماندهی دامگاه‌هایی که در استان مازندران وجود دارند گونه‌هایی که صید آنها بلامانع است معرفی شده‌اند.

فرجی در ادامه بیان داشت: طی هفته گذشته با مشارکت اداره کل محیط زیست استان مازندران و دفتر حیات وحش، دستور العمل جدیدی را پیرامون نحوه بهره برداری در دامگاه‌ها و صدور پروانه برای احداث این دامگاه‌ها توسط افراد نیز به صورت پیش نویس تهیه شد و گونه‌هایی که به صورت قانونی قابلیت شکار دارند در این پیش نویس معرفی شدند که با تصویب و نهایی شدن این پیش نویس قسمتی از مشکلات فریدونکار ساماندهی می‌شود.

معاون اجرایی دفتر صید و شکار در ادامه اظهار داشت: تورهای غیر مجاز شبانه، عمده‌ترین مشکل تالاب فریدونکنار را تشکیل می‌دهند. سازمان محیط زیست طی سالهای گذشته با تمام امکاناتی که دردسترس داشته با متخلفین این امر مقابله کرده است اما متاسفانه به دلایل برخی از مسائل اجتماعی و حساسیت‌های منطقه‌ای برخورد تمام و کمال با این متخلفین تنها با استفاده از توانمندی‌های سازمان محیط زیست میسر نیست.

وی در ادامه گفت: کسانی که از این دامگاه استفاده می‌کنند این موضوع را به امور معیشتی خود ربط داده‌اند و برخی از افراد نیز در این راستا به خود اجازه داده‌اند تا از این موضوع سوء استفاده کنند.

فرجی تأکید کرد: سازمان محیط زیست بارها با متخلفین در این زمینه برخورد کرده است اما این موضوع با حساسیت‌هایی همراه بوده است که باعث شده برخی از دستگاه‌ها محافظه کارانه با این موضوع برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته با پیگیریهای مکرر سازمان محیط زیست اقدامات ویژه‌ای برای جمع‌آوری این دامگاه‌های غیر مجاز صورت گرفته است ، خاطر نشان کرد: اجرای دستورالعمل‌های ابلاغ شده دراین حیطه با همکاری هر چه بیشتر مدیران سازمانی و سایر ارگان‌های مرتبط امکان پذیر است.

انتهای پیام/  







تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن