تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820346493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناسب ترين کفش براي دانش آموزان کفش اسپرت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۵۱ب.ظ)
مناسب ترين کفش براي دانش آموزان کفش اسپرت است يک فيزيوتراپ مناسب ترين کفش را براي دانش آموزان کفش هاي اسپرت و ورزشي دانست.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، مرتضي عزيزيان کفش مناسب را کفشي دانست که به شکل پا درست شده باشد.
عزيزيان گفت: همان طور که پا در قسمت انگشتان پهن شده است، کفشي براي پا مناسب است که در قسمت جلو پهن باشد.
وي تصريح کرد: همچنين کفشي مناسب است که بتواند قوس طولي پا را پر کند که متأسفانه بيشتر کفش هاي موجود در بازار اين استاندارد را ندارند.
وي خاطرنشان کرد: افراد مي توانند در همين راستا و به منظور پرکردن قوس کف پاي خود از کفه هاي طبي استفاده کنند.
به گفته اين فيزيوتراپ، قوس کف پا مانند کمک فنر خودرو عمل کرده و از فشار به زانوها جلوگيري مي کند و در صورتي که کفش اين قوس را پر نکند زانو و مچ پا و نيز مهره هاي گردني در بلند مدت دچار مشکل مي شوند.
عزيزيان پاشنه مناسب کفش براي مردان را يک تا 2.5 سانتي متر و براي زنان 2.5 تا سه سانتي متر دانست و اظهار کرد: کوتاه و يا بلند بودن پاشنه کفش بيش از اين مقدار مي توان ستون فقرات را با مشکلات مواجه کند.
اين فيزيوتراپ خاطرنشان کرد: استفاده از کفش هاي پاشنه بلند در طولاني مدت با افزايش قوس کمر و قوس گردن همراه بوده که موجب فشار بر قدام زانو شده و درد زانو ايجاد مي کند که اين امر مي تواند پارگي مينيسک زانو را نيز به دنبال داشته باشد.
عزيزيان همچنين آرتروز زانو را از جمله عوارض بلندمدت پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند عنوان کرد.
وي کفش هاي بدون پاشنه و يا به اصطلاح کفش تخت را نيز نامناسب دانست و اظهار کرد: پوشيدن اين نوع کفش ها نيز در بلند مدت باعث کاهش قوس کمر شده و فشار بسياري را بر روي استخوان هاي پاشنه پا ايجاد مي کند.
عزيزيان اظهار کرد: اين نوع پاشنه ها همچنين موجب ايجاد شکستگي هاي ميکروسکوپي در استخوان هاي پا شده که موجب ايجاد درد در اين ناحيه مي شود.
اين فيزيوتراپ بهترين جنس کفش را چرم طبيعي دانست و اظهار کرد: پوشش چرمي کفش موجب مي شود تا پا در آن به راحتي نفس بکشد.
وي با نامناسب دانستن کفش هاي پلاستکي، فوم يا نبوک گفت: بهترين کفش براي دانش آموزان کفش هاي اسپرت و ورزشي است که علاوه بر راحتي، پا مي تواند تا حد زيادي در آنها نفس بکشد.
عزيزيان بهترين ساعت خريد کفش را بعدازظهرها دانست و افزود: با راه رفتن در طول روز نيم تا يک سانتي متر به طول پا افزوده مي شود و براي همين توصيه مي شود تا در بعدازظهر که پا به بزرگترين سايز خود مي رسد کفش خريداري شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن