تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804322926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مدرسه تابستانی بین المللی ریاضیات در واحد علوم و تحقیقات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگزاری مدرسه تابستانی بین المللی ریاضیات در واحد علوم و تحقیقات تهران - ایرنا - رییس مرکز همکاری های بین المللی در رشته ریاضیات محض و کاربردی (CIMPA ) از همکاری این مرکز برای برگزاری مدرسه تابستانی در واحد علوم و تحقیقات خبر داد.


به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه، تشکیلات و روش های این واحد دانشگاهی گفت: گروهی از ریاضیدانان و محققان برجسته فرانسوی و سوئیسی طی روزهای گذشته از واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند.
دکتر ابوالفضل تهرانیان افزود: این بازدید فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و فضای آموزشی واحد علوم و تحقیقات به این گروه از اعضای هیات علمی بین المللی و برقراری ارتباطات بین المللی بیشتر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های معتبر جهان ایجاد کرد.
وی تقویت ارتباطات بین المللی را از جمله سیاست های کلیدی واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد و از توافق هیات های فرانسوی و سوئیسی با واحد علوم و تحقیقات در زمینه تبادل استاد و دانشجو به منظور بهره مندی از دانش روز دنیا در علم ریاضی و برگزاری مدارس تابستانی خبر داد.
عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات به حضور دکتر الیسا گورلا رییس کمیته مرکز همکاری های بین المللی در رشته ریاضیات محض و کاربردی (CIMPA ) در هیات بازدید کننده اشاره کرد و افزود: رییس این مرکز بین المللی، آمادگی خود و سیمپا را برای هرگونه همکاری با واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد.
وی برگزاری مدرسه تابستانی ریاضیات در واحد علوم و تحقیقات را از جمله توافقات صورت گرفته در جریان این بازدید ذکر کرد و گفت: مدارس تابستانی تنها مختص ریاضیات نیست و با توجه به ابراز تمایل هیات بازدید کننده به همکاری های بیشتر با واحد علوم و تحقیقات، امکان برگزاری مدارس در دیگر رشته ها نیز وجود دارد.
تهرانیان همچنین به بازدید پروفسور تیسیر، رییس سابق کتابخانه های فرانسه از کتابخانه مرحوم دکتر حسن حبیبی در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و از اعلام آمادگی وی به منظور فراهم کردن زمینه همکاری موسسات انتشاراتی معتبر اروپایی از جمله اشپرینگر با واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
استاد دانشگاه تهران و IPM نیز همکاری ایران و فرانسه در قالب چندین پروژه مشترک با محوریت ریاضیات را یادآور شد و گفت: هدف از این پروژه ها ارتباط و تبادل اطلاعات بین اساتید دو کشور و نیز امضای تفاهم نامه برای تبادل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد (سالانه سه دانشجو) به منظور گذراندن پایان نامه و استفاده از مشاوره بین دو کشور است که می تواند در ادامه تحصیل دانشجویان معرفی شده در دانشگاه های فرانسه بدون نیاز به مصاحبه، موثر باشد.
سیامک یاسمی ادامه داد: از دیگر برنامه های این همکاری برگزاری همایش هایی در قالب مدرسه تابستانی است که به عنوان مثال همین گروه قرار است هر کدام موضوعی را به مدت پنج ساعت درس برای دانشجویان در مدت یک هفته مطرح کنند و شرکت در این مدارس تابستانی برای دانشجویان رایگان است.
وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت علمی و فضای مناسبی برای برگزاری همایش های بین المللی است، افزود: در این بازدید نماینده سیمپا با ابراز خرسندی از بالا بودن سطح همایش های برگزار شده قبلی در ایران در نظر دارند که دور دیگری از این مدارس را در ایران برگزار کند.
یاسمی یادآور شد: مشکل عمده در برگزاری این مدارس تابستانی کمبود فضا و مشکلات اسکان بوده که با توجه به فضای مناسب در واحد علوم و تحقیقات می توانیم مدرسه تابستانی آتی را در این دانشگاه برگزار کنیم که البته این امر مستلزم موافقت واحد علوم و تحقیقات و لزوم موضوع مورد بحث در این مدرسه تابستانی خواهد بود.
به گفته وی تاکنون دو دوره از مدارس تابستانی برگزار شده که حدود 150 نفر از کشورهای مختلفی مانند هند، عراق، ترکیه و ویتنام در مدت 10 روز در این مدارس توسط سخنرانان و مدرسانی از خارج و داخل ایران و حمایت سیمپا آموزش دیده اند که به علت گسترش اطلاعات آن در سطح بین المللی، از اعتبار خوبی برخوردار است.
وی درخصوص پروژه های مربوط به سیمپا همچون ISMO جندی شاپور تحت نظر وزارت علوم و فناوری نیز گفت: پروژه جندی شاپور، پروژه ریاضی دوساله برای همکاری و ارتباط بین المللی اساتید ایران و فرانسه است و در پایان براساس گزارشی منجر به چاپ چندین مقاله و ارائه آن در کنفرانس های بین المللی می شود و در چارچوب آن، تبادل دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکتری بین دو کشور نیز انجام می پذیرد.
علمی (1)**1055**1440


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن