تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802454637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در اصفهان نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان زرگرپور:
وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در اصفهان نگران کننده است
اصفهان - خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان گفت: وضعيت پرداخت تسهيلات اشتغال استان نه تنها راضي كننده نيست بلكه نگران كننده نيز هست.



به گزارش خبرگزاری مهر، رسول زرگرپور در كارگروه اشتغال استان كه با حضور مديران مربوطه و كارشناسان برگزار گرديد، اظهار داشت: وضعيت پرداخت تسهيلات اشتغال استان نه تنها راضي كننده نيست بلكه نگران كننده نيز هست.

وی افزود: در استان صنعتي همچون اصفهان كه نرخ بيكاري آن از متوسط كشوري نيز بالاتر است، تسهيلات اشتغال و برطرف نمودن موانع دريافت آن بسيار مهم و ضروري است.

استاندار اصفهان دليل حضور شخص استاندار در كارگروه اشتغال با توجه به اينكه مسئوليت برگزاري و اداره آن به عهده معاون برنامه ريزي و اشتغال است را نگران كننده بودن وضعيت اشتغال استان و همچنين اهميت اين مسئله عنوان كرد.

زرگرپور خاطر نشان كرد: در استان اصفهان كه صنعتي ترين استان كشور است، افزايش سطح تسهيلات اشتغال از مواردي است كه مورد پيگيري قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه ميزان جذب اعتبارات و همچنين عملكرد پرداخت آن در افزايش سهم تسهيلات استان تأثير گذار است، لازم است در راستاي رفع موانع پرداخت تسهيلات اشتغال تلاش شود.

مدير ارشد استان تصريح كرد: با توجه به اينكه طرح هايي به بانك ها معرفي شده، منابعي نيز به بانك ابلاغ گرديده و ‌تعدادي از طرح ها نيز تصويب شده است، عدم انعقاد قرارداد و پرداخت تسهيلات توسط بانك هاي عامل موضوعي است كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.

وي خواستار شد: بانك هاي عامل استان مبالغ مربوط به تسهيلات اشتغال خصوصا در بخش مشاغل خانگي، كميته امداد و بهزيستي را به صورت كامل پرداخت نموده و موانع موجود را با پيگيري هاي خود برطرف نمايند.

استاندار اصفهان تأكيد كرد: يك بررسي آسيب شناسي در خصوص عدم توفيق بانك ها در پرداخت تسهيلات اشتغال صورت پذيرد و موانع و مشكلات اين موضوع برطرف گردد.

وي اذعان داشت: اين مسئله كه از 243 طرح ارائه شده به سيستم بانكي تنها 23 طرح مصوب و تنها 14 طرح منجر به انعقاد قرارداد در بانك شده، بسيار نگران كننده است.

زرگرپور تصريح كرد: جهت حل مشكل بانك ها در پرداخت تسهيلات اشتغال از هيچ گونه حمايتي دريغ نخواهيم كرد، چرا كه بيكاري و نبود اشتغال باعث بروز بسياري از مشكلات و معضلات اجتماعي مي شود.

حاجي نماينده مردم شاهين شهر و ميمه در مجلس شوراي اسلامي نيز تأكيد كرد: بانك هاي عامل و مسئولان مربوطه بايد به زنگ خطري كه توسط استاندار اصفهان نواخته شد، توجه ويژه نموده و براي حل اين مسئله همكاري نمايند.

 در ادامه عملكرد استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملي مورد بررسي قرار گرفت و استاندار اصفهان در اين زمينه اظهار داشت: صندوق توسعه ملي به بخش خصوصي و غير دولتي تسهيلات ريالي و ارزي ارائه مي كند.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه براي صندوق توسعه ملي هيچ سقفي در نظر گرفته نشده است،‌ هر استاني كه توانايي جذب بالاتر داشته باشد بيشتر از اين صندوق بهره مند خواهد شد.

وي بر تسهيل ضوابط و مقررات و همچنين برطرف نمودن موانع و مشكلات اين صندوق تأكيد كرد و افزود: فعال تر شدن بخش خصوصي در اين زمينه لازم است.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه بروكراسي،‌ زمان بندي و آيين نامه داخلي اين صندوق با اشكالاتي مواجه است، اعلام نمود: با وجود معرفي طرح هايي به ارزش 200ميليارد تومان، تنها 75 ميليارد تومان تصويب شده و از پرداخت همين مقدار نيز خبري نيست.

وي يادآور شد: اگرچه تا پايان سال گذشته استان اصفهان رتبه دوم را در جذب سرمايه از صندوق توسعه ملي كسب نموده است ولي بايد اين روند سرعت بيشتري يابد.

زرگرپور در ادامه اعلام نمود: بنياد بركت كه يك بنیاد  اجتماعی، اقتصادی و عام المنفعه برای خدمت رسانی به محرومان کشور است،‌در استان اصفهان فعاليت خود را آغاز نموده است.

وي با بيان اينكه اين بنياد تا كنون فعاليتي در استان اصفهان نداشته است، عنوان نمود: اين بنياد گزارش خود را در خصوص خدمات رسانی به مناطق محروم کشور ارائه نمود و مقرر شد به ارزش يكصد ميليارد تومان در استان سرمايه گذاري كند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بنياد بركت، با خود برکت را به مناطق کمتر توسعه یافته کشور آورده و بطور ریشه ای تاثیراتی در زندگی اجتماعی و اقتصاد و معیشت روستاییان ایجاد کرده است.

وي افزود: اين بنياد در سال 1386 به منظور خدمات رسانی به مناطق محروم کشور زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأسیس گرديد.

زرگرپور تصريح كرد: کلیه فعالیتهای تولیدی که به لحاظ مالی سود آور، به لحاظ اقتصادی بادوام و در جهت کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور، اشتغــال زائی، کـارآفـرینی و فقر زدایی باشد، واجد شـرایط شرکـت با بنیاد برکت بوده، منوط به آنکـه حداقل 51٪ سهـــام آن متعلق به بخش خصــوصی باشـد.

وي ادامه داد: خـط مشی بنیاد برکـت برای تشويق بخـش خصـــوصی جهت سرمــایه‌گــذاري در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است که ظرف مدت 2 تا 5 سال از آغاز مشارکت، اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهامداران شریک، بر اساس توافق حاصله بصورت نقدی یا اقساطی مي نماید.


۱۳۹۳/۶/۲۳ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن