تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820879368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوشش بالای 96درصدی تلفن همراه/ مشکل همچنان باقی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چه کسی دروغ می گوید مردم یا شرکت مخابرات پوشش بالای 96درصدی تلفن همراه/ مشکل همچنان باقی است یاسوج -ایرنا- بررسی های میدانی و اذعان ساکنان نقاط روستایی و شهری و بسیاری از مسوولان کهگیلویه وبویراحمد ادعاها و آمارهای ارایه شده از سوی مسوولان مخابرات مبنی بر میزان98 درصدی پوشش آنتن دهی تلفن همراه درجاده ها و روستاهای این استان را به شدت زیر سووال برده است.


حکایت آمارهای متناقض، ارایه گزارش های خلاف واقع و اجرای طرح های غیرکارشناسی و غیراصولی امروز به یکی از دغدغه های اساسی فراروی مسوولان اجرایی استان قرار گرفته که شاید بتوان نگرانی های مربوط به حوزه مخابرات را از مهمترین این موضوعات دانست.
مسوولان شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد بارها خبر از پوشش 98درصدی آنتن دهی تلفن همراه درجاده های ارتباطی و 96درصدی روستاهای این استان می دهند.
البته این آمار وقتی که مسوولان و مقامهای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به مناطق دوردست ، جاده های ارتباطی و روستاها سفر می کنند دوباره رونمایی می شود و درستی آنها محک می خورد .
مسوولان شرکت مخابرات که چندان ارزشی برای مخاطبان و مشتریان خود اگر هم از معضل انتن دهی تلفن همراه فریاد بزنند قایل نیستند حال که بالاترین مدیر استان این وضعیت را زیر سووال می برد خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
اوج این نارضایتی و نگرانی از سوی سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش کبگیان شهرستان بویراحمد بود مطرح شد که در جلسه شورای اداری آن بخش به شدت از وضعیت نامناسب آنتن دهی و مشکلات حوزه مخابرات انتقاد کرد.
خادمی در آن جلسه نیز خواهان برخورد قاطع با مسوولان کم کار و بی مسوولیت شد و به مدیرعامل مخابرات کهگیلویه وبویراحمد هشدار داد که در صورت ناتوانی رفع مشکلات و معضلات حوزه کاری اش کنار برود و مسوولیت را به افراد توانمند تری در این بخش واگذار کند.
البته سایر مسوولان و مقامات اجرایی کهگیلویه وبویراحمد نسبت به عملکرد ضعیف شرکت مخابرات این استان نیز بارها واکنش نشان دادند و نگرانی و انتقاد های خود را در این زمینه ابراز کرده اند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز یکی از مشکلات و دغدغه های جدی مردم در روستاها را در سفرهای خود همین معضل آنتن دهی نامناسب تلفن همراه و نیز قطعی مکرر جی اس ام های روستایی دانست و بارها خواستار سامان دادن این وضعیت شده است.
آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی با صراحت مراتب نگرانی و انتقاد شدید خود را از حوزه مخابرات کهگیلویه وبویراحمد در زمینه دفاتر آی. سی. تی روستایی، پوشش دهی نامناسب تلفن همراه درجاده ها، وضعیت بلاتکلیفی کارگزاران مخابراتی ، مشکل سرعت پایین اینترنت در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بیان کرد.
وی اظهار داشت: بی شک یکی از دغدغه ها ، نگرانی ها و کمبود های شدید مردم در روستاهای مختلف این استان مشکلات مربوط به حوزه مخابرات است.
آیت الله ملک حسینی افزود: مشکل بزرگتر در این راستا عدم حضورمسوولان شرکت مخابرات برای شنیدن درددل ها و دغدغه های مردم در این حوزه بوده است.
مشکلات این حوزه تنها به همین جا ختم نشده و به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز آنتن دهی نامناسب و کیفیت پایین خدمات دهی اینترنتی و پستی در دفاتر آی سی تی روستایی اکنون به یکی از موانع بزرگ برای ماندگاری پزشکان در سطح روستاها و مناطق محروم این استان تبدیل شده است.
عدم آنتن دهی و اختلال در شبکه های ارتباطی تلفن همراه در منطقه مهریان در دو کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد خود بهترین مصداق بارز بر بی توجهی شرکت مخابرات به انجام وظیفه است .
این ادعاها و حتی هشدار به مسوولان این شرکت است که باید در ارایه گزارش ها و آمارها بهتر است که دقت و حساسیت بیشتری را به خرج دهند.
یکی از ساکنان مهریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آنتن دهی نامناسب تلفن همراه در این منطقه تعجب کرد و اظهار داشت : مدتهاست در دو کیلومتری مرکز استان وضع بدین گونه است در 100 کیلومتری یاسوج اوضاع چگونه است؟
این شهروند تصریح کرد که مسوولان مخابرات استان به جای شفاف سازی درباره موانع و مشکلات پیش روی این شرکت برای خدمات رسانی بهتر هر روز از آمار جدید افزایش درصد پوشش مخابراتی جاده هاو روستاهای هورا می کشند.
وی از نهادهای نظارتی در استان خواست وضعیت مخابرات استان را بصورت ریشه ای مورد بررسی قرار دهند.
در حالی که مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد می گوید از آنتن دهی نامطلوب تلفن همراه در منطقه مهریان یاسوج بی اطلاع است اما مدیر روابط عمومی شرکت زیر نظر او این مشکل را تایید می کند.
او گفت: دکل و ایستگاه تقویتی تلفن همراه در منطقه مهریان نصب شده و با تجهیز برخی امکانات لازم مشکل تا آبان امسال مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد این بار نیز از پوشش 100 درصدی جاده های ارتباطی و 96درصدی روستاهای این استان در زمینه آنتن دهی تلفن همراه خبر داد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بالای 85درصد است.
سید عبدالحسین افتخاری ضریب نفوذ تلفن ثابت در کهگیلویه وبویراحمد را نیز حدود 23 درصد اعلام کرد.
وی بیان کرد: هم اکنون حدود 153 هزارشماره تلفن ثابت و 570 هزار شماره تلفن همراه در این استان نصب و واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد تعداد دفاتر آی ، سی ، تی روستایی در سطح استان را افزون بر 114 مورد عنوان کرد و افزود: تمام کاربران این دفاتر آموزش ها و خدمات فنی لازم برای انجام خدمات رسانی به روستاییان استان را فراگرفته اند.
وی تعداد سایت ها و ایستگاه های تلفن همراه در کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 270 مورد اعلام کرد و افزود: بیش از 250 سایت تلفن همراه در این استان نیز نیاز به تقویت دارند.
افتخاری با اشاره به دستاوردهای مهم سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کهگیلیویه وبویراحمد گفت: نصب و راه اندازی شبکه اینترنت "وای فای" برای نخستین باردر بیش از 150روستای این استان از مهمترین دستاوردها و مصوبات این سفر بود.
وی ابراز داشت: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن کهگیلویه وبویراحمد ایجاد بسترهای لازم و تکنولوژی های جدید در این استان امری ضروری است.
افتخاری دو برابر شدن پهنای باند شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد را نیز از دیگر دستاوردهای مهم سفر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان اعلام کرد.
اگر چه بارها مسوولان این شرکت گزارش ها و آمارهایی از اسن حوزه مهم را در نشست های خبری و مصاحبه های خود با خبرنگاران و رسانه های جمعی اعلام کرده اند اما باید بپذیرند که مردم در عصر انفجار اطلاعات هر ادعایی را نیز به سادگی نخواهند پذیرفت.
شرکت مخابرات و هر سازمان یا بنگاه اقتصادی باید این واقعیت را بپذیرد که دیگر عصر تبلیغات پروپاگاندایی و یک سویه به سر آمده و برای کسب یک برند مطلوب و مورد اعتماد مردم باید کمی هم به نظر مشتری و مخاطب توجه کرد .
566/7530


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن