تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک پدرو مادرها به مدرسه تنها پول دادن نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشارکت در اداره مدارس چگونه است؟ کمک پدرو مادرها به مدرسه تنها پول دادن نیست خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش از همان روزهایی که سکان این وزارتخانه را به دست گرفت بر مشارکت اولیا در اداره مدارس تاکید کرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور ساعت 09:53

سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری پانا؛ مشارکت های مردمی یکی از عبارتهایی است که امروزه در آموزش و پرورش رایج شده و منظور از آن شیوه هایی است که به وسیله آن ها مردم با استفاده از توانایی های خود ، خدمات کمی و کیفی به آموزش و پرورش ارائه می دهند. از آنجا که منابع دولتی برای امر مهم آموزش و پرورش محدود و جمعیت جوان کشور رو به افزایش است ، ضرورت استفاده از مشارکت های مردمی بیش از گذشته احساس می شود. متولیان آموزش و پرورش هم در ایران ، درصددند با نهادینه کردن مشارکت های مردمی و برنامه ریزی برای جلب و جذب این مشارکت ها ، بخشی از نیازمندی های آموزشی و پرورشی را تأمین کنند.
مشارکت پول گرفتن نیست
  مشارکت اولیا در مدارس چگونه خواهد بود و چگونه می توان مردم را در این زمینه هم قدم کرد؟ فانی وزیر آموزش و پرورش در این باره می گوید: توسعه مشارکت ها ابعاد وسیعی دارد که یک بعد آن توسعه مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه است و اینکه چه نقشی دانش آموزان می توانند در توسعه مشارکتها ایفا کنند، اما تا وقتی آموزش و پرورش به دنبال این باشد که نقش اولیا را گرفتن پول و گرفتن کمکهای مادی بداند، نه کمکهای مادی محقق می شود و نه مشارکت اولیا به نحو احسن خواهد بود.
مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با پانا مشارکت را مشارکت اولیا، مشارکت معلمان، مشارکت دانش آموزان و مشارکت مردم می داند.
وی با بیان اینکه توسعه مشارکت مردم در امور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ادامه می دهد: این مشارکت باید به اراده ملی تبدیل شود تا آموزش و پرورش تبدیل به یک نهاد مدنی شود.
اولیا و مربیان و خانواده ها
  از گذشته های دور انجمن اولیا و مربیان در مدارس حضور داشتند که هدف از تشکیل آن کمک خانواده ها به کادر مدرسه در اداره امور است اما سالها بود که این انجمن ها در ابتدای سال تحصیلی یک جلسه تشکیل می داند اعضا را مشخص و تا پایان سال دیگر خبری از آنها نبود. اما با حضور فانی در آموزش و پرورش قرار است که نقش آنها هم پررنگ شود. در این باره گرد می گوید: تقویت نقش انجمن اولیا و مربیان و استفاده از ظرفیت آنها در امور جاری نقطه پیوند مدارس با اولیا است .
وی «عدم اعتقاد برخی مدیران به انجمن‌های اولیا» و «تمرکزگرایی در فعالیت انجمن‌ها» را به عنوان دو مانع جدی در پویایی انجمن‌های اولیا و مربیان معرفی می کند و می گوید: انجمن‌ها برخاسته از انتخابات اولیا هستند که علاوه بر پیگیری و نظارت بر امور آموزشی دانش‌آموزان باید نقش خدمات‌رسانی به دیگر اولیا را نیز بر عهده بگیرند.
فانی «توسعه مشارکت‌ها» را راهبردی مهم در آموزش و پرورش می داند و می گوید: با تکیه بر منابع و امکانات دولتی، تمام اهداف تعلیم و تربیت محقق نمی‌شود و باید به جوانب مختلف توسعه مشارکت‌ها پرداخته شود. مدیران مدارس باید مشارکت‌جویی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، و بستری فراهم کنند تا معلمین احساس تعلق و نیاز در برنامه‌ریزی‌های مدارس داشته باشند.
فانی با تاکید بر توسعه مشارکت اولیا در امور مدرسه، عنوان می کند: زمانی که اولیا مشکلات مدارس را بدانند یقیناً کمک خواهند کرد و نباید رابطه آموزش و پرورش را با اولیا در حد مناسبات مالی پایین آورد.
تحصیلات رایگان و آموزش و پرورش
  طبق قانون اساسی، تحصیلات رایگان حق همه است و دولت باید این شرایط را برای همه فراهم کند. در این زمینه گرد می گوید: قطعا تلاش آموزش و پرورش توسعه سواد آموزی برای همه فرزندان این مرز و بوم است اما در این زمینه مردم هم می توانند نقش داشته باشند و برای بهبود وضعیت مدارس دولتی با مشارکت مردم می توانیم سطح خدمات رسانی را ارتقا دهیم.
وی تاکید می کند: توسعه مشارکت مردم ابعاد مختلفی دارد امر مدرسه داری و سرمایه گذاری مردم، نهادها و ارگانها در تعلیم و تربیت هم یکی از روشهای مشارکت با آموزش و پرورش است. ما معتقدیم مشارکت معلمان و دانش آموزان با اولیای مدرسه می تواند حرکت پیش برنده امر آموزش را تقویت کند. این مشارکت تنها مادی و یک طرفه نیست و مسلما ابعاد مختلف آن در وزارتخانه برنامه ریزی شده است.مثلا در حوزه معاونت پرورشی برای انجمنهای علمی وفرهنگی معلمان و دانش آموزان و حضور فعال آنها برنامه ریزی کرده است.
مدارس غیردولتی و مشارکت مردم
  موسسان مدارس غیردولتی عمدتا از بازنشستگان و معلمان آموزش و پرورش هستند که با عشق و علاقه به مدرسه نسبت به تاسیس مدرسه اقدام کرده اند و به دلیل عملکرد مثبت آموزشی و فرهنگی این مدارس ،مردم علاقه مند تحصیل فرزند خود در این مدارس هستند و بنای مشارکت در این مدارس مستحکم است.
درباره این مدارس گرد می گوید: برای توقیت مشارکت و توسعه مدارس غیردولتی یک بسته حمایتی در حال پیگیری است که شامل تسهیل فرایند صدور مجوز تاسیس و راه اندازی مدارس غیردولتی،خرید خدمات آموزشی و تکمیل ظرفیت خالی مدارس غیردولتی واگذاری بخشی از امور مورد تصدی آموزش و پرورش به بخش غیردولتی، حمایت از طریق تامین منابع انسانی مورد نیاز غیردولتی،ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی،حمایت از طریق تامین منابع انسانی موردنیاز غیردولتی،ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی،ارائه تسهیلات کم بهره بانکی برای تجهیزو تکمیل فضا و تجهیزات آموزشی مدارس غیردولتی و ارائه کمکهای اعتباری بلاعوض به مدارس غیردولتی است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن