تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821246580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري سهم صنعت نفت در پرداخت يارانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۳ (۹:۲۲ق.ظ)
بازنگري سهم صنعت نفت در پرداخت يارانه ها معاون وزير نفت بر ساماندهي يارانه ها در برنامه ششم توسعه تاكيد كرد و گفت: هم اكنون بيشتر طرحهاي توسعه اي صنعت نفت بدليل پرداخت يارانه ها متوقف شده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور معظمي با اشاره به اين كه هدفمندي يارانه بايد در برنامه ششم توسعه سامان داده شود، تصريح كرد: هم اكنون صنعت نفت ماهانه 3 هزار و 400 ميليارد تومان يارانه پرداخت مي كند كه سهم شركت ملي پالايش و پخش و گاز به ترتيب حدود 2 هزار و 600 ميليارد تومان و گاز نيز 800 ميليارد تومان است.
وي تصريح كرد: پرداخت يارانه ها عملا طرحهاي توسعه صنعت نفت را زمين گير كرده است.
به گفته معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت، اگر پذيرفته شود صنعت نفت پيشران توسعه در كشور است هم اكنون اين پيشران بدليل صرف منابع مالي در جايگاه خودش قرار ندارد، همچنين با توجه به كافي نبودن درصدهاي تعيين شده براي شركت نفت اين شركت نقش واقعي خود را نمي تواند اجرا كند.
معظمي با اشاره به اين كه بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه اتفاق بزرگي در اقتصاد كشور است، اظهار كرد: بند "ق" فرصت بسيار خوبي است كه در اختيار صنعت نفت كشور قرار گرفته تا بتواند از طريق منابع حاصل از صرفه جويي به توسعه بخشهاي حمل و نقل، خانگي، تجاري، صنعتي و توليدي كمك كند، ضمن آنكه براي طرحهاي توسعه اي بالادستي نيز زمينه مناسبي است.
وي با بيان اين كه هم اكنون 70 ميليارد دلار كار در قالب بند "ق" تبصره 2 تعريف شده است، گفت: اين طرحها هم اكنون براي بررسي در شوراي اقتصاد ارسال شده كه اميد است با تصويب اين شورا اجرايي شود.
معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت افزود: خوشبختانه با تعامل مثبت و سازنده با نمايندگان مجلس و همچنين نگاه مثبت مجلس به وزارت نفت اميد است در قالب بودجه سال 94 كشور، بتوان گامهاي بزرگي برداشته تا آثار آن بيشتر در اقتصاد كشور ديده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن