تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804103105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع، ترس، توجیه و خبرهای معاون گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دفاع، ترس، توجیه و خبرهای معاون گردشگری
کمپین «دوست گردشگر،‌ دوست فردا» با هدف حذف شکاف‌ها و فاصله‌هایی که بین مردم‌، تشکل‌ها‌، دولت‌ و اصناف با گردشگری وجود دارد‌، راه‌اندازی شد‌.
به گزارش نامه نیوز مرتضی رحمانی‌موحد نشست صمیمانه‌ای را در آستانه‌ی فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی (5 مهرماه) با حضور جمعی از خبرنگاران ترتیب داد تا ضمن همراه کردن اصحاب رسانه با سیاست‌ها و برنامه‌های این معاونت، آن‌ها را نسبت به وقایع خبری و سیاست‌های رسانه‌ای معاونت گردشگری توجیه کند.

او از خبرنگاران که نسبت به ضعف تعامل این معاونت با بخش رسانه‌ای و نادیده گرفتن آن‌ها در رویدادها و وقایع گردشگری‌ شکایت داشتند، خواست تا شش‌ماه دیگر که کارهای این معاونت روی قاعده قرار می‌گیرد، صبر کنند.

وی با بیان این‌که گاهی انتشار برخی اخبار به برداشت‌های متفاوتی منجر می‌شود، موضوع ویزای فرودگاهی را که انتشار خبر آن به سوء تعبیر منجر شد، به‌عنوان نمونه مثال زد و گفت: قبلا پیشنهاد صدور ویزای فرودگاهی با اعتبار دوماه مطرح شده بود که باید در دولت بررسی و پس از تأیید، تصویب شود؛ اما انتشار این خبر سبب سوءبرداشت‌هایی شد و طرح را زیرسوال برد به‌نحوی که گمان می‌رفت ویزای فرودگاهی با دوماه اعتبار زمانی تصویب شده و مثلا از ماه آینده قرار است اجرا شود.

رحمانی‌موحد ادامه داد: دلیل جواب ندادن به برخی سوال‌ها به این خاطر است که ما باید خیلی مراقبت کنیم تا مطالب دقیق باشد.

او اظهار کرد: در موضوع «گردشگری دریایی» هم گاهی سوال‌هایی مطرح می‌شود، اما باید گفت در این زمینه، در نقطه‌ی زیر صفر هستیم و هرچه حالا بیان کنیم فقط آرزوها و سیاست‌های‌مان است. باید مقدماتی باشد و دستگاه‌هایی همراهی کنند تا این طرح پیش رود.

وی بیان کرد: در یک نقطه از ساحل برای سرمایه‌گذاری، هماهنگی‌هایی شده بود. سرمایه‌گذار با بهترین تدبیر سازه‌ای ایجاد کرد، ولی در ادامه با اختلاف مدیر شهری مجبور شد، سازه را بردارد.

معاون گردشگری که پیشینه‌ی کار در وزارت امور خارجه را دارد، در این نشست تلاش می‌کرد تا پاسخ‌های دیپلماتیکی به خبرنگاران در مقابل اعتراض‌های آن‌ها نسبت به نحوه‌ی برقراری تعامل با اصحاب رسانه بدهد‌.

او گفت: ما هنوز با طلبکاری‌ها، مسائل بودجه‌ای، کمبود سیاست‌ها و نبود قوانین حمایت‌کننده مواجه هستیم و هنوز در ابتدای راه هستیم و خیلی کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی جشنواره‌ی «مشارکت ملی گردشگری» که به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی برگزار می‌شود،‌ توضیحاتی داد و یادآوری کرد: این جشنواره، زمینه‌ای را از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی ارتباط نزدیک‌تر با موضوع گردشگری در افکار عمومی ایجاد می‌کند. خطاب ما در این جشنواره، بخش خصوصی نبوده، چون همیشه با آن‌ها در ارتباط هستیم، قصد ما درگیر کردن عامه‌ی مردم بوده است. معتقدم در مدت زمان کوتاهی تا به حال، اثرگذاری خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

رحمانی‌موحد ادامه داد: ما با این جشنواره می‌خواستیم بگوییم پنجم مهرماه (روز جهانی جهانگردی) چتری برای همه است. برای همین، کمپین «دوست گردشگر، دوست فردا» را راه انداختیم. در سال 93 جامعه‌ی گردشگری به مفاهمه و همدلی باید برسد.

او سپس با بیان این‌که برگزیدگان این جشنواره در روز پنجم مهرماه معرفی خواهند شد، درباره‌ی نحوه‌ی انتخاب داورهای این جشنواره که بین اسامی آن‌ها نام برخی معاونان و مشاوران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز دیده می‌شود که برحسب تجربه و سوابق‌شان، با بخش داوری مورد نظر ارتباطی ندارند، توضیح داد: انتخاب افراد، به حساب ظرفیت‌های شخصی‌شان بوده است؛ مثلا آقای نامورمطلق - معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی - (داور بخش عکس) یکی از عکاسان حرفه‌ای است که به این موضوع علاقه‌ی زیادی دارد یا آقای عارف‌نیا - مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری‌ - (داور بخش وبلاگ) جوانی‌اش در وبلاگ‌ها بوده است و در سابقه‌اش رییس دبیرخانه مجلس شورای دانش‌آموزی دیده می‌شود؛ آقای طالبیان - معاون میراث فرهنگی - (داور بخش فیلم کوتاه)‌ نیز همین‌طور.

معاون گردشگری همچنین در دفاع از حضور معاونان و مشاوران این سازمان در بخش داوری جشنواره، بیان کرد: به تبع باید ارتباطی بین موضوعات این جشنواره و جایگاه سازمان ایجاد می‌کردیم که البته نگاه نظارتی نبوده، بلکه همراهی و ارتباط بوده است.

وی گفت: برای ایجاد سیستم استاندارد یک جشنواره قطعا به یک سال زمان نیاز داشتیم. در این فاصله‌ی محدود فقط می‌خواستیم تصویری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مشارکت مردمی در فضاهای مجازی و حقیقی ایجاد کنیم. خواهش می‌کنم این محدودیت و معذوریت ما را در نظر بگیرید تا نگاه‌های قدیمی سراغ‌مان نیاید که من شخصا خیلی از آن نگاه‌ها می‌ترسم.

معاون گردشگری کشور در ادامه به موضوع نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اشاره و اظهار کرد: چندماه روی این نمایشگاه کار شده، آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته انجام شده، استانداردها تعیین شده است و نمایشگاه لوگوی خاص و گرایش و هدف‌گذاری مشخصی در هر سال خواهد داشت.

وی ادامه داد: من این موضوع را نمی‌پسندم که به نام هر نمایشگاهی در گوشه و کنار کشور، کلمه‌ی «بین‌المللی» را اضافه کنیم و چند سفیر را به آن‌ها ببریم و دست آخر هم بگوییم نمایشگاه بین‌المللی بوده‌ است. من استاندارد خاص خودم را دارم، البته با پُستم این استاندارد را نگرفته‌ام، بلکه براساس تجربه، آن را یافته‌ام.

رحمانی‌موحد گفت: درباره‌ی نمایشگاه بهمن‌ماه، به قاعده‌ای رسیدیم که کار اثرگذار و آبرومند باشد. شدیدا دنبال این هستیم که بخش بین‌المللی تقویت شود، استان‌ها در یک سالن مجزا با دکوراسیونی شبیه کاروانسرا حضور دارند که هزینه‌ی هر غرفه از این سالن 30 میلیون تومان می‌شود. صنایع دستی نیز در راسته‌ای به‌شکل بازار عرضه خواهد شد. در حاشیه هم همایشی با موضوعات گردشگری برگزار می‌شود، گرایش ما به سمت کشورهایی است که حوزه‌ی فرهنگی مشترک با آن‌ها داریم.

وی بیان کرد: من واقعا ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم، کشور امارات در همسایگی ما برای گردشگران، آژانس‌ها و فعالان این حوزه، محور برنامه‌ای شده است. این کشور پایین‌ترین رتبه را نسبت به ایران در میراث تاریخی دارد؛ اما رتبه‌ی اول‌ یا دوم را در هتل و اقامت کسب کرده است. آن‌وقت من به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران با این همه ظرفیت باید به چنین کشوری بروم و تازه بگویم، چه ظرفیت‌هایی داریم. ما در نمایشگاه خودمان می‌توانیم به تمرکز و هم‌افزایی برسیم و این خلأ را پر کنیم.

رحمانی‌موحد همچنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی میزان بدهی ایران به نمایشگاه‌های خارجی مانند ITB برلین که مانعی برای حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه ایجاد کرد، گفت: این موضوع را صریحا تکذیب می‌کنم، چراکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مجری و مرکزیت این نمایشگاه هیچ بدهی‌ای را ندارد. ما قبلا حدود 80 هزار یورو بدهی داشتیم که آن را پرداخت کرده‌ایم، وگرنه رییس نمایشگاه سال گذشته نه ما را می‌پذیرفت و نه حتی پیشنهاد مشارکت کشوری برای سال 2015 را می‌داد.

او اضافه کرد: ممکن است کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، مجری برگزاری نمایشگاه ایران در خارج از کشور که در دوره‌ای با این سازمان تعاملاتی داشته، بدهکارهایی داشته باشد که خودش باید بدهی‌اش را پرداخت کند.





منبع: ایسنا


۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن