تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798598712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دغدغه های طراحی و ساخت خودرو تا کسب مقام هشتم مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در نشست دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد قزوین مطرح شد از دغدغه های طراحی و ساخت خودرو تا کسب مقام هشتم مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا قزوین - ایرنا- تعدادی از اعضای تیم خودروی خورشیدی هاوین 2 دانشگاه آزاد اسلامی قزوین روز شنبه در نشستی با رییس خبرگزاری ایرنا استان قزوین، از فراز و فرودها، سختی های کار پژوهشی و دغدغه های خود تا کسب عنوان اولی آسیا و مقام هشتم در میان 33 تیم برتر در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی آمریکا گفتند.


به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، به عنوان یک مرکز علمی و دانشگاهی که سهم عمده ای در تولید علم و حمایت از دانش پژوهان را در کشور داراست، شرایطی را فراهم کرده تا دومین خودروی خورشیدی با نام هاوین 2 را که نسل پیشرفته هاوین یک است، به جامعه علمی کشور ارایه کند.
طرح اولیه خودروی خورشیدی هاوین یک در آبان ماه 1388 با همفکری تعدادی از دانشجویان واحد قزوین تهیه شد و پس از تایید در آذر ماه همان سال ، این تیم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
مراحل طراحی این خودرو طی یک پروسه 10 ماهه به انجام رسید و پس از آن با تلاش های بی وقفه اعضای تیم، طی مدت شش ماه مرحله ساخت نیز به انجام و همزمان با مسابقات 2011 Iran open در فروردین ماه 1390 رونمایی شد.
تیم خودروی خورشیدی هاوین 1 پس از بازگشت از مسابقات جهانی استرالیا در آذر ماه سال 90 جهت توسعه علوم مربوطه در این حوزه و همچنین طراحی و ساخت خودروی هاوین 2 برای شرکت در مسابقات جهانی آمریکا و آفریقایی جنوبی با سرپرستی دکتر "بیت الله اکبری مقدم" و مشاور علمی دکتر "محمد افتخاری" شروع به عضو گیری کرد.
در نهایت تیم 18 نفره متشکل از متخصصان و مهندسین علوم مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، کنترل و نرم افزار توانست مراحل طرحی را در مدت زمان 11 ماه به انجام رسانده و در مدت 9 ماه ساخت این خودرو را با موفقیت به اتمام برساند.
در سال 2014 در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که در آمریکا برگزار شد، تیم "هاوین 2" به عنوان تنها نماینده ایران، با کسب مقام هشتم در بین 33 تیم، به عنوان بهترین تیم مسابقات و تیم اول آسیا شناخته شد.
جمعی از اعضای تیم خودروی خورشیدی هاوین 2 در میزگردی در ایرنا از ایده اولیه ، طراحی و ساخت و شرکت در مسابقات جهانی، سختی های کار شبانه روزی و دغدغه های خود گفته و خواستار حمایت مسوولان و همچنین صنعت خودروسازی از طرح های دانشجویی شدند.
این دانشجویان جوان همگی معتقدند گرچه حمایت مالی صنعتی از ما صورت نگرفت، اما باور ایرانی بودن و توانستن موجب شد در بین برترین های جهان، در جایگاه هشتم جهان بایستیم.

*** خودروی خورشیدی هاوین 2، تنها نماینده ایران در مسابقات آمریکا بود
سرپرست تیم خودروی خورشیدی هاوین 2 در میزگرد ایرنا گفت: در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که در آمریکا برگزار شد، تیم "هاوین 2" به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، با کسب مقام هشتم در بین 33 تیم، به عنوان بهترین تیم مسابقات و تیم اول آسیا شناخته شد.
"حسن بهرامی" در خصوص زمان و چگونگی دریافت جواز شرکت در این مسابقات با بیان اینکه این مسابقات از 27 تیر ماه تا ششم مرداد ماه سال جاری در آمریکا برگزار شد، افزود: در این مسابقات که در دو بخش پیست و جاده برگزار شد، تیم ها ابتدا با احراز حد نصاب مجاز بخش پیست به بخش جاده راه می یافتند.
وی اضافه کرد: تیم خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دو روز اول رکورد دار سرعت در پیست بود که در روز سوم یکی از تیم های آمریکا از ما پیشی گرفت و در نهایت با ثبت مقام دوم سرعت در پیست، چهارمین تیمی بود که مورد تایید قرار گرفت و راهی بخش جاده شد.
بهرامی اظهارکرد: طولانی بودن و دشواری مسیر مسابقه باعث شد بسیاری از تیم ها در مراحل مختلف از دور مسابقات کنار بروند، اما تیم "هاوین 2" با تلاش و پشتکار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانست به عنوان یک تیم خارجی تا آخرین مرحله مسابقات پیش روی کند و به همین دلیل عنوان بهترین تیم را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: تیم "هاوین 2"، رقابت خود را از شهر آستین Austin در ایالت تگزاس آغاز کرد و با گذر از چند ایالت آمریکا در نهایت با طی دو هزار و 80 کیلومتر به شهر "مینیاپولیس" در ایالت "مینه سوتا" و خط پایان رسید.
به گفته بهرامی، تیم های دانشگاه های میشیگان، مینه سوتا و آیووا مقام های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند و تیم "هاوین 2" نیز موفق شد در بخش رقابت فنی، بهترین سیستم دینامیک و تعلیق خودرو را به خود اختصاص دهد.
وی یادآور شد: حضور دانشگاه ایالتی میشیگان ( تاسیس 1855 میلادی) به عنوان ثروتمندترین دانشگاه آمریکا و دانشگاه مینه سوتا ( تاسیس 1851 میلادی) به عنوان ششمین دانشگاه بزرگ ایالات متحده از لحاظ تعداد دانشجویان، نشانگر سطح بالا و حساسیت این رقابت ها بود.
بهرامی در خصوص هزینه های این پروژه با اشاره به اینکه 60 درصد هزینه ها توسط اسپانسرها تامین شده، اضافه کرد: خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ابتدا با حمایت شخص آقای دکتر موسی خانی به عنوان رییس و همچنین معاونین دانشگاه و سپس کمک های مالی بانک صادرات ایران، شرکت خودروسازی سایپا، شرکت گیتا باتری، شرکت حمل و نقل سریع هما اکسپرس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی آمریکا شرکت کرده بود.

**** دغدغه کنونی ما کمک برای ادامه این مسیر و مشکل خدمت نظام وظیفه است
سرپرست تیم خودروی خورشیدی هاوین 2 و راننده خودروی هاوین یک و دو در رقابت های جهانی استرالیا و آمریکا، با بیان اینکه دانشجویان درصدد هستند این مسیر را برای کسب نتایج بهتر ادامه دهند، گفت: برای تداوم این مسیر نیازمند کمک مسوولان هستیم، درحال حاضر دانشگاه آزاد بیش از حد توان و وظیفه ذاتی خود دانشجویان را حمایت می کند ولی تاکنون هیچگونه تسهیلات دولتی برای شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی دانشجویان ارایه نشده است.
بهرامی تصریح کرد: از نهادهای ذیربط علمی مانند بنیاد ملی نخبگان انتظار می رود در این زمینه دانشجویان نخبه را عضو و مورد حمایت قرار دهند و امید و انتظار داریم تا تیم های افتخار آفرین برای کشور در بخش های علمی که شبانه روز برای رسیدن به جایگاه مطلوب تلاش می کنند، حداقل در اندازه تیم های ورزشی مورد توجه قرار دهند.
وی، علاوه بر مشکلات مالی، مشکل سربازی را یکی از دغدغه های خود و سایر اعضای تیم دانست و گفت:
حداقل انتظار ما این است مسوولان نظام وظیفه با اعطای معافیت های علمی، زمان سربازی را به عنوان فرصت مطالعاتی و پژوهشی و کسب افتخارات بیشتر به دانشجویان نخبه اعطا کنند.

**** هاوین 3 با همت و کمک مسوولان و ایده و اندیشه دانشجویان نخبه ساخته می شود
"امیرحسین میر رحیمی" یکی از اعضای تیم طراح بدنه، سیستم تعلیق و شاسی خودروی خورشیدی هاوین 2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: در صورت حمایت مادی و معنوی مسوولان، طراحی و ساخت هاوین 3 با دو سرنشین را در دستور کار داریم که این خودرو با بهره گیری از تجربیات ساخت هاوین یک و دو، از طراحی و ساخت بهتری برخوردار خواهد بود.
وی افزود: هاوین یک با سه چرخ به تیم شگفتی ساز مسابقات خودروهای خورشیدی 2011 استرالیا مشهور شد و توانست رتبه 17 جهان و سوم آسیا را کسب کند.
میررحیمی اظهارکرد: هاوین 2 نیز تنها خودروی خورشیدی چهار چرخ ایران است، این خودرو تا زمانی که نور خورشید وجود دارد، می تواند با ماکزیمم سرعت 160 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد اما زمانی که نور خورشید نباشد می تواند با میانگین سرعت 90 کیلومتر بر ساعت، مسافت 600 کیلومتر را طی کند.

*** صنعت از طرح های پژوهشی دانشجویان حمایت نمی کند
"سروش میرزاخانلری" یکی از اعضای تیم خودروی خورشیدی هاوین 2 گفت: گرچه تا پیش از آغاز مسابقات دلهره رقابت با تیم های مطرح دانشگاه های بزرگ دنیا را داشتیم اما هنگامی که در آمادگی های پیش از مسابقات قرار گرفته و پس از تست متوجه شدیم هاوین 2 هیچ چیز از خودروهای دیگر کم ندارد و می تواند تمامی مراحل این مسابقات را تا پایان با موفقیت طی کند.
وی تاکید کرد: بدنه خودروی ما با تلاش شبانه روزی تیم و با دستان خودمان در کارگاههای دانشگاه آزاد قزوین ساخته شد درصورتی که خودروهای تیم های رقیب با همکاری صنایع مادر کشور به صورت یک تکه طراحی و ساخته شده بود.
خانلری ادامه داد: صنایع از ما حمایت نمی کنند، زیرا نگاه تحقیقاتی و پژوهشی ندارند و معتقدم در کوتاه مدت ما ضرر خواهیم کرد و در بلند مدت دودش به چشم آنها خواهد رفت.
وی در بحث اتفاقات جالب و قابل توجه در مسابقات آمریکا گفت: در مسابقات آمریکا برای طراحی خودروی برخی تیم های خارجی میلیون ها دلار هزینه شده بود و نمایندگانی نیز از مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و صنایع مادر کشور، برای ارزیابی، استعدادیابی و بررسی منابع انسانی و وضعیت خودروهای خورشیدی در این زمینه به مسابقات آمریکا آمده بودند.
خانلری ادامه داد: این نمایندگان بدنبال تیم های موفق و استعدادهای درخشان بودند تا بتوانند آنها را جذب مراکز دانشگاهی یا صنعتی کنند.
وی در خصوص نتایج این تلاش ها گفت: پس از ثبت مقام دوم سرعت در پیست و راهیابی به بخش جاده و همچنین احراز مقام چهارم دینامیک و تعلیق خودرو در بخش رقابت فنی، بسیاری از داوران این مسابقه توان علمی دانشجویان شرکت کننده ایرانی در این مسابقات را بسیار بالاتر از حد انتظار خود و یکی از تیم های شگفتی ساز می دانستند.

*** خودروی خورشیدی هاوین 2 دارای 150 کیلومتر در ساعت است
"امیر مردانی" عضو تیم طراحی باطری، سلول های خورشیدی و مبدل توان خودروی خورشیدی هاوین 2 در این نشست گفت: هاوین 2 دومین خودروی خورشیدی ساخته شده توسط دانشگاه آزاد قزوین است که بدنه خودرو از الیاف کربنی ساخته شده است.
وی اظهارکرد: هاوین 2" با هدف ارتقا و بهینه کردن "هاوین 1" ساخته شد و تمام سیستم های مورد استفاده در آن از نظر وزن و کیفیت عملکرد بهتری دارند.
مردانی اضافه کرد: این خودرو با انرژی آفتاب کار می کند و در صورت کامل بودن شارژ که چهار الی پنج ساعت بطول می انجامد، می تواند حدود چهار ساعت با سرعت 90 کیلومتر در ساعت از منبع تغذیه طی مسیر کند.
وی درخصوص تغییرات اعمال شده در خودروی خورشیدی هاوین 2 نسبت به نسخه شماره یک این خودرو گفت: خودروی هاوین یک، سه چرخ بود، اما هاوین 2 خودروی چهار چرخ است، در ابعاد نیز خودروی هاوین 2 با 4.5 متر طول، نیم متر کوچکتر از مدل قبلی خود است.

**** ساخت هاوین 2 نشانگر کم اثر کردن تحریم ها با فکر و ایده نخبگان کشور است
در بخش پایانی این نشست سرپرست تیم خودروی خورشیدی هاوین 2 در خصوص مزایا یا امتیازاتی که تاکنون دریافت کرده اند گفت: ما حتی با کسب چنین دستاوردی نتوانسته ایم از مزایا و تسهیلات بنیاد نخبگان بهره مند شویم.
بهرامی افزود: قابلیت های این خودرو با وجود تحریم های اعمال شده از سوی برخی از کشورهای غربی علیه ایران به دست متخصصان کشورمان ارتقا یافته است و این تیم ثابت کرد که می تواند تحریم ها را بی اثر یا حداقل کم اثرکند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز خودروی خورشیدی هاوین 2 با توجه به اعمال تحریم ها در داخل کشور تولید می شود که از آن جمله می توان به قطعات بدنه آن که از جنس فیبر کربن است، اشاره کرد و گفت: فیبر کربن در صنایع نظامی کاربرد دارد از اینرو به دلیل تحریم وارد کشور نمی شود و در نهایت در داخل تولید شد.
بهرامی در پایان خواستار حمایت از طراحی و ساخت سومین خودروی خورشیدی هاوین شد.
7389/ 614


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن