تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820493271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش تعرفه واردات برنج تیر خلاص به شالیکاران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کاهش تعرفه واردات برنج تیر خلاص به شالیکاران است تهران - ایرنا - نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر اینکه تولید برنج کشور پاسخگوی نیازهای داخلی است، گفت: دولت باید با افزایش تعرفه واردات به جای کاهش از تولید داخلی حمایت و از آسیب رساندن به شالیکاران جلو گیری کند.


به گزارش خانه ملت، حسین نیازآذری در رابطه با وضعیت کشت برنج در شمال کشور، گفت: اکنون تولیدات داخلی حدود 75 درصد از نیاز کشور را تامین می کند و به همین دلیل بارها تاکید شده که از واردات غیر ضروری محصولاتی که در داخل تولید می شوند، جلوگیری شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به ذخیره بیش از نیاز برنج در انبارها، افزود: به همین دلیل دولت تصمیم گرفت که تعاونی های روستایی، اقلام تولیدی کشاورزان را با قیمت توافقی خریداری کنند که این تصمیم، مثبت و در راستای حمایت از تولید ملی گرفته شده است.
وی در رابطه با دلایل کاهش تعرفه واردات برنج از 150 درصد به 10 درصد تصریح کرد: اکنون خواسته ما جلوگیری از واردات برنج است، زمانی که تولید ملی توان تامین نیازهای داخل را دارد دلیلی برای وضع تعرفه وجود نداشته و بطور کلی باید از واردات آن جلوگیری کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همچنین می توان با افزایش تعرفه، فضا را برای عرضه تولیدات داخلی مهیا ساخت، در غیر این صورت تنها به تولیدات کشور آسیب وارد کرده ایم و کاهش تعرفه اقدامی غیر منطقی است.
نماینده مردم بابل در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با حذف واردات، شاهد افزایش قیمت برنج در بازار داخلی نخواهیم بود، گفت: قیمت برنج بر اساس نرخ خرید تضمینی تعیین شده و تنها برنج طارم است که با نرخ های نا مشخص معامله می شود، همچنین دولت می تواند یارانه ای برای برنج در نظر گیرد که شاهد رونق تولیدات و حمایت از تولید ملی باشیم.
اول **


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن