تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820886959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجمع بزرگترین صندوق زمین و ساختمان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مجمع بزرگترین صندوق زمین و ساختمان برگزار شد تهران - ایرنا - مجمع صندوق زمین و ساختمان آویشن در سازمان ملی زمین و مسکن با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و اعضای هیات مدیره سازمان و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و ارکان صندوق برگزار شد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، سیدمحمدپژمان با اعلام حمایت وزارت راه و شهرسازی از تشکیل صندوق های زمین و ساختمان ، ایجاد صندوق های یادشده را در اجرای قوانین و مقررات قانونی مورد عمل آن وزارتخانه و سیاست های دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش کیفیت ساختمان های احداثی، اتمام به موقع پروژه های ساختمانی و استفاده از ظرفیت های بورس برای تجهیز پس اندازهای خرد مردمی و هدایت آنها برای تامین مسکن مورد نیاز کشور دانست.
وی افزود: سرمایه گذاران و خریداران اوراق صندوق نیز از مزیت امنیت و انضباط و قاعده مندی مالی و فنی این صندوق ها بهره مند خواهند شد، ضمن آنکه این میزان از شفافیت و برنامه محوری در اجرای پروژه های ساختمانی برای نخستین بار در کشور و از طریق صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان تجربه می شود.
پژمان تصریح کرد: هزینه های ساخت و اجرای پروژه با توجه به مزیت های این صندوق ها از روز اول به شکل شفاف عموم علاقمندان اعلام می شود و امکان نظارت مستمر و رصد همه جانبه فعالیت های صندوق را ممکن می سازد.
یادآور می شود، صندوق آویشن به عنوان بزرگترین صندوق زمین و ساختمان، نخستین صندوقی است که عرضه اولیه واحد های سرمایه گذاری آن و سپس معاملات ثانویه اوراق صندوق در تالار معاملات بورس انجام می شود.
راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان در اجرای بند یک ماده 14 قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن و در راستای تاکید دولت و سیاست های وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از روش های نوین تامین مالی پروژه های ساختمانی است.
صندوق های زمین و ساختمان، برای پروژه ساختمانی معین، با کسب مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس تشکیل می شوند، در این ساز و کار مستندات مالکیتی و پروانه ساختمانی پروژه و سوابق ملک و ظرفیت های آن مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس طرح توجیه اقتصادی مناسب براساس طراحی و مفاهیم فنی پروژه، تهیه و به سازمان بورس تقدیم می شود.
سازمان بورس با رسیدگی به اسناد، سوابق و توجیه پذیری فنی، مالی و اقتصادی پروژه و احراز آن با تشکیل صندوق موافقت کرده، موافقت اصولی صادره را به موسسان ابلاغ می نماید. پس از ابلاغ موافقت اصولی و تقدیم اطلاعات تفضیلی و تکمیلی، موسسان مجوز تشکیل و ثبت صندوق را دریافت می دارند. سپس اسناد مالکیت پروژه به نام صندوق انتقال یافته و با تمهید مقدمات و تشریفات قانونی مقرر و اخذ مجوز نهایی بورس، اوراق صندوق برای پذیره نویسی عموم از طریق فرابورس عرضه می شود.
همانگونه که اشاره شد به لحاظ توجیه پذیری بالا و حجم و گستردگی صندوق آویشن و موافقت بورس، اوراق این صندوق در تالار معاملات بورس عرضه خواهد شد.
پس از سخنان پژمان و اعلام رسمیت جلسه وانتخاب هیات رئیسه مجمع، اساسنامه و امیدنامه صندوق تصویب و ارکان صندوق انتخاب شدند.
در ادامه باقر تبار مدیرنظارت بر نهادهای مالی بورس، ضمن استقبال از اقدام وزارت راه و شهرسازی در حمایت از راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان، تاکید کرد: سازمان بورس آمادگی دارد که طرحهای دارای توجیه مالی، اقتصادی و فنی که توسط ارکان ذیصلاح و شرکتهای معتبر و خوشنام به تشخیص این سازمان اجرا و نظارت شوند و دارای شرایط قانونی باشند مجوز تشکیل صندوق زمین و ساختمان را اعطاء کند.
اقتصام(1)9123**1558


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن