تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798298858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسطینی‌ها آموخته‌اند چگونه بجنگند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فلسطینی‌ها آموخته‌اند چگونه بجنگند
یک فرمانده ارشد در سازمان جاسوسی اسرائیل روزهای گذشته کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران خارجی در ساختمان وزارت جنگ اسرائیل برگزار کرد که طی آن از اقدامات حیرت‌آور حماس که طی روزهای جنگ اخیر علیه غزه، این رژیم را شگفت‌زده کرده است سخن گفته است.
کد خبر: ۴۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰ - 13 September 2014


«مقاومت حماس در جنگ اخیر و 10 برابر شدن کشته‌های نظامی اسرائیل، مقامات تل‌آویو را غافلگیر و شگفت زده کرد.»

به نوشته کیهان، روزنامه واشنگتن پست با انتشار این ارزیابی درباره جنگ 50 روزه نوشت: یک فرمانده ارشد در سازمان جاسوسی اسرائیل روزهای گذشته کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران خارجی در ساختمان وزارت جنگ اسرائیل برگزار کرد که طی آن از اقدامات حیرت‌آور حماس که طی روزهای جنگ اخیر علیه غزه، این رژیم را شگفت‌زده کرده است سخن گفته است.

این ژنرال که خواست نامش فاش نشود به تعداد نظامیان کشته شده و همچنین مهندسی تونل‌های زیرزمینی مقاومت، اماکن شلیک موشک‌های جنبش حماس و غیره پرداخته است.
روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از این ژنرال با اشاره به قدرت نظامی جنبش حماس می‌نویسد: موشک‌اندازهای حماس در جنگ اخیر غزه تقریبا بی‌نظیر بوده است.

این مقام صهیونیست در ادامه اظهارات خود در این کنفرانس اعلام کرده حماس نیروهای هجومی خود را از طریق دریا و خشکی آموزش می‌دهد، و هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد و دارای تونل‌هایی با مسافت طولانی است که به تمام نقاط می‌رسد.

وی افزود: جنبش حماس در طی عملیات انتقام‌جویانه خود بیش از 10 هزار موشک را به طرف مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست در پایان گزارش خود تاکید کرد که میزان محبوبیت جنبش حماس در میان مردم غزه بعد از جنگ اخیر علیه این منطقه افزایش یافته است.
همچنین رابرت فیسک تحلیلگر و روزنامه‌نگار ارشد انگلیس در تحلیلی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها در جنگ اخیر به پیروزی استراتژیک رسیدند.

به گزارش فلسطین‌الیوم، فیسک می‌نویسد: فلسطینیان پیروز شدند؛ چرا که آنها همچنان در نوار غزه هستند و جنبش حماس نیز همچنان در این منطقه حضور دارد.
به ظاهر پیروزی چشم‌گیری نبود ولی فلسطینیان این پیروزی را جشن گرفتند. رسانه‌های بین‌المللی نمی‌توانستند، جشن و شادی و نورافشانی را در بالای آسمان سرزمین ویران شده باور کنند.

بدون شک حماس پیروز شده چرا که اسرائیل می‌گفت باید این جنبش را خلع سلاح کرد ولی این اتفاق نیفتاد. اسرائیل می‌گفت که باید حماس را درهم کوبید و نابود و ریشه‌کن کرد ولی این اتفاق نیز نیفتاد.

وی افزود: اسرائیل اعلام کرد که باید تمام تونل‌های مقاومت تخریب شوند، ولی این تونل‌ها نیز تخریب نشد، اسرائیل گفت که باید تمام موشک‌های مقاومت را مصادره کرد ولی اینگونه نشد. اگر اینگونه بود پس چرا 65 نظامی اسرائیلی کشته شدند؟ رهبران سیاسی حماس و جهاد اسلامی که برادران آنها در مذاکرات صلح قاهره شرکت می‌کردند، از مخفیگاه‌های زیرزمینی به اهداف خود رسیدند. موضوع جالب توجه اینکه در اسرائيل شاهد هیچگونه جشن و پیروزی نبودیم. دولت راستگرا و تندروی بنیامین نتانیاهو در نهایت مجبور شد با آتش‌بس موافقت کند.

وی در ادامه مقاله خود نوشت: در جنگ 2008 تنها شش نظامی اسرائیل کشته شدند در حالی‌که در جنگ اخیر شاهد کشته شدن ده برابری نظامیان اسرائیلی بودیم، به عبارت دیگر باید گفت حماس و جهاد اسلامی یاد گرفته‌اند چگونه جنگ کنند. موشک‌های مقاومت علی‌رغم سامانه گنبد آهنین هزاران مایل از اراضی اسرائیل را درنوردید. درگذشته باید در سدیروت زندگی می‌کردی تا متوجه خطر شوی اما در حال حاضر باید مسافرت خود را از فرودگاه بن‌گورین لغو کنی.

جنگ غزه حماس را قدرتمندتر و محبوب‌تر کرد

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: جنگ 50 روزه در نوار غزه به تقویت سیاسی و نظامی حماس منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، آویگدور لیبرمن اعلام کرد حماس با هر دور از مناقشه مسلحانه با اسرائیل، قدرتمندتر می‌شود.

لیبرمن خاطرنشان کرد: عملیات «صخره سخت» مثل سایر جنگ‌های قبلی در غزه، سبب تقویت و قدرتمند شدن نظامی- سیاسی حماس و تضعیف محمود عباس شده است.

وی با بیان اینکه هر قدر حماس قدرتمندتر می‌شود، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضعیف‌تر می‌شود، گفت: براساس نظرسنجی‌ها، حماس به محبوب‌ترین گروه در میان فلسطینیان تبدیل شده است. اگر امروز قرار بود انتخابات برگزار شود، اسماعیل هنیه بیشترین آرا را به دست می‌آورد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن