تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805809573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشكل تروريسم با بمباران حل نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشكل تروريسم با بمباران حل نمي‌شود
رئيس‌جمهور كشورمان در سفر به تاجيكستان، روز گذشته با شركت در چهاردهمين اجلاس سران كشورهاي عضو اصلي و ناظر سازمان همكاري‌ شانگهاي سخنراني كرد.


رئيس‌جمهور كشورمان در سفر به تاجيكستان، روز گذشته با شركت در چهاردهمين اجلاس سران كشورهاي عضو اصلي و ناظر سازمان همكاري‌ شانگهاي سخنراني كرد.

اعضاي اصلي سازمان همكاري شانگهاي شامل چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان و ازبكستان در نشست روز گذشته هر كدام تا ۱۰ دقيقه صحبت كردند كه اين زمان براي اعضاي ناظر يعني شامل ايران، هند، افغانستان، مغولستان، پاكستان و ميهمانان افتخاري، دبيركل و مدير اجرايي سازمان، تا هفت دقيقه بود. تركيه، سريلانكا، بلاروس و تركمنستان نيز به عنوان ميهمانان ويژه در اين اجلاس شركت داشتند.

سازمان همكاري‌ شانگهاي، بيست و پنجم خرداد ۱۳۸۰ هجري خورشيدي (۱۵ ژوئن ۲۰۰۱) با عضويت چين، روسيه، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان و ازبكستان تاسيس شد. جمهوري اسلامي ايران، هند، افغانستان، مغولستان و پاكستان در اين سازمان مقام ناظر را دارند. اعضاي سازمان همكاري‌ شانگهاي (SCO) با داشتن مساحتي معادل 30 ميليون و 189 هزار كيلومتر مربع، سه پنجم از مساحت آسيا و با جمعيتي حدود يك ميليارد و 500 ميليون نفر، حدود يك چهارم جمعيت كره زمين را در اختيار دارند.
         
    تروريسم، معضل منطقه‌اي
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، دكتر حسن روحاني در نشست سران شانگهاي كه در دوشنبه پايتخت تاجيكستان برگزار شد، سخنراني كرد و با تأكيد بر اينكه ساده‌انديشي است اگر تصور كنيم كه فقط بمباران مشكل تروريسم را حل مي‌كند، در بخشي از سخنان خود اظهار داشت: «مقابله با تحريم بايد به يكي از اصول سازمان همكاري شانگهاي تبديل شود.»

رئيس‌جمهور در ادامه سخنانش اظهار داشت: من در اجلاس سال گذشته از افراط‌گرايي، تروريسم و جنايات سازمان‌يافته بين‌المللي سخن گفتم و آنها را نه‌تنها يكي از چالش‌هاي اصلي عرصه امنيت در حوزه سازمان شانگهاي خواندم، بلكه با اين باور كه افراطي‌گري و خشونت چالش جهاني است در مجمع عمومي سازمان ملل متحد نيز مطرح نموده و خوشحالم كه اين نگراني با اجماع جهاني به صدور قطعنامه‌اي درباره مبارزه با خشونت و افراط‌گرايي منجر گرديد. اكنون يك سال از آن زمان مي‌گذرد و جهان روز به روز به عمق اين هشدار و خطر اين پديده شوم پي مي‌برد.

به گفته وي، كانون بحران شكل‌گرفته در منطقه به مركز جذب افراطگرايان و گروه‌هاي تروريستي مبدل شده و حل و فصل اين بحران نيازمند اجماع، عزم جدي و اقدام مشترك منطقه‌اي و بين‌المللي است در غير اين صورت اين بحران از ظرفيت درگير كردن تمام منطقه و ايجاد تهديد در خارج از منطقه برخوردار خواهد بود.

روحاني با اشاره به ضرورت همكاري كشورهاي منطقه و جهان در اين عرصه مهم، بيان كرد: جامعه جهاني نيازمند تعامل، دوستي، همزيستي مسالمت‌آميز ملل و اقوام گوناگون در سايه اعتدال بوده و برقراري صلح مستلزم مقابله با خشونت و نفي افراطي‌گري است.
وي افزود: افراطي‌گري و خشونت چالش جهاني است و در صورت عدم اتخاذ اقدامات لازم، تروريسم منطقه را به كام خود فرو خواهد برد.

تحليل نادرست از مسائل منطقه
رئيس‌جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنراني خود تصريح كرد: تحليل نادرست از مسائل منطقه باعث شده كه تروريسم در منطقه سازمان‌دهي شده و رشد كند و چنانچه خطر تروريسم به درستي و بهنگام مورد توجه قرار گرفته بود و به نام آزادي و دموكراسي به تقويت مالي و نظامي گروه‌هاي تروريستي اقدام نمي‌شد، امروز مردم بي‌گناه سر بريده نمي‌شدند.

به گفته وي، اكنون هم تصور اينكه فقط با بمب‌باران هوايي مي‌توان مشكل تروريسم را حل كرد، ساده‌انگاري و گريز از پيچيدگي مسئله است. مقابله با فرهنگ خشونت و سازمان ترور نياز به فهم مسائل اجتماعي و سياسي منطقه دارد و جز با مديريت و مشاركت مردم و دولت‌هاي منطقه به توفيق نخواهد انجاميد.  وي بيان كرد: در كنار اين واقعيت كه امنيت اصلي‌ترين دغدغه كشورهاي جهان و به‌خصوص اعضاي سازمان شانگهاي است، ثبات، توسعه منطقه‌اي و رفاه ملي نيز از موضوعات مهم ديگري است كه بايد همواره مدنظر قرار گرفته و اين سازمان با توسعه و طراحي ساز و كارهاي تاثيرگذارتر در عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي به نقش‌آفريني مبادرت نمايد. بي‌ترديد براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه، توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي در كنار اقدامات اطلاعاتي و امنيتي يك ضرورت است.

كشورهاي منطقه نيازمند همگرايي‌اند
روحاني كمك كشورها به يكديگر براي ايجاد رشد اقتصادي را بحثي مهم خواند و افزود: بي‌ترديد يكي از راه‌هاي بلندمدت براي خشكاندن ريشه‌هاي تروريسم، كمك كشورها به يكديگر در جهت توسعه اقتصادي و اجتماعي خواهد بود. به گفته وي، سوءاستفاده ابزاري رو به گسترش غرب از تحريم و تبديل آن به نوعي سلاح مخرب نشان مي‌دهد كه اين ابزار هم به آساني مي‌تواند عليه هر يك از اعضاي جامعه جهاني و از جمله اعضاي سازمان شانگهاي به كار گرفته شود.
وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است كه مقابله با تحريم بايد به يكي از اصول اين سازمان و كشورهاي عضو آن تبديل شده و تنظيم مناسبت ميان اعضا و توسعه روابط دوجانبه به دور از فشارهاي ظالمانه ناشي از تحريم سامان يابد.

جهان براي مبارزه با تروريسم متحد شود
رئيس‌جمهور كشورمان همچنين روز پنج‌شنبه در ديدار دبيركل سازمان همكاري شانگهاي، تروريسم و افراطي‌گري را تهديد و مشكلي بزرگ براي منطقه و جهان دانست و گفت: «همه كشورها بايد براي مبارزه‌ جمعي با تروريسم و افراطي‌گري، متحد شده و دست در دست هم دهند.»
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين ديدار كه در كاخ سامان در پايتخت تاجيكستان انجام شد، گفت: مبارزه با تروريسم كار ساده و كوتاه‌مدت نيست و نيازمند اراده‌اي جمعي است. بنابراين مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري نيازمند يك تصميم قاطع سياسي است و همكاري‌ منطقه‌اي و جهاني مشترك در اين زمينه بايد سامان داده شود.

دكتر روحاني با بيان اينكه «همه بايد باور كنند كه وجود يك گروه تروريستي به نفع هيچ‌كس نيست»، گفت: ما وظيفه مهمي داريم و انتظار مي‌رود اعضاي اصلي و ناظر شانگهاي به مسئوليت‌هاي خود در زمينه رسيدن به ثبات منطقه‌اي، توجه ويژه كنند.
رئيس‌جمهوري همچنين حضور ايران در اجلاس سران كشورهاي عضو و ناظر سازمان همكاري‌ شانگهاي را نشانه علاقه‌مندي ايران به ثبات منطقه دانست و خاطرنشان كرد: آنچه را در توان داشته باشيم در راه ثبات منطقه انجام خواهيم داد.
رئيس‌جمهوري همچنين به تحريم‌هاي غيرقانوني و ظالمانه عليه ايران اسلامي اشاره كرد و گفت: اين تحريم‌هاي ظالمانه نمي‌تواند معياري براي همكاري‌هاي منطقه‌اي باشد.

دكتر روحاني با اشاره به اينكه غرب با ابزار تحريم و به بهانه‌هاي مختلف با كشورها رفتار مي‌كند، اظهار داشت: اگر در مقام عمل كار آنها را تأييد كنيم، در حقيقت استفاده از ابزارهاي غيرقانوني و يكجانبه عليه اعضا را تقويت كرده‌ايم.

طبق اين گزارش، دبيركل سازمان همكاري‌ شانگهاي نيز در اين ديدار، حضور رئيس‌‌جمهوري ايران در اين اجلاس سران را نشانه‌اي مهم براي تمام اعضا دانست و گفت: امسال سازمان، تلاش‌هاي زيادي در راستاي افزايش كيفيت همكاري با اعضاي ناظر داشته است.
«مزن سف» با تأكيد بر ضرورت حفظ امنيت و ثبات منطقه، اظهار داشت: براي من و سازمان شانگهاي، سخنان جنابعالي در خصوص مبارزه با تروريسم بسيار مهم است و ما هم معتقد به كار جمعي و مداوم براي مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري هستيم.  رئيس‌جمهور كشورمان همچنين در حاشيه چهاردهمين اجلاس سران كشورهاي عضو و ناظر سازمان همكاري‌ شانگهاي كه با عنوان «همكاري، هم‌رشدي و هم‌شكوفايي» برگزار شد، با مقامات كشورهاي حاضر در اين اجلاس ديدار و گفت‌وگو كرد.
ديدار با «اسلام كريم‌اف» رئيس‌جمهور ازبكستان، «حامد كرزي» رئيس‌جمهوري افغانستان، «شي‌جين پينگ» رئيس‌جمهوري چين، «سوشما‌سوراج» وزير امور خارجه هند، وردي محمد اف رئيس‌جمهور تركمنستان و ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه از جمله اين موارد است.

تأكيد رئيس‌جمهور چين بر روابط استراتژيك با ايران
رؤساي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين ظهر جمعه در حاشيه اجلاس شانگهاي در تاجيكستان، ديدار و گفت‌وگو كردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين ديدار با اشاره به روابط مستحكم ايران و چين، به مذاكرات خود با همتاي چيني در اجلاس گذشته شانگهاي و تشكيل هفت گروه كاري مشترك اشاره كرد و خواستار اجراي هر چه سريع‌تر توافقات في‌مابين شد.
«شي جين پينگ» رئيس‌جمهوري چين نيز جايگاه مهم ايران در منطقه و جهان را يادآور شد و گفت: چين خواهان روابط استراتژيك با ايران است.  رئيس‌جمهوري چين همچنين از سفر خود به جمهوري اسلامي ايران در سال آتي خبر داد.

روابط سياسي تهران- مسكو گسترش مي‌يابد
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران و رئيس‌جمهوري فدراسيون روسيه، طي ديداري بر ضرورت توسعه هر چه بيشتر روابط سياسي دو كشور و همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تأكيد كردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين ديدار كه روز جمعه در «دوشنبه» پايتخت تاجيكستان برگزار شد، گفت: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط با همسايگان به ويژه روسيه اهميت زيادي قائل است.
رئيس‌جمهوري با اشاره به مذاكرات يك سال گذشته خود با رئيس‌جمهوري روسيه كه در بيشكك و شانگهاي صورت گرفته بود، افزود: پيگيري اهداف بلند مدت در روابط في‌مابين به نفع دو ملت و كل منطقه است و ارتباطات سياسي، اقتصادي و بين‌المللي تهران- مسكو طي سال گذشته در مسير صعودي قرار گرفته است.

دكتر روحاني، اراده جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط ايران و روسيه را جدي خواند و افزود: دو كشور در زمينه علم و فناوري همكاري‌هاي خوبي داشته‌اند و اين روند بايد با توسعه هر بيشتر روابط دو كشور در زمينه‌هاي فني و مهندسي، تجارت و همچنين صدور خدمات و كالاهاي كشاورزي تقويت شود.  رئيس‌جمهور، ارتباط هر‌چه آسان‌تر و بيشتر تجاري و بخش خصوصي دو كشور را پشتوانه ارزشمندي براي همكاري‌هاي استراتژيك ارزيابي كرد و خواستار تسهيلات هر چه بيشتر طرف روسي براي سرمايه‌گذاران و فعالان بخش خصوصي ايران شد.

«ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه نيز با ابراز خرسندي از ديدار مجدد با دكتر روحاني گفت: روابط دو كشور همواره در حال گسترش است و علاوه بر پروژه‌هاي به ثمر رسيده، طرح‌هاي زيادي در مسير توافق يا اجرا قرار دارند.
رئيس‌جمهوري روسيه به برگزاري كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور در تهران اشاره كرد و اظهار داشت: براي پيگيري و تحقق اين توافقات، كميته ويژه‌اي در روسيه تشكيل خواهد شد.  رئيس‌جمهور روسيه همچنين به برخي همكاري‌ها در زمينه علوم نوين، فناوري ارتباطات و نيز ادامه همكاري در حوزه انرژي اشاره و بر رساندن روابط فرهنگي و اجتماعي ايران و روسيه به نقطه‌اي مطلوب تأكيد كرد.  در اين ديدار همچنين روند مذاكرات ايران و 1+5 مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و طرفين از رسيدن به توافق جامع در دوره زماني مورد نظر حمايت كردند.

گفتني است دكتر حسن روحاني شب گذشته، دوشنبه را به قصد تهران ترك كرد.





تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن