تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814996216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تک صدایی در دانشگاه، موجب مرگ دانشگاه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام محمدیان در جمع خبرنگاران:
تک صدایی در دانشگاه، موجب مرگ دانشگاه می‌شود
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: دانشگاه نیاز به نشاط فرهنگی و سیاسی دارد و وزیر علوم با حفظ اصول این نشاط را فراهم کند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛«حجت الاسلام محمد محمدیان» در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب تاکید به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی داشت، اظهار داشت: کرسی‌های آزاداندیشی که در بین خیلی از دانشجویان صحبت می‌شود این است که آیین نامه جدید کرسی‌های آزاداندیشی با توجه به مطالباتی که مقام معظم رهبری داشتند و پیگیری مستمری که برای برگزاری این کرسی‌ها بوده است در آیین نامه جدید آماده شده است،ان شاءالله در اولین یا دومین جلسه شورای فرهنگی به تصویب می‌رسد.  

وی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم بعد از تصویب زمینه بهتری نسبت به سال گذشته برای برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه فراهم خواهد شد.  

محمدیان در پاسخ به این سوال که تاکید مقام معظم رهبری که تشکل‌ها در برگزاری این کرسی‌ها داشتند ،تصریح کرد: کرسی‌ها در اصل مطالبات مقام معظم رهبری از تشکل‌های دانشجویی است، اصلا نباید دستگاه‌های رسمی در دانشگاه‌ها کرسی برگزار کنند در صورتی که این گونه باشد اسم آن را کرسی آزاداندیشی نمی‌گذارند، مقام معظم رهبری از ابتدا از تشکل‌های دانشجویی خواستند این کرسی‌ها را برگزار کنند ما هم در آیین نامه‌ها به دنبال این هستیم که بستر حضور تشکل‌ها را در این کرسی‌ها فراهم کنیم نه اینکه خودمان بیاییم کرسی‌ها را برگزار کنیم.  

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: البته طبق این نقطه نظری که وجود دارد باید تشکل‌ها بیشتر وارد عرصه شوند و خودشان چنین فضایی را مطالبه کنند.

وی اظهار داشت: وزیری که برای وزارت علوم انتخاب می‌شود باید پیشرفت‌های علمی کشور برایش اصل باشد ،چراکه وزارت علوم یعنی آن شاخص اصلی در رشد و پیشرفت علمی کشور باید مهم‌ترین دغدغه وزیر علوم همین پیشرفت علمی کشور باشدکه ابعاد مختلفی دارد، دانشگاه نیاز به نشاط سیاسی و فرهنگی دارد.  

وی ادامه داد: شخص وزیر با حفظ اصول و ارزش‌ها این نشاط را در دانشگاه به وجود آورد و زمینه را برای حضور همه دانشگاه‌ها فراهم کند، تک صدایی را در دانشگاه مرگ دانشگاه می‌دانیم فرصت‌ها برای جریانات سیاسی و فرهنگی برای دانشگاه فراهم شود.  

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان در رابطه با دانشگاه ایرانیان خاطرنشان کرد: در مورد مجوز دادن باید مراجع قانونی نظر دهند اما تا جایی که اطلاع دارم این مجوز‌ها اخذ نشده و در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که مقدمات آن هنوز کامل نشده است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن