تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798323615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم شهریور ۹۳ تکرار نتایج هفته گذشته با تغییراتی معنادار/ شعرها در آستانه پاییز پُرفروش شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زیر بازارچه کتاب/ هفته سوم شهریور ۹۳
تکرار نتایج هفته گذشته با تغییراتی معنادار/ شعرها در آستانه پاییز پُرفروش شدند
«انسان 250 ساله» و «من زنده‌ام» دو کتابی هستند که در صدر جدول پُرفروش‌های هفته، به صورت مشترک قرار گرفته‌اند. «قرارگاه‌های فرهنگی»، «کار باید تشکیلاتی باشد»، «7 روایت خصوصی»، «روش تحلیل سیاسی» و «عباس دست طلا» عناوین رتبه دوم را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: تکرار نتایج هفته گذشته با تغییراتی معنادار/ شعرها در آستانه پاییز پُرفروش شدند



خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: فروش، از موضوعات مورد بحث در حوزه‌ کتاب است و مسئله‌ای است که فروشندگان، نویسنده‌ها و ناشران با آن مرتبط هستند و از دغدغه‌های همیشگی این قشر به حساب می‌آید. خبرگزاری فارس در راستای ترویج مطالعه و معرفی کتاب‌هایی که در میان مخاطبان از استقبال بیشتری برخوردار بوده اقدام به تهیه جدولی از فروش کتاب در فروشگاه‌های سطح کشور نموده و پنج عنوان کتاب پُرفروش هفته را از کتاب‌فروشی‌هایی که در این لیست قرار دارند اخذ و منتشر کرده است.  

  با کمک این جدول می‌توان به شناسایی کتاب‌های پُرفروش در طول هفته گذشته پرداخت و در حقیقت لیستی جامع برای افرادی است که می‌خواهند کتاب‌هایی که بیشتر مورد توجه است را بخوانند. در این هفته (هفته سوم شهریور) 41 کتاب‌فروشی مورد سوال قرار گرفته‌اند که درستی و غلطی آمار ارائه شده متوجه کتاب‌فروشان خواهد بود و این در حالی است که از سوی خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس بر ارائه آمار صحیح بر پایه فروش فروشگاه تاکید شده است. در این جدول برخی از فروشگاه‌ها نیز با عنوان «اعلام نشده» قرار گرفته‌اند و به معنای آن است که با توجه به هماهنگی صورت گرفته هیچ نام و آماری برای درج در این لیست به این خبرگزاری اعلام نکرده‌اند. فروشگاه‌های کتاب در این لیست به ترتیب حروف الفبا قرار گرفته‌اند و آمار ارائه شده از آنجا که در روزهای پایانی هفته تهیه شده محلی برای رجوع است و می‌توان از آن استفاده کرد.  

  از نکات جالب توجه در گزارش این هفته، پُرفروش‌های شهر کتاب مرکزی است، که از میان پنج عنوان اعلام شده از سوی این فروشگاه چهار عنوان به حوزه کودک اختصاص دارد. نکته دیگر این است که فروشگاه شماره یک امیرکبیر، کتابی از انتشارات متبوع خود در میان پرفروش‌های هفته نداشته که تامل برانگیز است.  

  در نگاه کلی به پروفروش‌های این هفته و نظر به نزدیک شدن فصل پاییز اقبال مخاطبان به کتاب‌های شعر با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. 19 عنوان کتاب شعر در این لیست دلیلی بر این ادعا است که مخاطبان به شعر و ادبیات منظوم توجه بیشتری نشان داده‌اند.  

  رتبه اول پرفروش‌ها به بیانات رهبری و کتاب‌هایی که تقریظ و توصیه ایشان بر آن ثبت شده اختصاص یافت که نشان سیطره تاثیرات نظرات و بیانات رهبر انقلاب در عرصه کتاب دارد. اشعار مرحوم منوچهر احترامی حتی پس از گذشت 6 سال از درگذشت ایشان، همچنان مورد توجه است و نام وی جزء نویسنده‌های پُرفروش‌ هفته گذشته دیده می‌شود. در میان مؤلفان، نویسندگان و پدیدآورندگان، آثار آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای بیشترین رجوع از سوی مخاطبان را داشته است. معصومه آباد و مرحوم منوچهر احترامی دیگر پدیدآورندگانی هستند که آثارشان مورد توجه است.  

  «انسان 250 ساله» و «من زنده‌ام» دو عنوان کتابی هستند که در صدر جدول پُرفروش‌های هفته، به صورت مشترک قرار گرفته‌اند. «قرارگاه‌های فرهنگی»، «کار باید تشکیلاتی باشد»، «7 روایت خصوصی»، «روش تحلیل سیاسی» و «عباس دست طلا» عناوینی هستند که در رتبه دوم قرار گرفته و «رقعه»، «نیمه پنهان ماه 1(چمران به روایت همسر شهید»، «مثنوی دانشجویی» و «چهار اثر فلورانس اسکاول شین» عناوینی هستند که رتبه سوم پُرفروش‌های هفته را به خود اختصاص داده‌اند.  

    این میزان فروش بر اساس فراوانی در کل کشور به دست آمده است.  

  انتشارات «سوره مهر» پر مشتری‌ترین ناشر در میان ناشران است که در رتبه اول قرار گرفته است. «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» و «دفتر نشر معارف» در رتبه دوم قرار دارند و «افق»، «انقلاب اسلامی»، «روایت فتح» و «سپیده باوران» ناشرانی هستند که رتبه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. یکی دیگر از نکات جالب توجه در این آمار عدم وجود کتابی از انتشارات سوره مهر در میان کتاب‌های پُرفروش است، با توجه به آنکه این انتشارات پُرفروش‌ترین ناشر بوده، اما عنوان خاصی از این ناشر در صدر قرار ندارد و عناوین متعددی از آثارش پرفروش بوده‌اند.  

  «انسان 250 ساله» بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام است که با قیمت 4400 تومان و در 375 صفحه توسط موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) منتشر شده است. این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیلِ تاریخی است.  

  «من زنده‌ام» که جزء عناوین پُرفروش این هفته بوده است، شرح خاطرات دوران اسارت معصومه آباد است که به قلم وی نگاشته شده و حاوی تقریظ رهبر انقلاب است که با استقبال خوانندگان تاریخ شفاهی قرار گرفته است. این کتاب در 552 صفحه و با قیمت 17000 تومان از سوی انتشارات بروج منتشر شده است.  

  خبرگزاری فارس در راستای ترویج کتاب و ایجاد جریانی برای مطالعه به صورت هفتگی اقدام به انتشار این لیست می‌نماید و به روز شدن این جدول در جریان است تا مخاطبین بتوانند به یک تصویر صحیح از کتاب‌فروشی‌های سطح کشور برسند.   ردیف عنوان پُرفروش اول  انسان 250 ساله . من زنده‌ام پُرفروش دوم  قرارگاه‌های فرهنگی . کار باید تشکیلاتی باشد. 7 روایت خصوصی . روش تحلیل سیاسی . عباس دست طلا پُرفروش سوم  رقعه . نیمه پنهان ماه 1(چمران به روایت همسر شهید) .مثنوی دانشجویی . چهار اثر فلورانس اسکاول شین برای دریافت لیست کامل پُرفروش‌ها

کلیک کنید. انتهای پیام/
لینک را کپی کنید


93/06/21 - 11:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن