تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820174705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سطح گازهای گلخانه ای رکورد شکست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سطح گازهای گلخانه ای رکورد شکست تهران-ایرنا- سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد: سطح گازهای گلخانه ای موجود در جو در سال 2013 به دلیل افزایش بی سابقه سطح دی اکسیدکربن به بالاترین سطح خود رسید.


به گزارش ایرنا از ساینس، افزایش تراکم دی اکسیدکربن از سال 1984 بالاترین سرعت را داشته و دانشمندان خواستار اقدام بین المللی برای نزاع با چالش آب و هوایی شدند.
«مایکل جاراو» دبیر کل سازمان هواشناسی جهانی در ژنو در کنفرانسی اعلام کرد: چنانچه این یافته ها تایید شوند، زمینه نگرانی های جدیدی برای بشر فراهم شده است.
افزایش سطح دی اکسیدکربن از افزایش مصرف سوخت های فسیلی نیز پیشی گرفته و این بدان معنی است که توانایی طبیعی بیوسفر زمین برای جذب انتشارات گاز های گلخانه ای در حال کند شدن است.
بیوسفر (که شامل گیاهان و خاک است) و اقیانوس ها هر یک حدود یک چهارم انتشارات دی اکسیدکربن ناشی از فعالیت های انسانی را جذب می کنند و چنانچه این کسر کاهش یابد، بخش بیشتری از گاز گرم کننده سیاره زمین برای صدها سال در جو باقی خواهد ماند.
سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد: اقیانوس ها به سرعت در حال اسیدی شدن هستند و این موضوع توانایی آنها را برای جذب دی اکسیدکربن مختل می کند.
سرعت اسیدی شدن اقیانوس ها طی دست کم 300 میلیون سال گذشته بی سابقه بوده است.
کارشناسان می گویند: حتی اگر تا سال 2050 انتشارات کربن ناشی از فعالیت انسانی 80 درصد کاهش یابد، اثر کلی گرمایش جهانی توسط گازهای گلخانه ای در جو تا سال 2100 فروکش نخواهد کرد.
هر چه افزایش استفاده از سوخت فسیلی طولانی تر شود، معکوس کردن اثر گرمایش جهانی دشوارتر خواهد بود.
بر اساس آمار ارایه شده، در سال 2013 حجم دی اکسیدکربن (گاز گلخانه ای اصلی ناشی از فعالیت های انسانی) 396 ذره در یک میلیون ذره بود که این میزان 2.9 ذره بیش از سال 2012 گزارش شده است.
این بالاترین سطح افزایش دی اکسیدکربن از سال 1984 یعنی زمانی است که ثبت سوابق معتبر جهانی در این زمینه آغاز شد.
همچنین، متان که دومین گاز گلخانه ای مهم به شمار می رود به رکورد جهانی 1824 ذره در یک میلیارد رسید و طی پنج سال گذشته با همان سرعت مشابه افزایش یافته است.
طبق اعلام سازمان جهانی هواشناسی، انتشارات گازهای گلخانه ای عمدتا به دلیل رشد صنعت در چین، هند و دیگر کشورهای در حال توسعه است.
حدود 200 کشور سال آینده برای امضای توافقنامه ای با هدف محدود کردن گرمایش جهانی در پاریس گرد هم می آیند.
علمی(6)**2038**1599


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن