تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805553946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین گرامیداشت مرحوم آیت الله طالقانی در زادگاهش طالقان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیین گرامیداشت مرحوم آیت الله طالقانی در زادگاهش طالقان برگزار شد کرج -ایرنا- آیین گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی عصر پنج شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان در زادگاهش روستای گلیرد شهرستان طالقان استان البرز برگزار شد.


به گزارش ایرنا ٰحجت الاسلام والمسلمین " سید حسن پورموسوی کاشانی " از روحانیون و وعاظ کشور در این آیین با بیان اینکه برگزاری آیین سالگرد ارتحال آیت الله طالقانی تکریم از یک مجاهد نستوه است ، گفت: این روحانی گرانقدر علمش با جهاد توام بود و منشا برکات بسیاری در جامعه اسلامی شد.
وی افزود: مرحوم آیت الله طالقانی از افتخارات بزرگ جامعه اسلامی بود که سالیان متمادی به تحصیل علم درشهرهای مختلف کشور پرداخت تا به درجه اجتهاد رسید.
وی با تاکید براینکه برگزاری آیین های سالگرد ارتحال این شخصیت بزرگوار فرصتی برای تبیین اندیشه های والای آن حضرت است ، ادامه داد: ایشان با ایستادگی درمقابل استعمار و دفاع از دین گام های موثری برداشتند که امروزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد .
پورموسوی کاشانی خاطرنشان کرد: این مرد غایت اندیش می توانست فقط به تحصیل علم پرداخته و به درجه های بالاتر علمی دست یابد اما درمقابل ستمگران به پاخاست و منشا منفعت برای تمام آحاد جامعه شد.
پور موسوی کاشانی ، آیت الله طالقانی را خادم اسلام و ارزش های انقلابی و اسلامی خواند که اخلاص و صفای باطن از رموزموفقیت این عالم ربانی بود.
وی یاد آورشد: دوام و بقای انسان ، مقام نیست بلکه روح اخلاص و صفای باطن است که هرکسی به این اصول ثابت یعنی خدا تکیه کرد منشا اثر و بقا می شود.
وی گفت: آیت الله طالقانی زندگی و هدفش روشن بود و بواسطه اینکه گفتار وعمل او جز برای خدا نبود خیلی از فرصت طلبان سود جو درصدد ضربه زدن به این عالم بزرگوار بودند ، چنانچه منافقین کوردل برای ایجاد تشنج در جامعه اسلامی سعی در قراردادن ایشان درمقابل امام (ره) داشتند که بنا برفرمایش مقام معظم رهبری ، آیت الله طالقانی چون برای خدا کار می کرد توجهی به یاوه های دشمنان اسلام نداشت .
وی ادامه داد: سخنرانی های جامع و کامل آیت الله طالقانی همه افراد را مجذوب خود کرده بود و این امر نشات گرفته از رفتار و کردار مناسب و اصولی ایشان بود .
××× اسلام بواسطه زور گسترش نیافت
حجت الاسلام پورموسوی کاشانی با بیان اینکه اسلام امروز ازسوی تکفیری ها و دنیای استکباری مورد هجمه قرار گرفته ، گفت: امروز دشمنان پیروزی اسلام را در صدر بر مبنای شمشیر حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) بیان می کنند درحالی که حضرت امیر (ع) از شمشیر برای دفاع از حریم اسلام استفاده کردند که هدف معادنین از بیان چنین مطالبی ضربه به دین مبین اسلام است .
وی اضافه کرد: آیت الله طالقانی نیز با در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام خمینی (ره ) با تکیه بر قرآن کریم ، نهج البلاغه و اهل بیت (ع ) توانست به بیداری مردم در برابر حکومت ستمشاهی کمک کند.
پورموسوی کاشانی یادآورشد: قرآن کریم گنجینه بزرگی است که مسلمانان باید به آن چنگ بزنند زیرا این کتاب آسمانی در جهان اسلام مهجور مانده است .
وی ادامه داد: ماهواره یکی از ابزارهای هجمه فرهنگی دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی است که اگر مورد غفلت واقع شود خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت .
پور موسوی کاشانی با بیان اینکه آیت الله طالقانی توانست شش جلد کتاب ارزشمند با تکیه برمبانی قرآن کریم تالیف کند وگامهای موثری را در جهت اعتلای فرهنگ اسلامی بردارد ، افزود: این عالم بزرگوار معتقد بود که قرآن تنها معرفت نیست بلکه معرفت آن باید توام با حرکت نیز باشد.
وی درپایان ولایت مداری را از دیگر ویژگی های آیت الله طالقانی برشمرد و گفت: این عالم بزرگوار با مبارزه و استقامت و عرفان و اخلاق توانست منشا اثرات بسیاری شود که امروز باید الگوی همگان قرار گیرد.
در پایان این آیین حاضران با قرائت فاتحه ای یاد و خاطره آیت الله طالقانی و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
مرحوم آیت الله طالقانی در سال ١۲٨٩ هجری شمسی در روستای گلیرد شهرستان طالقان استان البرز دیده به جهان گشود، او در خانواده ای اهل علم و فضیلت و دارای روحیات انقلابی و ضد ظلم رشد نمود و برای نخستین بار در مکتب پدرش ابوالحسن آغاز به یادگیری مفاهیم اسلامی و درس تقوا کرد، همان کس که امام (ره) از او به سرآمد پرهیزکاران یاد می کند.
او تحصیلات دینی خود را در مدارس رضویه و فیضیه قم به پایان رساند، آیت الله طالقانی در زمان طلبگی با امام (ره) آشنا شد و
به عنوان دو یار در کنار هم قرار گرفتند.
مرحوم آیت الله طالقانی موفق به کسب اجازه نامه اجتهاد از مرجع بزرگ آن زمان آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی شد و بعد از اتمام تحصیلات به تهران آمد و در مدرسه شهید مطهری (سپهسالار سابق) به تدریس علوم دینی مشغول شد.
در سال 1318 برای اولین بار خشم خویش را نسبت به رژیم و دستگاه حکومتی ستمشاهی با دادن یک اعلامیه در رابطه با کشف حجاب ابراز کرد و در پی آن دستگیر و زندانی شد.
پس از شهریور 1320، با تشکیل گروه های مختلف سیاسی، مبارزه را به طور رسمی آغاز کرد، اما طولی نکشید که این دوران را وقفه ای پیش آمد؛ چرا که پس از کودتای 28 مرداد سال 1332، ساواک، مرحوم طالقانی را به جرم مخفی کردن شهید نواب صفوی در خانه اش، دستگیر و به زندان برد.
این شخصیت وارسته پس از سالها مجاهدت در راه خدا سرانجام در 19 شهریورماه سال 58 به لقاء الله پیوست .
شهرستان طالقان زادگاه این عالم برجسته در 70 کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.ک/2
691/2818


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن