تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802506082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیابان یک طرفه انتقال پیام از مسوولان به مردم باید دارای مسیر برگشت نیز باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل ایرنا: خیابان یک طرفه انتقال پیام از مسوولان به مردم باید دارای مسیر برگشت نیز باشد قزوین-ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه خیابان یک طرف انتقال پیام از سوی مسوولان به مردم، باید دارای خط برگشت نیز باشد و به مسیر دو طرفه تبدیل شود، گفت: در این راستا رسانه مداری به عنوان نیازی برای توسعه کشور باید مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد.


به گزارش ایرنا، "محمد خدادی" روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی این استان برگزار شد، افزود: باید در ایجاد خط برگشت پیام نیز برنامه ریزی داشته باشیم چرا که این خط مسیر کارکرد مدیران در دستگاه های خود را تثبیت یا اصلاح می کند.
وی اظهارکرد: امروز نباید انتظار داشت که تنها رسانه ها وظیفه انتقال پیام را دارند، بلکه رسانه ها باید بخشی از دستگاه ها و دستگاه ها را نیز باید بخشی از رسانه دانست تا بتوان در یک فضای مناسب و با هم افزایی مطلوب در راستای تبیین مواضع و دستیابی به اهداف و برقراری ارتباط موثر با مردم گام برداشت.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، از ناتوانی و ضعف در تولید محتوا به عنوان یکی از بزرگترین مخاطرات کنونی کشور یاد کرد و گفت: ما از کارکرد حرفه ای تولید محتوا بی بهره ایم و باید نسبت به رفع این ضعف اقدام کنیم تا تلاش دستگاه ها برای مردم به شکل مناسب تبیین شود.
خدادی "تبیین، تعریف و توصیف" را سه واژه متفاوت و اثرگذار در تولید محتوا دانست و گفت: در تولید محتوا باید به هر یک از این واژه ها دقت و توجه کافی را داشته باشیم.
وی از "ابهامات، شبهات و القائات" به عنوان مسایل پیش روی مدیران در حین دوران خدمت خود یاد کرد و گفت: در مواجهه با این مسایل باید ابتدا برای افکار عمومی و مخاطبان خود شبهه شناسی کنیم و برای رفع ابهام و القائات چه بسا با یک توضیح بتوان مسایل بوجود آمده را مرتفع کرد.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین بر تلاش مدیران برای مخاطب شناسی جامعه هدف و توجه به تاثیرگذاری پیام بر روی مخاطب تاکید کرد و افزود: نسبت پیام با مخاطب باید دارای تعریفی منطقی باشد در غیر این صورت به جای اثرات مثبت تاثیر منفی از خود به جا می گذارد.
*** چگونگی برقراری ارتباط مناسب با مردم یکی از چالش های مهم مدیران است
خدادی یکی از چالش ها و مشکلات مهم مدیران را در برقراری ارتباط با مردم و جامعه هدف خود دانست و گفت: برخی از مدیران در خصوص ارایه عملکرد و معرفی از کارهای خود به مردم ناتوان می باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه باید بپذیریم حوزه ارتباطات یک علم است، اظهار کرد: برای فعالیت در این حوزه باید به مدل سازی که عنصر زمان و مکان را نیز در برمی گیرد و بر رفتار و اثر مدیران و بازخورد پیام های آنان تاثیرمی گذارد، توجه داشت.
خدادی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کارکرد رسانه ها امروز از بخشی و دستگاهی به فردی تبدیل شده است، اظهارکرد: در جهان کنونی هرکس با دستیابی به اندکی هوشیاری از توان کافی برای تبدیل شدن به یک عنصر رسانه ای برخوردار می باشد.
*** آتشفشان رسانه ای دنیا را فراگرفته است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز با یک طوفان نه بلکه آتشفشان رسانه ای مواجه هستیم که دنیا را فراگرفته است، افزود: در برخورد با این موضوع دو راه پیش رو داریم اینکه از ظرفیت بوجود آمده به شکل مناسب استفاده کنیم یا اینکه نسبت به آن بی تفاوت باشیم و فرصت ها را از دست بدهیم که بدون شک باید راه نخست را انتخاب کنیم.
خدادی با اشاره به افزایش سرعت انتقال اخبار و رویدادها با ورود فناوری های جدید نسبت به دهه های گذشته، گفت: در دو سه دهه قبل برای انتقال یک خبر از یک نقطه دنیا به نقطه دیگر نیاز به ابزارها و دستگاه های مختلفی بود و انجام این کار چند ساعت به طول می انجامید، اما امروز این کار بوسیله یک تلفن همراه با حداقل هزینه و در کمترین سرعت با جامعه هدف گسترده انجام می شود که این نشان از فراگیری انتقال پیام در کمترین زمان ممکن را دارد.
*** در سالهای اخیر نگاه به رسانه ها کاملا ابزاری شده است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه در سالهای اخیر نگاه به رسانه ها کاملا ابزاری شده است، گفت: در چنین فضایی خبرنگاران بیرون اتاق مدیران هستند و مسوولان نیز برای انتقال پیام از اتاق خود خارج می شوند در صورتی که باید خبرنگاران را به داخل اتاق مدیران دعوت کرد و از آنها مشورت و همفکری گرفت.
خدادی بر تلاش مدیران به رسانه شناسی نیز تاکید کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این خصوص آماده انتقال دانش و تجربیات خود به مدیران و مسوولان می باشد.
وی در ادامه به تاریخچه ایرنا نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این خبرگزاری در سال 1313 همزمان با دانشگاه تهران تاسیس شد، اظهار کرد: کمتر رسانه ای در کشور داریم که قدمت آن به 80 سال برسد.
خدادی با بیان اینکه چراغ ایرنا هیچوقت خاموش نیست و این رسانه در 24 ساعت شبانه روز بیدار است، گفت: مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) دو تعبیر خاص در مورد خبرگزاری ایرنا دارند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ایرنا را به عنوان نبض تپنده نظام در عرصه داخلی و دست بزن نظام در مصاف با دشمنان یاد کرده اند و امام راحل نیز فرمودند که این خبرگزاری برای این که جمهوری اسلامی بماند باید به جناح یا گروهی وابسته نباشد که این خبرگزاری در دولت تدبیر و امید همین رویکرد را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به پوشش گسترده خبری این رسانه در نقاط مختلف دنیا از نیویورک آمریکا گرفته تا توکیو ژاپن، گفت: در داخل نیز کمتر شهری از کشور وجود دارد که در چتر پوشش خبری ایرنا قرار نداشته باشد.
*** اخلاق مداری از اصول اساسی ایرنا است
وی، رویکرد نخست ایرنا را توجه به اخلاق و انصاف دانست و گفت: در خبرگزاری جمهوری اسلامی اخلاق مداری را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار داده ایم و تلاش کرده ایم که مدل و رویکرد ما در انجام فعالیت ها منطبق با اخلاق اسلامی باشد.
خدادی، خبرگزاری جمهوری اسلامی را در خدمت تمامی دستگاه ها و نهادهای کشور دانست و از همه آنها خواست تا از ظرفیت ایرنا برای انتقال پیام های خود به جامعه استفاده کنند.
وی در ادامه از آمادگی دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی برای برگزاری دوره های گزارش نویسی و خبرنویسی و نحوه ارایه و بیان مطلب برای مدیران و کارکنان دستگاه ها خبر داد و گفت: آماده برگزاری چنین دوره هایی را با حضور اساتید مجرب عرصه خبر در استان قزوین داریم.
*** مدرسه خبر ایرنا راه اندازی می شود
خدادی همچنین از افتتاح مدرسه خبر ایرنا در مهر ماه امسال خبر داد و گفت: تمامی محتوا و مطالب آموزشی پیرامون دروس مربوط به روزنامه نگاری و خبر در دو دهه اخیر و کارگاه های آموزشی برخط در قالب این مدرسه در فضای مجازی در دسترس قرار می گیرد که مدیران نیز در صورت تمایل قادر به استفاده از این ظرفیت می باشند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت موسسه مطبوعاتی ایران زیر نظر خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: این موسسه نیز با انتشار روزنامه های ایران، ایران ورزشی و نشریات انگلیسی و عربی به کار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه مشغول است.
خدادی با اشاره به انتشار روزنامه ایران به خط بریل ویژه نابینایان، اظهار کرد: این روزنامه از معدود روزنامه های دنیا است که نابینایان نیز جزو مخاطبان آن هستند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد ارتباط و تعامل دستگاه ها با خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام و دولت بیش از پیش ارتقا یافته و تنگاتنگ تر شود تا ایرنا بتواند در دوره پیش رو با توجه به کارکرد حرفه ای خود، نقش آفرینی لازم را در دنیای پیچیده رسانه ای امروز و در مسیر توسعه کشور ایفا کند.
استاندار قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه امروز اهمیت موضوع رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: این ظرفیت در استان قزوین فراهم است تا با برگزاری دوره های آموزشی مدیران با موضوع ارتباطات و رسانه بیشتر آشنا شوند.
"مرتضی روزبه" با قدردانی از خدمات ایرنا در حوزه اطلاع رسانی و پوشش رویدادهای خبری، اظهارکرد: استانداری قزوین آمادگی لازم را برای استفاده حداکثری از سرفصل ها و منابع آموزشی خبرگزاری جمهوری اسلامی در راستای ارتقای بینش مدیران در حوزه ارتباطات دارا می باشد.
حضور در نشست هم اندیشی با مدیران و اصحاب رسانه و بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی و آشنایی با دستاوردهای علمی این مجموعه از دیگر برنامه های سفریکروزه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به استان قزوین می باشد.
7392/ 614


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن