تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801553756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش؛ دارایی گرانبهایی که باید هرس شود/ تکفیری ها دوباره مهار می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: داعش؛ دارایی گرانبهایی که باید هرس شود/ تکفیری ها دوباره مهار می شوند


حمله به نشست محرمانه فرماندهان گروه های تکفیری در سوریه، آنچنان مهیب، دقیق و بی نقص بود که همه گروه های مدعی و پر سروصدای تکفیری را شوکه کرده و سکوتی عجیب بر فضای مدعیان خلافت سرزمین های اسلامی حاکم شده است. اکنون آنها سرنوشتشان را نامعلوم می بینند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساعاتی پس از آنکه مقامات کاخ سفید از تهیه طرحی برای سازماندهی افراد مسلح رقیب داعش در یک تشکیلات جدید و آموزش آنها در عربستان برای مقابله با قدرت روز افزون داعش خبر داد، نزدیک به پنجاه نفر از فرماندهان گروه های مختلف تکفیری در سوریه در اثر یک انفجار بزرگ کشته شدند.
در این انفجار کاملا برنامه ریزی شده و دقیق و پرقدرت که احرار الشام آن را انتحاری اعلام کرد، حسان عبود معروف به ابوعبدالله حموی فرمانده کل این سازمان تروریستی و نیز أبو عبد الملک دبیرکل، أبو یزن الشامی، وأبو الزبیر امیر منطقه حماه، أبو أیمن فرمانده لوا بدر، أبو الخیر فرمانده جانشین احرار الشام،  أبو یوسف امیر منطقه إدلب و أبو طلحة فرمانده ارشد احرار الشام نیز به درک واصل شدند.

أبو یزید الشامی، أبو طلحة الغاب، أبو أیمن الحموی، أبو أیمن رام حمدان، أبو ساریة الشامی، محب الدین الشامی، أبو یوسف بنش، طلال الأحمد تمام، أبو الزبیر الحموی، أبو حمزة الرقة نیز از جمله فرماندهان ارشد تروریست های تکفیری بودند که جسد آنها شناسایی شده است.
ابی صالح طحان
* ابوصالح طحان، فرمانده جدید نظامی احرار الشام

چند ساعت پس از این حمله، احرار الشام با صدور بیانیه ای که یکی از تروریست ها آن را قرائت می کرد، ضمن تائید کشته شدن فرماندهان ارشدش، اعلام کرد به مبارزه برای سرنگونی دولت سوریه ادامه خواهد داد. این مهمترین بخش بیانیه بود و به هیچ موضوع خاصی، حتی گرفتن انتقام یا متهمان مورد نظر این گروه اشاره نشده بود.

این حمله به قدری کوبنده و قوی بود که هنوز هیچ یک از گروه های رقیب مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اند و احرار الشام نیز، نتوانسته کسی را متهم کند و در بیانیه اش نیز، عاملان حمله انتحاری را نامشخص توصیف کرده است.
بیانیه احرار الشام درباره ترور

سران بازمانده احرار الشام که آشکارا وحشت زده شده اند و سرنوشت خود را نامعلوم می دانند، "هاشم الشیخ" ملقب به ابی جابر را به عنوان فرمانده کل و ابوصالح طحان را به عنوان فرمانده نظامی جدید خود معرفی کردند، اما خود آنها نیز می دانند که جایگاه کشته شدگان را ندارند و برای جانشینی آنها، ابتدا باید تشکیلات احرار الشام را از نو بسازند. "حرکت احرار الشام" با تلاش ها و تطمیع و تهدیدهای همه حامیان مالی و تسلیحاتی تکفیری ها، از رابرت فورد، نماینده امریکا در امور سوریه گرفته تا بندر بن سلطان سعودی و حامیان ترکیه ای و قطری،  شکل گرفت و گروه های مختلف راضی شدند، ضمن داشتن جایگاه و پرچم خود، زیر نظر یک سازمان یکپارچه فعالیت کنند. پس از اتحاد نیز، تنها عامل انسجام و بقای این پیوستگی، کمک های مالی و تسلیحاتی دولت های غربی و عربی بود که تنها به شرط اطاعت از فرماندهی ارشد، به گروه ها اعطا می شد. اما اکنون مشخص نیست، فرماندهان جدید این گروه ها، تمایلی به بقا زیر این چتر عمدتا سعودی داشته باشند.   از سوی دیگر، آگاهی فرماندهان ارشد گروه های تکفیری از تغییرات مهم در رویکردها و سیاست های دولت های پشتیبان، باعث شده همه آنها جایگاه خود را متزلزل ببینند و درحالی که تا یک ماه قبل، رویای حکومت بر سرزمین های اسلامی را داشتند، اکنون خود را همچون ابزاری رها شده و حتی دردسرساز برای حامیانشان حس کنند.
ترور فرماندهان احرار الشام
  علت تجمع فرماندهان احرار الشام در یک مکان نیز همین امر بود. آنها حتی در بهترین روزهای خود نیز، با این تعداد و گستردگی گرد هم نیامده بودند و تجمع اخیر و آخرشان برای اتخاذ تصمیمی سرنوشت ساز بود که تنها، نزدیک ترین متحدانشان از محل و زمان آن باخبر بودند. سرکردگان گروه های تکفیری، اگرچه بسیار دیر، اما سرانجام دریافته بودند که امریکا و متحدانش، برای حفظ منافع خود در برابر تهدیدات داعش، ناچارند هر عملیاتی برای پاکسازی و کنترل داعش را از سوریه آغاز کنند و در این راه، هیچ ارزشی برای گروه های کوچکتر قائل نیستند و به راحتی انها را نیز حذف و تسویه خواهند کرد. پس چاره ای نداشتند که تصمیم بگیرند؛ یا باید بدون هیچ شرط و ادعا و پرچمی به جبهه النصره، بزرگترین رقیب داعش ملحق شوند، و یا با حفظ پرچم و عناوین خود، با خلیفه داعش بیعت کنند و سرنوشت خود را به سرانجام دولت اسلامی گره بزنند. از آنجایی که راضی کردن نیروها برای پیوستن به تشکیلات داعش به علت شهرت شدید این گروه، ساده تر است، پس سمت و سوی جهت گیری آنها، حتی پیش از نشست آخرشان نیز مشخص بود. برپایه همین شواهد، در نخستین و جدی ترین اظهار نظر درباره حمله امروز، اردن به نمایندگی از اتاق جنگ امریکا، عربستان و اسرائیل، متهم اصلی معرفی و تاکید شده که فرماندهان احرار الشام به این علت حذف شدند که حرکت گروه های تکفیری به سمت بیعت با خلیفه را متوقف کنند. در این مطلب، تاکید شده که گروه های احرار الشام با پیوستن به ائتلاف ضد داعش مخالفت کرده و اعلام کرده اند که حاضر به جنگ با دولت اسلامی نیستند. همچنین، با حذف احرار الشام، گروه های معتدل تر تقویت می شوند و امریکا و متحدانش می توانند به حمایت از آنها و ضدیت با دولت سوریه ادامه دهند.
پشت پرده ترور احرار الشام
   


پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن