تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803169514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت اصلي کمبود توليدات کشاورزي نبود دانش کافي کشاورزان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۴۱ب.ظ)
سردارنقدي عنوان کرد: علت اصلي کمبود توليدات کشاورزي نبود دانش کافي کشاورزان است رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت:علت اصلي کمبود توليدات کشاورزي نبود دانش کافي کشاورزان است.
به گزارش خبرگزاري موج، صبح امروز با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور و برخي از فرماندهان سپاه استان لرستان و همچنين برخي مديران کل استان، جلسه شوراي اداري استان لرستان برگزار شد.
اين جلسه با هدف بررسي شرايط اقتصادي استان لرستان و ارائه پيشنهادات براي رفع محروميت زدايي در استان لرستان، تشکيل شده است.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور در اين جلسه اظهار کرد: اميدواريم با توجه به شرايط استان لرستان، تصميمات و مصوبات جلسه شوراي اداراي استان لرستان براي رفع مشکلات استان گره گشا باشد.
وي افزود: مقام معظم رهبري در کرمانشاه بيان کردند که ما در کشور مشکلات حل نشده کمي نداريم و لذا بايد براي رفع مشکلات در سطح کشور و به ويژه در بحث اقتصاد سراغ مردم بياييم و در اقتصاد مردم نقش داشته باشيم.
سردار نقدي تصريح کرد: وضعيت اقتصادي ما يک نوع بن بست اقتصادي و رکود تورمي است که اگر بخواهيم از اين رکود تورمي خارج شويم بايد ظرفيت توليد را در سطح کشور افزايش دهيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور بيان کرد: ما بايد براي برطرف کردن مشکلات اقتصادي جامعه سراغ مردم بياييم و از ظرفيت مردم در اين راستا استفاده کنيم زيرا ما يک ظرفيت بسيار بزرگ به نام بسيج سازندگي را داريم که بدنه اين بسيج را مردم تشکيل مي دهند.
وي اظهار کرد: اگر خود مردم و بسيج را در امور سازندگي وارد کنيم بسياري از مشکلات ما حل مي شود زيرا هم برخي از هزينه ها از دولت کاسته مي شود و هم جوانان در حيطه کار عملي خود قرار مي گيرند و موفق تر هستند و هم بسيج مي تواند موفق تر عمل کند.
سردار نقدي عنوان کرد: ما عقيده داريم که به جاي کارهاي پيمانکاري بايد اين امور عمراني را در سطح کلان به بسيج سازندگي محول کنيم زيرا در اين صورت هم افراد منفعت مي برند و هم دولت نيز در برخي از هزينه هاي اقتصادي خود صرفه جويي مي کند.
رئيس سازمان بسيج کشور خاطرنشان کرد: بايد ليست کارهاي قابل تحويل به بسيج سازندگي را آماده کرده و راهکارهايي را براي بهبود وضعيت اقتصادي اين طرح ها پيدا کنيم.
وي گفت: ما بايد بدانيم که براي خروج از رکود تورمي راه علاج پيدا کنيم که اگر بتوانيم توليد را افزايش دهيم و از واردات خود بکاهيم مي توانيم تورم را کنترل کنيم زيرا ميزان افزايش توليد سبب افزايش عرضه و همچنين کاهش تورم مي شود.
سردار نقدي تصريح کرد: ظرفيت هاي سرمايه گذاري شده را بايد مورد نظر قرار داد به طور مثال در استان لرستان وجود آب يک ظرفيت بسيار بالاست که با استفاده از اين ظرفيت ها و چاه هاي آب لرستان مي توان موفقيت هايي را در زمينه کشاورزي به دست آورد.
رئيس سازمان بسيج کشور بيان کرد: ما از اين ظرفيت هاي اين چنيني در سطح کشور غني هستيم که استفاده و بهره برداري از آن ها نيازمند سرمايه گذاري زيادي نيست و مي توان بدون هيچ گونه سرمايه اي در برخي از موارد اقتصادي فعاليت کرد.
وي اظهار کرد: پرورش مرغ خانگي در روستاها نيازمند اعتبار چنداني نيست زيرا مردم در روستاها مي توانند بسيار راحت و بدون هيچ گونه سرمايه گذاري خاصي در اين زمينه اقدام کنند.
ارائه تسهيلات در طرح ضربتي بسيج سبب پيشبرد کارها مي شود
سردار نقدي عنوان کرد: ما در سطح کشور يک مسير ديگري را آغاز کرده ايم که نياز به حمايت دولت دارد و ما بررسي کرده ايم که براي چه کارهايي مي توان بدون سرمايه ظرفيت ها را مورد استفاده قرار داد.
رئيس سازمان بسيج کشور خاطرنشان کرد: با ارائه تسهيلات و مشوق ها با يک طرح ضربتي بسيج سازندگي کارهايي که اجراي آن ها سال ها به طول مي انجامد را در مدت يک سال انجام دهيم.
وي گفت: ما زمين هاي زيادي داريم که در کنار آن ها نهر خاکي قرار دارد که اگر بتوانيم اين نهرهاي خاکي را به نهرهاي سيماني روکش دار تبديل کنيم مي توانيم تا چند برابر آب را در بخش کشاورزي صرفه جويي کنيم.
سردار نقدي اظهار کرد: در لرستان ميزان توليد گندم به طور متوسط 3.3 تن در هکتار است و اين در حالي است که کشاورز نمونه در اين استان در هکتار 12 تن گندم توليد مي کند که علت اصلي کم بودن ميزان توليدات کشاورزان در سطح استان به دليل نداشتن علم کافي است.
رئيس سازمان بسيج کشور تصريح کرد: ما بايد دانش را مبتني بر آموزش قرار دهيم و با آموزش کشاورزان در قالب بسيج و با آموزش دادن توسط فارغ التحصيلان داوطلب در اين زمينه فعاليت کنيم.
وي بيان کرد: ما انتظار نداريم که همه کشاورزان مانند کشاورز نمونه لرستاني توليدات گندم داشته باشند اما اگر بتوانند تنها 30 درصد توليد خود را افزايش دهند بسيار موفق عمل کرده‌ايم.
سردار نقدي عنوان کرد: اگر دولت با هوشمندي از ظرفيت بسيج استفاده کند مي تواند دستاوردهاي عظيمي را در عرصه اقتصاد پيدا کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن