تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799301931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش مدیران کل راه و شهرسازی استانهای کشور در مشهد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش مدیران کل راه و شهرسازی استانهای کشور در مشهد برگزار شد مشهد - ایرنا - گردهمایی مدیران کل ادارات راه و شهرسازی استانهای کشور روز پنجشنبه در حاشیه ˈسومین همایش ملی فناوریهای نوین ساختمانˈ در مشهد برگزار شد.


در این گردهمایی مطالب مرتبط با بخشهای مختلف توسط معاونان وزیر راه و شهرسازی ارائه و با پرسش و پاسخ در حوزه های راهداری و حمل و نقل، تاسیسات دولتی و عمومی، عمران و بهسازی، مسکن و ساختمان، راههای روستایی، شهرسازی و معماری، توسعه مدیریت و منابع، تلفیق بودجه حقوقی و زمین و مسکن ابهامات موجود رفع شد.
* قیمت مسکن افزایش یافته است
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: امسال قیمت مسکن نسبت به پارسال در کشور حدود دو درصد و نرخ اجاره خانه نیز با توجه به تورم به میزان 18 درصد افزایش داشته است.
"حامد مظاهریان" افزود: همچنین شاخص دسترسی به مسکن در کشورهای پیشرفته سه تا پنج سال و در ایران 12 سال است.
وی بیان کرد: برای بهبود این وضعیت و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن "طرح جامع مسکن در افق 1405" توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.
او گفت: کاهش شاخص دسترسی به مسکن در کشور از 12 به هشت سال و افزایش پنج درصدی ساخت مسکن نسبت به تعداد خانوار در جامعه مهمترین اهداف طرح جامع مسکن در افق 1405 است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه همچنین اظهارداشت: بازنگری قانون نظام مهندسی به دستیابی قانونی منطقی می انجامد و در این راستا به منظور مشخص شدن وضعیت ساختمان در کشور ، در کنار قانون نظامات مهندسی، قانون کنترل ساختمان نیز از سوی این وزارتخانه ابلاغ می شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات نظام مهندسی در سال آینده نیز گفت: هدف اصلی از تشکیل این سازمان، خودکنترلی مهندسان برای ارتقاء امور ساخت و ساز بوده است.
مظاهریان افزود: به همین منظور مدیران کل راه و شهرسازی می توانند با برونسپاری نظارت به شرکتهای بازرسی دارای صلاحیت، گام موثری در جهت نظارت بر ساخت و ساز بردارند.
وی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش تسهیلات دهی بانکها به منظور جذب سرمایه به سمت اقتصاد مسکن نیز گفت: از آنجا که دولت وظیفه تامین مسکن اجتماعی برای اقشار ضعیف جامعه را بر عهده دارد توجه به نابرابری استانی در دهک بندی جامعه ضروری به نظر می رسد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با پیگیری بانک مرکزی برای افزایش 50 میلیون ریالی سقف تسهیلات مسکن گشایشی در این زمینه رخ خواهد داد.
* سهم راه در تصادفات جاده ای باید به صفر برسد
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست گفت: مهمترین هدف ادارات کل راه و شهرسازی در سطح کشور رسیدن به سهم صفر راهها در تصادفات جاده ای است.
"داوود کشاورزیان" افزود: نگاه مسوولان باید منتقدانه و سختگیرانه باشد تا بدون عبور از ایرادات جزئی، به رفع اشکالات احتمالی در بروز تصادفات بیانجامد.
وی با تاکید بر راهداری از منظر ایمنی گفت: در شرایطی که با کمبود منابع مواجه باشیم باز هم ایمن سازی راهها وجود دارد زیرا اقداماتی مانند خط کشی به موقع، نصب تابلوهای هشداردهنده، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح تقاطعها، اصلاح اصول دوربرگردانها و روشنایی نقاط مه گیر بسیار کم هزینه بوده و با منابع محدود نیز مرتفع می شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حفظ سرمایه ملی و ارتقاء کیفیت راهها را از دیگر وظایف راه و شهرسازی برشمرد و توجه به زبان راه را برای آشنایی با مشکلات موجود مهم دانست.
وی گفت: با اولویت دادن به مبحث ارتقاء ایمنی تلاش داریم بودجه ای را با تصویب دولت به منظور نگهداری راههای غیرشریانی و هوشمندسازی و تهویه تونلهای طویل اختصاص دهیم.
او ادامه داد: هم اینک 500 دوربین کنترل مسیر در سطح راههای کشور نصب شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب یعنی دو هزار و 50 دوربین در 34 هزار کیلومتر راههای کشور، در پی امضای قراردادی با شرکت دوربینهای مدار بسته هستیم.
وی همچنین بر لزوم ساماندهی ماشین آلات به عنوان ابزار راهداری و شناسه دار کردن رانندگان آنها به عنوان نیروی انسانی توسط مدیران نیز تاکید کرد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: طی ماههای آتی آیین نامه ایمنی راه اصلاح خواهد شد که نقطه عطفی در کاهش مشکلات این حوزه خواهد بود.

* سازماندهی بافت فرسوده شهرها از خراسان رضوی کلید خورد
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این نشست گفت: سازماندهی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی در سفر استانی رییس جمهوری به خراسان رضوی به تصویب دولت رسید و از مشهد اقدامات جدید در این راستا در سطح کشور کلید خورد.
"محمدسعید ایزدی" افزود: همچنین حضور دولت در استان خراسان رضوی تصویب سند ملی در امور زیربنایی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی را به دنبال داشت.
وی کیفیت ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد کرد: با حرکتهای نمادین از جمله انتقال ادارات به محدوده بافت فرسوده، مدیریت از نزدیک و برگزاری مسابقات برترینهای کیفیت با ارائه نشان ملی در جهت فرهنگ سازی این موضوع برنامه ریزی شود.
معاون امور دولت و مسوول هماهنگی امور استانهای وزارت راه و شهرسازی نیز در این گردهمایی گفت: آموزش فناوریهای هوشمند در ادارات ضروری است لذا تمامی رؤسا و معاونان ادارات باید با حفظ مسائل امنیتی از فناوریهای هوشمند بهره گیرند.
"احمد مجیدی" افزود: عدم آشنایی کارمندان با علوم رایانه ای خط قرمزی در نظام اداری امروز محسوب می شود.
7489/660


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن