تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798392657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه های مهم اسلامی درباره رابطه زناشویی


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
توصیه های مهم اسلامی درباره رابطه زناشویی اگر مرد نيازمند به عمل جنسي باشد بايد از انجام آن سرپيچي ننمايد اگر چه بر جهاز شترسوار باشد .

الف- رسول اكرم (ص) مي فرمايند :سه برنامه از موارد ستم است:
 1- مردي با مردي همنشين شود ، از اسم و كنيه اش نپرسد .
 2- انسان به مهماني دعوت شود اجابت ننمايد . يا اگر اجابت كرد از غذاي دعوت کننده نخورد .
 3-بدون مقدمات عاطفي و جسمي عمل زناشوئي انجام گيرد . ب- امام صادق(ع) مي فرمايند :سه چيز از روش انبياءالهي است :1- استعمال بوي خوش 2- كوتاه كردن مو3- پاسخ گفتن به نياز جنسي زن ج- حضرت علي (ع) مي فرمايند :
 ازانجام عمل جنسي به طور در جا خوداري كنيد .زيرا براي زن نيازهاي عاطفي و جسمي هست ، اورادر اين زمينه ياري دهيد. سپس اقدام به برنامه زناشوئي كنيد. د- رسول با كرامت اسلام(ص) به مردي فرمود :
 امروز را روزه اي، گفت : نه ، آيا مريضي را عيادت نموده اي ؟ گفت : نه ، فرمود: پس به خانه بر گرددوحق زناشوئي با همسرت را به انجام برسان كه اين برنامه از جانب توبراي او صدقه است . ذ- بنابه روايات پيامبر اكرم (ص) :
 اين طور دستور داده اند كه اگر مردي گرفتار زني زيبا روي گردد . بايد هر چه زودتر با همسر خود همبستر گردد. زيرا با اين كار غريزه او فروكش كرده ، از لغزش و انحرافات در امان خواهد ماند . ر- امام حسن (ع) مي فرمايند :
 از اخلاق پيامبران اين است كه خود را نظيف و خش بو و خويشتن را آرايش و اصلاح مي نمايند و همچنين اهل ( كثرةطروقه ) هستند منظور از كثرت طروقه گرم مزاجي و زن دوستي است . يعني مردان نيز بايدگرم مزاج بوده از سرد مزاجي پرهيز نموده زن دوست باشند . ز- امام رضا(ع) روايت شده است:
 از سنن مؤكده است كه امر ازدواج در شب انجام شود . زيرا خداوند شب راعامل سكون و آرامش قرار داده و زنان نيز خود عامل سكون و ارامش هستند . پس چه زيباست كه اين عمل سكون او در سكون و آرامش انجام شود . تا اقناع جنسي كامل تر پياده شود . ژ- قال رسول اكرم (ص):هر گاه فردي از شما قصدتقارب كرد نبايد همانند پرندگان با اين عمل مبادرت بورزيد. بلكه بايدمكث ودرنگ داشته باشيد . وهر گاه مردي بخواهد با همسرش همبستر شود نبايد در انجام اين كار شتاب و عجله نمايد. س- امام صادق (ع) فرمودند:
 هر گاه يكي از شما اراده كرد با همسرش هم بستر گردد. بايد قبل از شروع با همسرش ملاعبه داشته باشد ، يعني با او بازي كردن و شوخي هاي مناسب و نشاط انگيز بپردازد. كه اين كار موضوع عمل جنسي را پاكيزه تر و لذت بخش تر فراهم مي آورد ، آمادگي زنان در وصول به اوج لذت جنسي تشديد مي گردد و رضايت خاطر محسوس تر خواهد شد.اگر اين كار با مقدمات صورت بگيرد . همه خواسه هاي زن تحقق خواهد يا فت و در غير اين صورت بخش مهمي از خواسته ها ارضا نگشته خواهد ماند ،شايد بتوان ادعا كرد كه برخي از اختلافات بين زن و مرد از اين رهگذر حاصل مي شود وشايد هم زمينه اي براي تباهي زنان باشد . زيرا تمايلات ارضاء نشده يا صحيح انجام نشده دنبال ارضاء حقيقي مي گردد. ش-از امام علي (ع) روايت شده است :هرگاه يكي ازشما اراده كرد كه با همسرش همبستر شود نبايد در انجام اين كار شتاب و عجله نمايد . زيرا مردان بايد بدانند كه زنان نيازمندي هاي فراواني دارند و مردان بايد با صبر و حوصله و بردباري نيازهاي روحي و رواني آنان را بر طرف سازند. ص- امام صادق (ع) فرمودند :محبت زنان ازاخلاق انبياء خداوند است .
 رسول خدا(ص) فرمد: نور چشمم در نماز و لذت و خوشيم در دنيا زنان و گل خوشبويم حسن و حسين است. ض- امام صادق (ع) فرمدند:مردم لذتي در دنيا و آخرت بيش از لذت زن نمي برند و اين است قول حق ( زين للناس حب الشهوات من ا لنساء واليمنين) و سپس فرمود:اهل بهشت به چيزي از بهشت لذيذ تر از نكاح لذت نمي برند . نه از خوراكي و نه از آشاميدني و فرمودند : هر چه محبت همسر در قلب شوهرش زيادتر شود ، ايمانش زيادتر مي شود. ط-حضرت رسول(ص) فرمودند:گفتار مرد به همسرش . (همانا من ترا دوست دارم .) هر گز از قلبش محو نمي گردد. ظ- رسول خدا(ص) فرمودند:كسي كه حقوق عائله خود را ضايع كند از رحمت خدا دور است و نيز فرمودند: بهترين شما كسي است كه براي خانواده اش بهتر باشد . و من براي خانواده ام از تمام شما بهترم . ونيز فرمود: عائله شخص در قيد او يند محبوب ترين بندگان نزد خداي عز وجل كسي است كه با افراد در قيدش بهتر رفتار كند . ع- امام ششم (ع) فرمودند:مرد بايد در برنامه خانه و خانواده سه چيز را بر خود تحميل كند . هر چند خلاف ميلش باشد:1-خوش رفتاري 2-توسعه در معاش بدون اسراف.3-غيرت ناموسي غ- رسول خدا (ص) فرمودند:آنچه را مسلمان به خاطر خدا براي همسرش مي خرد ثواب صدقه دارد. و فرمود: كسي كه زن مي گيرد بايد او را احترام كند . و فرمود: هر كس همسرش را بيش از سه مشت بزند . خداوند در قيامت در برابر اولين و آخرينش رسوايش كند . ف- امام علي (ع) فرمودند:زنان در دست شما امانت هستند . بر انان سخت نگيريد و بلا تكليف مگذاريد . ق- امير المؤمنين (ع) مي فرمايد:كناره گرفتن از زن و محروم نمودن او ازارضاء غريزه جنسي موجب عذاب قبر است. ک- امام هفتم (ع) فرمودند :جهاد المراة حسن التبعل . جهاد زن نيكو شوهر داري است . وحضرت باقر (ع) فرمودند:
 زن در حريم حضرت حق شفيعي با قدرت ترو نجات دهنده تر از رضايت شوهر ندارد. گ- پيامبر بزرك اسلام(ص) فرمودند:موفات زناني هستند كه همسر شان آنان را براي برقراي رابطه زناشوئي فرا مي خوانند اما زنانشان اين دست و آن دست كرده انجام اين عمل را به تآخير مي اندازند . در نتيجه شوهرانشان به خواب مي روند . چنين زني را فرشتگان دائمآ نفرين و لعن مي كنند تا همسرشان از خواب بيدار شود. ل- ازامام محمد باقر (ع)روايت شده كه رسول خدا فرمود : خطاب به زنان مبادا نمازهاي خود را طولاني گردانيد تا همسرانتان نتوانند به خواست هاي مشروع خود دست يابند، يعني اسلام جايز نمي داند كه زنان به بهانه نماز خواندن و طول دادن در تعقيبات نماز حقوق شوهران شان را به تعويق بيندازند. م- از پيامبر اسلام(ص) روايت شده است : هيچ زني حق ندارد پيش از آنكه عملآ خود را به شوهرش عرضه سازد به خواب رود . بنابراين زن بايد جامعه اش را از تن در آورده خود را در لحاف مرد داخل سازد به طوري كه اندامش اندام مرد را لمس نمايد . وقتي زن اين كار را انجام دهد، همانا آمادگي و عرضه گري خود را انجام داده است . زني نزد رسول خدا آمد پرسيد مرد چه حقوقي بر زن دارد . پيامبر بزرگوار (ص) فرمود :خيلي زياد . پرسيد تقاضا دارم از آن حقوق را بشماريد ؟ رسول خدا فرمود :
 -زن حق ندارد بدون اجازه شوهرش روزه مستحبي بگيرد .-وبدون اجازه او نمي تواند از خانه خارج شود.-بر اوست كه از بهترين عطر ها استفاده و زيباترين جامه ها را بر تن كند.
 -و خود را با وسائل زينتي بيارايد.-و خود را در شب و روز بر همسرش عرضه دارد
 -اگر مرد نيازمند به عمل جنسي باشد بايد از انجام آن سرپيچي ننمايد اگر چه بر جهاز شترسوار باشد . و از اين ها كه بر شمردم حقوق مرد بر زن بيشتر است اگر زنان و مردان مسلمان آداب زناشوئي را مي دانستند و بر طبق آن رفتار مي كردند بدون ترديد روابط خانوادگي سست و لرزان نمي شود . با توجه به مطالعه پرونده هاي قضايي در اختلافات خانوادگي شايد بتواند سهم كوچكي بر اثر عدم تطابق اقناع جنسي حاصل نمي شود و كماكان باقي مي ماند، باشد. ن -حقوق كلي زن بر شوهر:
 1-تهيه لوازم زندگي
 2-مباشرت
 3-گشايش در زندگي
 4-احترام به زن
 5-آراسته و پاكيزه بودن
 6-خوش زباني و مدارا
 7-رعايت اراده و اختيار خود را بنمايد . و- حقوق كلي شوهر بر زن :
 1-اطاعت از شوهر
 2-تمكين از شوهر
 3-بيرون نرفتن از خانه و در صورت نیاز با اجازه شوهر
 4-پرهيز از آزارشوهر و تندخوئي و بدزباني
 5-خدمت در خانه
 6-احترام به شوهر و خوش رفتاري با او
 7- براي غير شوهر خود را نيارايد
 8- بدون اجازه شوهر در اموال او تصرف نكند .شمیممطالب مرتبط:توصیه های مهم زناشوییتوصیه هایی برای همسرانی که مشکل زناشویی دارندتوصیه های طب سنتی درباره رابطه زناشویی

پنجشنبه 20 شهریور 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن