تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819350425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجساد دو گردشگر رودهنی در کویر مرنجاب کشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اجساد دو گردشگر رودهنی در کویر مرنجاب کشف شد تهران بزرگ- ایرنا- جسد ˈرامین بخشیˈ و ˈمازیار حنیفیˈ دو گردشگر رودهنی که پنجشنبه هفته گذشته در کویر مرنجاب آران و بیدگل استان اصفهان ناپدید شده بودند در منطقه حسن آباد قم در80 کیلومتری آران و بیدگل کشف شدند.


"رضا طاهرخانی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ساعت 19 روز پنجشنبه هفته گذشته، چهار گردشگر از شهر رودهن وارد آران و بیدگل جهت بازدید از کاروانسرای مرنجاب شدند ولی به جهت اشتباه رفتن مسیر، در کویر سرگردان ماندند.
وی ادامه داد: به گفته رییس اداره عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، ساعت دو بامداد روز جمعه ماشین گردشگران در باتلاق کویر فرو رفت که موجب شد دو نفر از آنان به امید رسیدن به آبادی حرکت کنند و دو نفر دیگر دو روز کامل جمعه و شنبه را در ماشین بمانند.
بخشدار رودهن خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه دو گردشگر مانده در خودرو تصمیم می گیرند به سمت برگشت حرکت کنند و در این مدت نیز از آبی که به همراه داشته اند و نیز آب داخل شیشه پاک کن خودرو استفاده کردند و تا ساعت دو بعدازظهر به نزدیک معدنی در مسیر رسیده که راننده لودری با مشاهده ضعف بدنی آنان، گردشگران را به پاسگاهی در آران و بیدگل تحویل می دهد.
"محمد محمدی"، رییس اداره عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز گفت: هلال احمر آران و بیدگل با چهار تیم وارد عملیات می شوند و شروع به جمع آوری اطلاعات و گشت زنی می کنند و از نیروهای محلی، محیط بانی، و فرمانداری آران و بیدگل درخواست کمک می شود.
وی تصریح کرد: صبح روز دوشنبه چرخ بال نیز وارد عملیات می شود و جلسه شورای اداری با حضور مدیریت بحران استان و فرماندار آران و بیدگل برگزار و مصوب می شود تمام ارگان ها برای پیدا کردن دو نفر مفقودی بسیج شوند، ضمن اینکه تعداد زیادی از هموطنان رودهنی و چند تن از مسوولان این شهر نیز حضور داشتند.
محمدی بیان داشت: گشت هوایی برای سوخت گیری به قم باز گشت، اما گشت زمینی ادامه داشت و تیم های هلال احمر از چهار تیم به 17 تیم افزایش یافت و راس ساعت 20 روز سه شنبه جنازه دو نفر دیگر پیدا می شود.
وی گفت: بخاطر وضعیت بد منطقه اجساد روز چهارشنبه با چرخ بال به شهرستان آران و بیدگل انتقال یافتند و از آنجایی که اجساد در محدود منطقه اصفهان خارج شده بودند به پزشکی قانونی قم ارجاع شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.
لازم به ذکر است، پنجشنبه هفته گذشته چهار گردشگر رودهنی با یک دستگاه سواری پرادو در کویر مرنجاب دچار حادثه شدند و ساعت 2 بامداد روز جمعه، برای یافتن راه و درخواست کمک به دو تیم تقسیم شدند و در مسیرهای مختلف حرکت کردند.
روز یکشنبه هفته جاری، دو نفر از این تیم چهار نفره توسط کارکنان معدن نمک نجات یافته بودند و تلاش برای یافتن دو فرد مفقود شده از دو روز گذشته، توسط تیم های امداد و نجات زمینی و هوایی ادامه داشت.
مسوولان امدادی آران و بیدگل علت مرگ این دو گردشگر را تشنگی و خستگی و گرمای طاقت فرسای کویر اعلام کردند.
شایان ذکر است در صورت انجام اقدامات لازم و بعد از تحویل اجساد از پزشکی قانونی قم، در محل حسینیه حضرت علی اکبر(ع) واقع در ابتدای بلوار شریعتی رودهن تشییع و در باغ کوثر و در جوار بقعه مبارک امامزاده محمد تقی(ع) به خاک سپرده می شوند.
تهرام/7246/1348


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 636]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن