تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813292542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاییان هرمزگان از یارانه سلامت بهره مند می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روستاییان هرمزگان از یارانه سلامت بهره مند می شوند بندرعباس- ایرنا- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرایی شدن برنامه جامع تحول نظام سلامت در حوزه بهداشتی استان از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر استان از یارانه سلامت در بسته های خدمتی پزشک خانواده بهره مند می شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر "یحیی میرزاده" روز چهارشنبه در نشستی در همین رابطه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با اجرای برنامه تحول نظام سلامت گام مهمی برای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در جامعه برداشته، افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ارایه خدمات در این حوزه تغییر چشمگیری خواهد داشت.
وی از جمله محورهای مهم این برنامه در حوزه بهداشت را توجه ویژه به آموزش سلامت و اصلاح سبک زندگی به منظو جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر اعلام کرد.
دکتر میرزاده تصریح کرد: توسعه شبکه بهداشتی درمانی از جمله بهبود استانداردها ،بازسازی و نوسازی و توسعه شبکه های بهداشت از جمله بسته های برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.
وی با اشاره به ارتقای خدمات دندانپزشکی در مراکز روستایی با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، خاطرنشان شد: در مرحله نخست خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال و زنان باردار رایگان می باشد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: در همین راستا تا پایان امسال 33 واحد مجهز دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر با حضور دندانپزشک راه اندازی می شود.
وی پاسخگویی در بخش سلامت و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت ، کاهش هزینه های غیر ضروری ، افزایش پوشش خدمات سلامت ، رضایتمندی مردم ، تامین مکمل های دارویی را از جمله بسته های مورد توجه در این برنامه برشمرد.
هم اکنون 144 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و شبانه روزی ،555 باب خانه بهداشت ،32 مرکز تسهیلات زایمانی و 29 پایگاه بهداشتی در استان هرمزگان فعال هستند.
اجرای برنامه تحول نظام سلامت از نیمه اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در 17 بیمارستان دولتی هرمزگان آغاز شده است.ک/3
7198/668


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن