تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون تشکل های اجتماعی مدنی بزودی تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیرکشور خبر داد قانون تشکل های اجتماعی مدنی بزودی تدوین می شود تهران - ایرنا- مشاور وزیر کشور و مدیرکل سازمان های مردم نهاد وزارت کشور از تدوین قانون مربوط به تشکل های اجتماعی مدنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: روند تدوین این قانون در حال انجام است که بزودی تحقق خواهد یافت.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهمن مشکینی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست سه روزه بررسی و تصویب پیش نویس قانون تشکل های اجتماعی مدنی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر پیش نویس قانون مربوط به این تشکل ها تنظیم شده و بر روی سایت پرتال وزارت کشور قرارداده شده است.
وی در ادامه افزود: همچنین از روز گذشته نیز به منظور تصویب نهایی توسط نمایندگان سازمان های مردم نهاد سراسر کشور در حال بررسی است.
وی افزود: این لایحه پس ازتصویب نمایندگان تشکل ها و دستگاههای اجرایی ذی ربط براساس نظام انتخاباتی و تایید نهایی حقوقی در وزارت کشور به کمیسیون های اجتماعی دولت ارجاع داده خواهد شد تا بصورت لایحه دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی برده شود.
مشکینی با بیان اینکه دولت به تصویب قانونی برای تشکل های اجتماعی مدنی اهتمام دارد، تصریح کرد: با تدوین قانون تشکل های اجتماعی مدنی، همه تشکل ها مکلف خواهند بود بر اساس ضوابط آن به فعالیت خود ادامه دهند.
مشاور وزیر کشور همچنین با بیان اینکه بیش از سه دهه است که تشکل های اجتماعی بر اساس آیین نامه هیات وزیران به فعالیت خود ادامه می دهند، یادآور شد: این آیین نامه دارای نقص ها و ضعف هایی است که با تدوین قانونی محکم در این زمینه مشکلات سازمان های مردم نهاد برطرف خواهد شد.
وی گفت: در این نشست سه روزه 100 نماینده از تشکل های اجتماعی ، انجمن های دوستی و ملی حضور دارند.
وی تاکید کرد: دولت قصد تسریع در تدوین قانون مربوط به تشکل های اجتماعی مدنی را دارد وامید است مجلس شورای اسلامی نیز آن را با دو فوریت به تصویب برساند.
وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه ضعف های آیین نامه هیات وزیران در باره فعالیت تشکل های اجتماعی مدنی چه بوده است که نیاز به تدوین قانون احساس می شود؟ گفت: این آیین نامه قابلیت تسری به قوای دیگر را ندارد همچنین قابلبت لغو و فسخ قوانین دیگر در این قوانین وجود ندارد همچنین ضعف های این آیین نامه موجب پراکندگی در مدیریت یکپارچه تشکل های مردم نهاد شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی براینکه آیا این تشکل ها بر اساس تخصص عمل می کنند یا خیر؟ گفت: کاملا تخصصی عمل می کنند؛ هم صاحب تخصص هستند و هم تجربه. اما قصدداریم مشارکت عامه جامعه را جلب کنیم، باید تلاش کنیم تا اگر تخصص ندارند و تجربه دارند توانمند شوند.
مشکینی همچنین در پاسخ به اینکه آیا نظارتی بر فعالیت تشکل های مردم نهاد صورت می گیرد یا خیر؟ گفت: هم در تاسیس این تشکل ها وهم در فعالیت شان در ضوابط و نظام اداری و هم مالی از طریق هیات نظارت و نظام موجود در اداره کل وزارت کشور و نظام استانی وزارت کشور نظارت کامل صورت می گیرد.
سیام/ 9136 **1449


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن