تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802501839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر ورزش: جوان باوری باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر ورزش: جوان باوری باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی و امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: آینده این کشور به دست جوانان رقم می خورد و جوان باوری یکی از موضوع هایی است که باید بیشتر مورد توجه مسوولان قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمود گلزاری" روز چهارشنبه در نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: روانشناسی اسلامی حتی قبل از تولد نیز حرکت و برنامه های انسان را مورد توجه داشته و در این راستا دوره جوانی یکی از دوره های مهم در سیر تکاملی انسان به شمار می رود.
وی افزود: نیروی جوان همواره به دنبال ظلم ستیزی، نوآوری و ریسک پذیری است و این نیروی فعال و پویای جامعه به عنوان یک نعمت بزرگ الهی می تواند در روند شکل گیری سرنوشت کشور نقش موثر و مفیدی داشته باشد.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود بر نقش تاثیرگذار جوانان در آینده کشور و توجه به مسائل و مشکلات جوانان در راستای حل و فصل معضل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان تاکید داشته و دارند.
گلزاری ادامه داد: استفاده از نیروی جوان همواره موجب نتیجه بخشی مثبت در جامعه بوده و بهتر است که از توانایی و استعداد و سرمایه جوانی در راستای رسیدن به اهداف متعالی بهره جسته و مسیر حرکت کشور را به سوی تکامل و ترقی سوق داد.
وی افزود: بر اساس آمار از هر پنج ازدواج در کشور یک مورد به طلاق می انجامد که این آمار در استان تهران یک طلاق از هر سه ازدواج و در آذربایجان غربی یک طلاق از هر هشت ازدواج است.
وی جوان هراسی و جوان فریبی را از معضلاتی عنوان کرد که موجب انزوا و گوشه گیری جوانان برای حضور در مسائل و امور کشور می شود و افزود: باور کردن و مشارکت دادن جوانان در امور اجتماعی و توانمندسازی آنان امری مهم و بدیهی است که باید بیشتر از این مورد توجه مسئولان و دولتمردان کشور قرار گیرد.
** بسیاری از مشکلات با جوان یاوری حل می شود
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: جوان باوری و جوان یاوری از خصیصه های مثبت و سازنده ای است که اگر در دستور کار مسئولان وجود داشته و اجرایی شود بسیاری از مسائل و مشکلات کشور و به خصوص مسائل جوانان حل و فصل می شود.
"قربانعلی سعادت" حضور جوانان در جلسه ستاد ساماندهی جوان را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: تصمیم گیری برای جوانان باید در حضور خود جوان و نمایندگان آنان صورت گیرد و استفاده از نظرات، ایده ها و پیشنهادات سازنده جوانان علاوه بر ایجاد حس اعتماد و اطمینان فیمابین موجب کوتاهتر شدن مسیر برای رسیدن به نتیجه ای ثمربخش و منتج به فایده می شود.
وی افزود: متاسفام که اعلام کنم از دو هزار و 800 واحد تولیدی در استان تعداد یک هزار و 245 واحد تعطیل شده است که با به تعطیلی کشیده شدن این تعداد واحد تولیدی 18 هزار جوان بیکار شده اند.
سعادت افزود: بیکاری جوانان، معضلاتی همچون کاهش آمار ازدواج، افزایش آمار طلاق، افزایش میزان بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی، افزایش سن ازدواج و رکود اقتصادی جامعه را به دنبال دارد.
وی افزود: ارجحیت ورزش بر امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان نیز یکی از مشکلاتی است که پس از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی با آن روبه رو هستیم و تمامی مسئولان باید با برنامه ریزی های اصولی و سازنده سعی در رفع این مشکل کنند و اجازه ندهند امور جوانان در حاشیه و زیر سایه ورزش قرار گیرد.
وی افزود: آذربایجان غربی 118 هزار جوان بیکار و جویای کار دارد که از این تعداد 40 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه هستند در حالی که می توانستد با ایجاد روابط مناسب و تنگاتنگ بین دانشگاه و بازار صنعت و کار، گامی موثر در توسعه اقتصاد کشور بردارند که این امر با تشکیل موسسه های دانش بنیان امکان پذیر است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این اداره کل و معاونت امور جوانان آن تنها نقش برنامه ریزی و نظارتی امور جوانان را دارد و استفاده از تمامی ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری ادارات و سازمان های دولتی در کنار بخش خصوصی و سمن ها وظیفه و رسالتی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
علی خلیلی گفت: تاکنون یک هزار و 286 برنامه مربوط به امور جوانان در سطح استان برگزار شده است که در ادامه برپایی جشنواره هفته ازدواج و تجلیل از خادمان و خیرین ازدواج استان از اهم برنامه های این اداره کل در مهر ماه امسال است.
وی ادامه داد: هم اکنون 19 سمن فعال و 75 سمن نیمه فعال در سطح استان در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی فعالیت دارند.
آذربایجان غربی دارای بیش از سه میلیون جمعیت شهریی و روستایی است که یک سوم این تعداد را جمعیت جوان تشکیل می دهد.
7126/581


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن