تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798745881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتنه 88 موجب ریزش برخی خواص شد/ روحانیون در جنگ پنهان فرهنگی رسالت سنگینی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان حجت الاسلام ذوالنور:
فتنه 88 موجب ریزش برخی خواص شد/ روحانیون در جنگ پنهان فرهنگی رسالت سنگینی دارند
نهاوند - خبرگزاری مهر: رئیس کنگره شهدای روحانی کشور گفت: فتنه 88 موجب ریزش بعضی خواص در کشور شد تا به خوراک تبلیغاتی دشمن تبدیل شوند در حالیکه خواص نمی توانند ازترس برچسب خوردن افراطی از آرمانها و ارزشهای انقلاب دفاع نکرده و سکوت اختیار کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره 16 شهید روحانی شهرستان نهاوند در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار داشت: روحانیت بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تمام مراحل انقلاب همراه مردم و رهبری بوده و در خط مقدم صحنه ها حضور داشته است. حجت الاسلام ذوالنور گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس روحانیت چندین نقش محوری و کلیدی برعهده داشت که مهمترین آن دفاع و اطاعت از ولایت فقیه و پاسداری و حفاظت از اسلام و قرآن بود. وی به نقش پشتیبانی، مسئولیتی، تخصصی، تبلیغی و رزمی روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علت ماندگاری روحانیت و زنده ماندن آن در جامعه پیروی و اطاعت از ولایت فقیه و همراهی با مردم است زیرا روحانیت هیچ موقع خود را جدای از مردم و ملت احساس نکرده است. رئیس کنگره شهدای روحانی کشور عنوان کرد: در طول جنگ تحمیلی تمام تریبون ها نمازجمعه، سخنان و برنامه های ائمه جماعات برای تشویق، مشارکت و حضور مردم در جبهه های جنگ بود و تشییع شهدا و اعزام مردم و دادن روحیه به مردم برای مقابله با تهاجم نظامی دشمنان توسط روحانیت انجام می گرفت.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور بیان داشت: در طول جنگ تحمیلی طلبه ها در قسمت های مختلف اداره جنگ و انجام عملیات و کمک رسانی و پشتیبانی حضور داشتند و هیچ گاه خود را از مردم و ملت جدا احساس نکرده اند. حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: محور تبلیغی مهمترین رسالت و وظیفه اصلی روحانیت است تا  از اصول، ارزشها و آرمانهای انقلاب دفاع کند و نقشه های دشمنان و تهدیدات آنها را به موقع به مردم اطلاع رسانی و همراه با مردم خنثی کند. وی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال 1369 بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس را دو هزار و 776 نفر اعلام کرد اما با برگزاری یادواره شهدای روحانی و طرح شناسایی شهدای روحانی این آمار در حال حاضر به چهار هزارو 353 نفر افزایش یافته است. مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در تمام استانها کشور یادوراه شهدای روحانی برگزار شده است گفت: هنوز در چهار استان تهران، قم، کرمان و کرمانشاه یادواره شهدای روحانی برگزار نشده است. حجت الاسلام مجتبی ذوالنور افزود: حضور روحانیت به ویژه مراجع تقلید و علما در جنگ تحمیلی سبب افزایش روحیه رزمندگان می‌شد و حضور چنین افرادی به جنگ مشروعیت می‌داد و قطعا نقش روحانیت در جنگ تحمیلی جایگزینی نداشت. دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با یادآوری نقش تأثیر گذار حضرت امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی،‌ اظهار کرد: زمانی که امام خمینی(ره)‌ فرمودند مهران باید آزاد شود هرچند در واقع این امر با محاسبات جنگی محقق نمی‌شد اما این امر فرمان ولی فقیه و تکلیف آور بود از این رو به نتیجه نیز رسید.

حجت الاسلام ذوالنور نقش امروز روحانیت در دفاع از نظام اسلامی را به مراتب سهمگین تر و سخت تر از دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: در گذشته جبهه دشمن آشکار بود اما امروز دشمن با فتنه، آمیختن حق و باطل و غبار آلود کردن فضا وارد میدان شده تا مردم را دچار تردید کند. وی با بیان اینکه جامعه مانند هرمی است که از سه قسمت رهبری و خواص و احاد مردم تشکیل شده است، گفت: نقش خواص در حفظ و نگهداری انقلاب و دستارودهای بزرگ آنان مهم و غیر قابل انکار است. وی ادامه داد: خواص باید اوامر و نیات و سخنان مقام معظم رهبری را به خوبی بفهمند و درک کنند تا به آحاد و قشرهای مختلف مردم جامعه منعکس و اجرا کنند. دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور افزود: اگر خواص در جامعه نقش و وظیفه خود را به خوبی عمل نکنند جامعه دچار مشکل و بحران و گرفتاری خواهد شد که نمونه آن را در فتنه 88 مشاهده کردیم. حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عنوان کرد: در فتنه 88 بعضی خواص ریزش کردند، تبدیل به خوراک و رکن پایگاه دشمن شدند و عده ای هم سکوت کردند و عده ای هم بی تفاوت شدند. حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: حداقل تأثیر سکوت خواص و روحانیت کاشتن بذر تردید در دل مردم است در حالیکه روحانیت نقش چراغ و راهنما را برای مردم بر عهده دارد و چراغ باید نور دهد و جلودار باشد اما اگر چراغی خاموش بود باید آنرا کنار گذاشت. وی با بیان اینکه در فتنه 88 دو عامل باعث شد انقلاب و نظام اسلامی از بین نرود گفت: اولین عامل کفایت، جامعیت و لیاقت رهبری بود که با قدرت وارد میدان شدند و روشنگری کردند و دوم بصیرت و حضور به موقع مردم بود که بدون اینکه منتظر تصمیم خواص باشند وارد صحنه شدند و پشت رهبر خود ایستادند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: شاهراه اعتقادات و باورهای مردم که بر گرفته از اسلام و دین است رهبری را به مردم متصل می کند و مردم نشان دادند هنگامی که لازم و احتیاج باشد بر روی جنازه بعضی از خواص پا می گذارند و به رهبر خود اقتدا می کنند. دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور اظهار داشت: با پایان جنگ، میدان جدیدی برای نبرد با دشمن شکل گرفته و در این جنگ پنهان فرهنگی، رسالت روحانیت بیش از گذشته است. حجت الاسلام مجتبی ذوالنور بیان داشت: ناکارآمدی تبلیغات دشمن به این دلیل است که روحانیت در دفاع از اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم خود را سپر کرده و این پیام را برای دشمن دارد که مردم و روحانیت جدا از هم نیستند. حجت الاسلام ذوالنور در پایان سخنان خود، ابراز داشت: جبهه دیروز ما شفاف بود و همه فکر مجسم در مقابل اسلام بودند اما امروز علم روشنگری و بصیرت باید بر دوش روحانیت اهتزاز باشد و مسیر را برای عده‌ای که ممکن است دچار تردید باشند، روشن کنند. شهرستان نهاوند بعد از پیروزی انقلاب 14 شهید روحانی در طول هشت سال دفاع مقدس و دو شهید روحانی در عملیات های ترور منافقین  را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.


۱۳۹۳/۶/۱۹ - ۱۵:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن