تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804846919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت در جنگ سوم غزه، اسطوره ارتش اسرائیل را در هم شکست/ فلج شدن رژیم صهیونیستی با تسلیح کرانه باختری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ابوشریف:
مقاومت در جنگ سوم غزه، اسطوره ارتش اسرائیل را در هم شکست/ فلج شدن رژیم صهیونیستی با تسلیح کرانه باختری
نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: مقاومت در جنگ اخیر اسطوره ارتش اسرائیل را در هم کوبید و باور به قدرت و توان این ارتش را در جامعه صهیونیستی، از اعتبار ساقط کرد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با حضور در سلسله نشست‌های موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی و علمی ندا که با موضوع پیامدهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی جنگ در رژیم صهیونیستی​​ برگزار شد، گفت: محبوبیت نتانیاهو پس از جنگ به شدت پایین آمد و از ۸۳ درصد به ۳۲ درصد رسیده است و این در حالی است که کمیته‌های تحقیق در اسرائیل برای بررسی تبعات جنگ هنوز گزارش خود را منتشر نکرده است و پس از انتشار گزارش آن‌ها، فضای سیاسی بیشتر تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت زیرا مطمئنا اتهام اصلی جنگ بر دوش بخش سیاسی خواهد افتاد.

وی تریح کرد: بنابراین این رویداد‌ها تبعات قابل توجهی را در ساختار سیاسی صهیونیستی بر جای می‌گذارد و روی آوردن به احزاب راست‌گرا، مذهبی و افراطی که نه تنها با مسلمانان بلکه با کشورهایی مانند آمریکا و اروپا نیز سر ناسازگاری دارند و در پی آن افزایش تنش‌ها با متحدان از مهم‌ترین پیامدهای سیاسی این جنگ خواهد بود.

ابوشریف در مورد تبعات جنگ سوم مقاومت بر ساختار حزبی این رژیم اظهار داشت: کاهش اقبال عمومی به احزاب بزرگ اسرائیل و سرکار آمدن احزاب کوچک و در نتیجه انشقاق، چنددستگی و تضعیف ساختار حزبی در کنار نبود شخصیت‌های موثر رهبری در میان صهیونیست‌ها از تبعات غیرقابل انکار جنگ سوم غزه است.
 
نماینده جهاد اسلامی که ۱۳ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برده است، بیان داشت: ارتش در اسرائیل به‌عنوان یک اسطوره شناخته می‌شود، یک اسطوره منجی که ساکنان و دولت را از همه گزندهای امنیتی حفظ می‌کند و از آن‌ها در برابر هر قدرتی محافظت می‌کند و در حقیقت اسطوره ارتش قدرتمند جزء لاینفک فرهنگ سیاسی مردم و دولت در رژیم صهیونیستی است اما مقاومت در جنگ اخیر اسطوره ارتش قدرتمند و منجی را در هم کوبید و باور به قدرت و توان این ارتش را در جامعه صهیونیستی، از اعتبار ساقط کرد.

ابوشریف در مورد جایگاه ارتش در جامعه صهیونیستی اظهار داشت: اسطوره ارتش قدرتمند از مولفه‌های واقعی و صوری برخوردار است و برخورداری از مهم‌ترین تسلیحات و تعهد و پایبندی آمریکا به اینکه ارتش اسرائیل باید بر‌ترین ارتش جهان باشد، در جامعه صهیونیستی نوعی اطمینان به وجود آورده بود اما انتفاضه اول دیوار سخت این اطمینان را متزلزل کرد و پس از آن بود که رژیم صهیونیستی به راه‌حل مسالمت‌آمیز روی آورد.

وی افزود: اقدامات مقاومت در جنگ سوم غزه این تزلزل را قطعیت بخشید و استناد به سخنان یعلون یکی از ژنرال‌های مهم رژیم صهیونیستی این امر را به روشنی اثبات می‌کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در توجیه دستور حمله به حی شجاعیه بیان داشت: من مجبور شدم برای مقابله با شدت آتشی که بر سرمان می‌ریخت و نجات سربازانم دستور حمله را صادر کنم از این رو برای آن‌ها روشن شد که ارتش صهیونیستی آن گونه که آن‌ها سالیان سال تبلیغ کرده و به آن افتخار کرده‌اند نفوذناپذیر نیست.

ابوشریف در مورد سایر پیامدهای مهم در جنگ سوم غزه در اسرائیل تصریح کرد: برای صهیونیست‌ها مقوله امنیت بسیار حائز اهمیت است چون آن‌ها در پاسخ، بیشتر پرسش‌های سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی به امنیت ارجاع می‌دهند و به این دلیل است که بازدارندگی برای آن‌ها بخش مهمی از استراتژی نظامی و سیاسی را تشکیل می‌دهد البته یکی از اهداف مهم جنگ اخیر نیز افزایش توان بازدارندگی بود اما به شدت شکست خورد و حال تصور کنید وقتی شیفتگان امنیت، آن را از دست بدهند چه حسی پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیروزی مقاومت در جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها را باید در همین چارچوب، مورد توجه قرار داد چون باشنیدن صدای هشدار برای اصابت احتمالی موشک به تل‌آویو، تمام ساکنان به پناهگاه‌ها می‌رفتند و احساس ناامنی و ترس در تمام جامعه صهیونیستی موج می‌زد در نتیجه این فضا، تخلیه شهرک‌ها در جنوب سرزمین‌های اشغالی بوده است و هم اکنون ۸۰ درصد از صهیونیست‌های اطراف نوار غزه مهاجرت کرده و حاضر به بازگشت به این منطقه نیستند و این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده ۳۳ درصد از جامعه صهونیستی نیز تمایل خود را برای مهاجرت معکوس اعلام کرده‌اند همچنین در حدود ۷۵۰ هزار تن از تبعه کشورهای دیگر که دارای شناسنامه صهیونیستی هستند، عدم بازگشت به سرزمین‌های اشغالی را ابراز داشته‌اند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی درباره تأثیرات جنگ بر انتفاضه گفت: پیامدهای سیاسی جنگ مانند گرایش به افراط‌گرایی، افزایش تنش‌ها با فلسطینی‌های ۱۹۴۸ و کرانه باختری را در پی خواهد داشت و این مسئله به شعله‌ور شدن انتفاضه کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با این حال محمود عباس به شدت با هرگونه فعالیت نظامی در کرانه باختری برخورد می‌کند و فضای سخت امنیتی که ایجاد شده، انگیزه درونی مردم و امید آن‌ها برای پیروزی را کمرنگ کرده است اما نباید فراموش کرد که اگر رویکرد فلسطینی‌های کرانه باختری برخی اوقات منفعلانه تفسیر می‌شود به‌دلیل حاکمیت متصلب تشکیلات خودگردان است و نباید سلحشوری‌ها و رشادت‌های مردم کرانه در مقاومت نادیده انگاشته شود البته علی‌رغم حضور نمادهای رشادت و شجاعت در کرانه مانند "بسام سعدی" و سایرین اما در سایه تشکیلات خودگردان و همکاری با رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های موذیانه کشورهای عربی، جامعه کرانه باختری متأسفانه انتفاضه را اقدام از پیش باخته می‌دانند.

ابوشریف در پایان درباره تسلیح کرانه باختری خاطرنشان کرد: اگر کرانه باختری تسلیح شود، شهرهای مهم اسرائیل به آسانی مورد هدف مقاومت قرار خواهد گرفت و رژیم صهیونیستی از لحاظ امنیتی فلج خواهد شد، بنابراین تلاش قابل ملاحظه‌ای برای ممانعت از این امر همواره انجام گرفته است اگرچه این شرایط کنونی است و امکان دارد در آینده‌ای بسیار نزدیک به نفع مقاومت تغییر کند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن