تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820085831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجم آبدهی رودخانه های مازندران به 8.3 میلیون متر مکعب رسیده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران یخکشی:
حجم آبدهی رودخانه های مازندران به 8.3 میلیون متر مکعب رسیده است
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: میزان بارندگی استان و حجم آبدهی رودخانه ها به ترتیب به 517 میلی متر و 8.3 میلیون متر مکعب رسیده است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم یخکشی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اعضای هیئت مدیره گفت: میزان بارندگی در استان مازندران در 11 ماه گذشته ( مهرلغایت مرداد) به رقم 517 میلی متر رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته ، سال گذشته و دوره شاخص به ترتیب 25 درصد ، 12 درصد و 11 درصد کاهش نشان می دهد. وی با اشاره به تاثیر بارندگی بر میزان آبدهی رودخانه ها گفت : حجم آبدهی رودخانه ها در استان نیز حدود 8/3 میلیارد متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته ، سال گذشته و دوره شاخص آماری به ترتیب 49 ، 17 و 32 درصد کاهش نشان می دهد.
 
یخکشی با قدردانی از تلاش کارکنان آب منطقه ای در امر تامین ، تقسیم و توزیع آب در استان افزود : علی الرغم اینکه فصل زراعی جاری در برخی از رودخانه ها بالغ بر 50 درصد کاهش رواناب داشتیم اما تلاش شد از مقدار آب موجود به نحو مطلوب استفاده شود و ما با اجرای طرح هایی از جمله نوبت بندی، تنش های اجتماعی و آبی را به حداقل رسانیدیم .
 
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران تصریح کرد در سالجاری حدود 300 میلیون متر مکعب آب از سدها رها سازی و در اختیار کشاورزان قرار گرفت که این رقم معادل 80 درصد از ذخیره آب سدهای استان است.
 
وی در پایان در خصوص وضعیت فعلی ذخیره آب سدهای استان گفت: در حال حاضر حدود 150 میلیون متر مکعب آب در سدهای استان وجود دارد که 100 میلیون متر مکعب آن مربوط به سد البرز به دلیل عدم  بهره برداری کامل از شبکه آبیاری و زهکشی آن است و مابقی مربوط به سد شهید رجایی و دیگر سدهای استان می باشد که انشاا... برای کشت دوم و ذخیره برای سال زراعی آتی مورد استفاده قرار می گیرد.



۱۳۹۳/۶/۱۹ - ۱۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن