تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819762412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش های مذبوحانه رژیم صهیونیستی درآستانه مذاکرات هسته ای با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تلاش های مذبوحانه رژیم صهیونیستی درآستانه مذاکرات هسته ای با ایران تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات جامع هسته ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از حربه ایران هراسی ،بار دیگر در صدد است تا تصویری که همواره با جنجال آفرینی و هیاهو های سیاسی از ایران ارائه داده است، مانع از انجام مصالحه ای عمده میان 1+5 و ایران شود.


مذاکره در مورد برنامه هسته ای ایران همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد 16 سپتامبر (23 شهریور) در نیویورک ادامه می یابد و مقام های رژیم صهیونیستی نیز هیاتی را پیش از آغاز این مذاکرات و در راستای مانع تراشی های خود برای جلوگیری از دستیابی به توافق جامع هسته ای امروز ( چهارشنبه) به واشنگتن روانه می کند.
راهبرد فشار بنیامین نتانیاهو بر محافل سیاسی امریکا از هم اکنون آغاز شده و هدفش دستیابی به ادامه سیاست های ضد ایرانی در واشنگتن است، اما با این حال به نظر می رسد تغییر شرایط بین المللی و منطقه ای در ماه های اخیر، این بار زمینه موفقیت این تلاش ها را از نتانیاهو گرفته است.
تلاش های مذبوحانه تل آویو در حالی است که تمام جهان اعتقاد دارند تهران طرفدار حل و فصل دیپلماتیک اختلافات هسته ای است و در خصوص تحقق پذیری راه حل صلح آمیز تردیدی ندارد ولی مقام های رژیم اشغالگر قدس می خواهند با نمایش بدبینی مغرضانه، هشدار دهند که ممکن است مذاکرات با ایران به موفقیت منجر نشود.
در این میان و در شرایطی که دو طرف تلاش دارند تا در مدت تمدید شده مذکرات به توافق نهایی دست یابند، این رژیم بار دیگر ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، تلاش های خود را علیه روند مذاکرات شدت بخشیده است.
ریاست هیات رژیم صهیونیستی که قرار است به همین منظور به واشنگتن سفر کند را یووال استینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی این رژیم بر عهده خواهد داشت.
جوزف کوهن، مشاور امنیتی رژیم ، جرمی ایساچاروف، رییس بخش امور راهبردی وزارت خارجه این رژیم و همچنین مقام های ارشدی از کمیسیون انرژی اتمی، موساد، وزارت جنگ و وزارت اطلاعات این رژیم نیز در این هیأت حضور خواهند داشت.
نادیده گرفتن کامل موازین حقوق بین الملل از سوی این رژیم درقبال دیگر کشورها ،فقط یک منشا دارد و آن مجازات نکردن تل آویو است که توسط حامیان بین المللی و لابی نیرومند اسراییلی در واشنگتن و برخی کشورهای اروپایی ایجاد شده است.
غرب از جنایات رژیم اشغالگر قدس چشم پوشی می کند و دربرابر اقدامات آن سکوت اختیار کرده است و به همین دلیل تحریکات، جاسوسی و عملیات تخریبی از مدت ها پیش به تنها ابزار تل آویو برای دستیابی به اهداف ضد ایرانی تبدیل شده است.
اما این راهبرد درحالی است که تهران تنها کشور خاورمیانه است که زیر بار فشار ها و زیادیه خواهی های برخی کشورهای غربی و لابی های رژیم صهیونیستی از جمله در زمینه هسته ای نمی رود.
جمهوری اسلامی ایران به اجرای توافقات ژنو پایبند است و با عنایت به اصول اخلاقی خود و بر اساس قوانین به رسمیت شناخته شده بین المللی به فعالیت های صلح آمیز هسته ادامه می دهد.
مقام رهبری ایران به عنوان بالاترین مقام در جمهوری اسلامی نیز تاکید کرده اند که از نظر جمهوری اسلامی تولید و سلاح اتمی حرام است و ایران در هیچ شرایطی به این کار اقدام نخواهد کرد.
حسن روحانی رییس جمهوری ایران بارها این واقعیت را یادآور شده و خاطرنشان کرده است که اگر ایران می خواست سلاح های کشتار جمعی بسازد، برای آن راحت تر بود که سلاح شیمیایی یا میکروبی بسازد.
کارشناسان بین المللی در مجموع خاطرنشان می کنند که تهران تعهدات خود را در چارچوب "برنامه اقدام مشترک" هماهنگ شده با گروه 1+5 در ژنو اجرا می کند در حالی که رژیم صهیونیستی سعی می کند اجرای این برنامه را مختل کند و برای جلوگیری از دست یافتن به توافق هسته ای نهایت لابی خود را با قدرت های جهانی انجام می دهد.
با وجود صداقت ایران در برنامه صلح آمیز هسته ای خود، آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی دلیلی برای بی اعتمادی به مقام های ایران ندارند. بنا به اطلاعاتی که در گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درج شده است، ایران به تعهدات خود عمل کرده است و آژانس از اقدامات ایران خرسند است.
پیتر جنکینز" نویسنده آمریکایی می گوید، تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران موید موضع این کشور مبنی بر کاربرد برنامه غنی سازی اورانیوم برای تولید سوخت مورد نیاز راکتور و نه تسلیحات هسته ای است.
جنکینز در مقاله ای در پایگاه اطلاع رسانی "لوبلاگ"، با اشاره به جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران به پایبندی این کشور به مفاد "برنامه مشترک اقدام" و صلح جویانه بودن مصارف مواد هسته ای اعلام شده در ایران به عنوان خبرهای خوب و مثبت گزارش جدید آژانس یاد کرد و نوشت: این یافته ها نشان می دهد که همانگونه که ایران اعلام کرد، هدف برنامه غنی سازی این کشور تولید سوخت مورد نیاز
بر پایه اعلام های قبلی مقام های ایرانی و غربی است و قرار است دور جدید مذاکرات هسته ای ایران، روز شانزدهم سپتامبر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. در جریان این مذاکرات، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با همتایان خود از کشورهای 1+5 دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
"یوال اشتاینیتز" وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای رادیویی از سفر هیاتی از تل آویو به واشنگتن برای گفت و گو با مقام های آمریکایی در این خصوص خبر داد و گفت: این هیات برای انجام دو روز مذاکره به واشنگتن سفر می کنند که محور اصلی این مذاکرات برنامه هسته ای ایران است.
وی با این ادعا که ایران در مواضع خود نسبت به غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نکرده است، گفت: این امر یعنی ایران اساسا مواضع سختی مانند گذشته دارد و تحولی بنیادین در ماه های آینده در زمینه توافق حاصل نمی شود یا اینکه به توافقی بد می رسند که ایران را تا آستانه توانایی تولید بمب هسته ای پیش می برد و ما یقینا این را نمی خواهیم.
با وجود نمایش بدبینی مغرضانه تندرو های آمریکایی ها و لابی های مذبوحانه صهیونیست ها ،تمام جهان اعتقاد دارد تهران طرفدار حل و فصل دیپلماتیک است و در خصوص تحقق پذیری راه حل صلح آمیز تردیدی ندارد.
در این میان، یکی از نگرانی های اصلی نتانیاهو و دیگر مقام های ارشد رژیم صهیونیستی ، احتمال همکاری دیگر کشور ها با ایران برای مقابله با تروریست ها است و از همین جهت است که روزنامه "جروزالم پست" به نقل از یک مقام این رژیم می نویسد: اسرائیل موافق اقدام قاطع علیه داعش است، اما ایرانی ها تلاش دارند از این موضوع به منظور کاهش فشارهای موجود بهره گیرند و این اتفاق نباید رخ دهد.
مقام های اسرائیلی سال ها کوشیدند ، برنامه هسته ای ایران را به عنوان تهدید اصلی علیه صلح و امنیت بین المللی جلوه دهند و حال که می بینند با ظهور و گسترش گروه های تکفیری، یک "تهدید واقعی" شکل گرفته و جایگزین "تهدید دروغین" بیان شده از سوی آن ها می شود، به شدت نگرانند که جامعه بین المللی، رویکرد همکاری و تعامل با ایران را جایگزین رویکرد تقابل کند.
اروپام**1663**5981


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن