تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819455346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوشمزه ترین شیرینی که بیماری ها را درمان می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
خوشمزه ترین شیرینی که بیماری ها را درمان می کند
محققان ايتاليا در جديدترين مطالعات خود دريافتند آنتي اکسيدان موجود در شکلات تيره ممکن است افراد مبتلا به کاهش جريان خون در پا را بهبود بخشد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از آريا، در يک مطالعه کوچک و جامع و با بررسي افرادي که داراي مشکلات عروقي در پاهاي خود بودند دريافتند که خوردن شکلات سياه باعث مي شود بلافاطله پس از اثر آن راه رفتن آسان شود.
شکلات تيره سرشار از آنتي اکسيدان ها به نام پلي فنول است. محققان بر اين باورند پلي فنول باعث بهبود جريان خون و شريان سريع در پاها مي شود و مي تواند براي بيماران مبتلا به ام اس نيز مفيد باشد.
دکتر ريچارد Chazal، معاون رئيس جمهور از کالج آمريکايي قلب و عروق گفت: برخي از مواد شيميايي درون شکلات تيره مي تواند بر آنزيم هاي متابوليزه در بدن تاثير بگذارد.
در بررسي آزمايشي درگير در 20 نفر بين 60-78 ساله که از بيماري عروق محيطي، تنگ شدن عروق که حمل خون از قلب به پاها، شکم، بازوها و سر آرنج مي برد دريافتند کاهش جريان خون مي تواند باعث درد، گرفتگي و خستگي در پاها شود و راه رفتن را مشکل ساز کند.
محققان دريافتند که سطح اکسيد نيتريک، گاز مربوط به بهبود جريان خون، پس از خوردن شکلات تيره بالاتر بود که سطح نيتريک اکسيد بالاتر ممکن است مرتبط با گسترش عروق محيطي و بهبود توانايي بيمار براي راه رفتن باشد.
پزشکان همچنين توصيه کردند که شکلات پر از چربي و قند مي باشد، و خوردن بيش از حد مي تواند به مشکلات سلامتي مانند چاقي، ديابت و کلسترول بالا کمک  کند.





تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن