تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820926335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعیم قاسم: امریکا نمی‌خواهد داعش را از بین ببرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نعیم قاسم: امریکا نمی‌خواهد داعش را از بین ببرد
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان، آمریکا را حامی اصلی گروهک تروریستی داعش خواند و با تشریح اهداف اصلی تشکیل این گروهک، تاکید کرد که آمریکا به دنبال تضعیف داعش است و مایل به از بین بردن نهایی آن نیست.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش جام نیوز، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان در در پاسخ به سئوالی درباره مشارکت و یا عدم مشارکت رزمندگان مقاومت اسلامی در رویارویی با افراد مسلح فعال در منطقه مرزی «عرسال» و کمک به ارتش این کشور گفت: تکفیری‌ها در شهرک عرسال و مناطق اطراف آن، به مبارزه با ارتش لبنان برخاسته و همه جهان می‌داند که افراد مسلح شماری از نیروهای ارتش را به قتل رسانده و شمار دیگری از نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی را به اسارت گرفتند. از ابتدا تا انتهای نبرد عرسال، علیه ارتش لبنان بود. تکفیری‌ها، ارتش لبنان را ارتشی صلیبی می‌خوانند و به موضوعات مختلف متهم می‌کنند. بنابراین تکفیری‌ها دشمن ارتش و کشور لبنان هستند.  
وی افزود: در چنین شرایطی‌ برخی‌ها سعی در متهم ساختن حزب در دخالت (در تحولات عرسال) داشتند تا بگویند مشکل اصلی (افراد مسلح) با ارتش، لبنان و لبنانی‌ها نبوده بلکه مشکلی بین اهل سنت و شیعیان است. به شکر خدا همه تحولات میدانی نشان داد که حزب الله هیچ ارتباطی به نبرد در عرسال نداشته و حتی برخی از رهبران جریان 14 مارس از جمله آقای «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل و افراد دیگری از این جریان نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند. آنها اعلام کردند که حزب الله هیچ ارتباطی با این تحولات ندارد.  
معاون دبیر کل حزب الله در پاسخ به سئوالی دیگری درباره ضرورت مسلح ساختن کرانه باختری رود اردن برای رویارویی با دشمن صهیونیستی گفت: فلسطین جز با مقاومت مسلحانه آزاد نخواهد شد و فلسطینی‌ها رأس مقاومت مسلحانه به شمار می‌روند و همه مناطق فلسطینی باید در این زمینه تلاش کنند ولی اینکه این تلاش‌ها چه وقت و کجا به ثمر می‌نشینند، چه موقع به تاخیر می‌افتد و کجاها مشکلات و موانع وجود دارند؟ همه اینها اموری مرحله‌ای و گذراست. آنچه مهم است، این است که هر وقت هدف مبنی بر لزوم حمل سلاح توسط همه فلسطینی‌ها در همه سر زمین‌های فلسطینی روشن باشد، پس از یک دوره زمانی یک ماهه، یک ساله و شاید بیشتر، اخباری درباره رشد و گسترش مقاومت در مناطق مختلف فلسطین خواهیم شنید.  
وی یادآور شد که هم اکنون برخی‌ گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری رود اردن دارای جنبش‌های مقاومت هستند ولی از یک طرف به علت فشارهای صهیونیست‌ها . از طرف دیگر به علت شرایط ویژه تشکیلات خودگردان از عرصه غایب شده‌اند. نکته مهم این است که هدف صحیح تعیین شود و سپس بعد از آن، ملت مجاهد فلسطین به آن دست خواهد یافت.  
شیخ قاسم درباره تلاش‌ آمریکا به منظور ایجاد ائتلاف علیه گروهک تروریستی «داعش» گفت: آمریکا از همان ابتدا از «داعش» حمایت کرده و گمان می‌کرد که می‌تواند از آن برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های منطقه به منظور بازآرایی و چینش دوباره ساختار منطقه، استفاده کنند. آنها از طریق داعش سعی کردند نظام سوریه را سرنگون ساخته و سوریه را نابود کنند.  
وی چشم پوشی آمریکایی‌ها از اشغال شهر «موصل» عراق توسط داعش را در راستای ایجاد اصلاحات سیاسی در عراق خواند که سیطره آنها در اداره بغداد، دشمق و منطقه را بیشتر کند.  
معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: مشخص شد که دست پرورده آمریکا  (داعش) بیش از اندازه لازم بزرگ شده و احساس خطر کردند. لذا آنها اکنون به رویارویی با داعش می‌پردازند زیرا به منافع آنها آسیب می‌رساند ولی به اعتقاد بنده، دامنه رویارویی بسیار محدود خواهد بود. آمریکا به دنبال تضعیف نقش داعش هستند تا آن را تحت کنترل خود نگه دارند ولی به دنبال از بین بردن این گروهک نیست. روزهای آینده نشان خواهد داد که رویارویی آمریکا با داعش به منظور تضعیف و مشخص کردن روندها خواهد بود و به دنبال از بین بردن نهایی داعش نمی‌باشد.
  فارس       104  




۱۸/۰۶/۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن