تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798431014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز طرح بهسازی و توسعه مقبره الشعرا تبریز/ هزینه 70 میلیارد ریالی برای تکمیل مجموعه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی با حضور مسوولان صورت گرفت:
آغاز طرح بهسازی و توسعه مقبره الشعرا تبریز/ هزینه 70 میلیارد ریالی برای تکمیل مجموعه
تبریز- خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز طرح بهسازی، توسعه و تکمیل مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا تبریز خبر داد.



علی اکبر صفی پور ظهر سه شنبه در مراسم آغاز طرح بهسازی، توسعه و تکمیل مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز اظهار داشت: در دیداری که با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد داشتم  وی از مدیریت این مجموعه توسط شهرداری وخود مردم تبریز اظهار خرسندی کرد و هم اکنون نیز ما امیدواریم پروژه مقبره الشعرا در شان تبریز و شهروندان این شهر تاریخی دوباره احیا شده و به یک مجموعه بزرگ گردشگری و فرهنگی تبدیل شود. وی ادامه داد: تحویل این مجموعه به شهرداری تبریز باعث سرعت گیری بهسازی و تکمیل این مجموعه فاخر فرهنگی شد. صفی پور افزود: حقیقتا شهرداری تبریز با قبول مدیریت و مسئولیت این مجموعه عظیم دست به کار بزرگی زده است که باید مورد تقدیر قرار گیرد زیرا این مجموعه نماد تبریز و آذربایجان در کل کشور به حساب می آید. وی با اشاره به اینکه چندین اداره در این پروژه دخیل هستند، گفت: تمامی اداراتی که به نوعی نقشی در مدیریت مجموعه مقبره الشعرا داشتند با پیگیری امور و با سعی فراوان زمینه لازم برای تکمیل و بهسازی مقبره الشعرا را فراهم آوردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در راستای بهسازی و ایجاد یک فضای فرهنگی در این مجموعه باید در فضای داخل و اطراف این مقبره، نمادهای اصلی آذربایجان و تبریز به نمایش گذارده شود و در این خصوص شهرداری نسبت به نصب المان ها و تندیس های فرهنگی اقدام کند. مجموعه مقبره الشعرا را به یک مکان زیبای گردشگری تبدیل می کنیم شهردار کلانشهر تبریز نیز در این مراسم اظهار داشت: با اجرای چند پروژه بزرگ از جمله امتداد خیابان 18 متری شرقی مقبره الشعرا تا خیابان ششگلان، اتصال موزه قاجار به مقبره الشعرا، ساخت سالن با عظمت در نزدیکی بقعه سید حمزه و چند طرح دیگر به دنبال این هستیم که مجموعه بزرگ مقبره الشعرا را به یک مکان زیبای گردشگری تبدیل کنیم. صادق نجفی با اشاره به ضرورت همکاری تمامی سازمان ها برای عمران و آبادانی شهر گفت: توسعه و عمران تبریز با هماهنگی و همدلی مابین شهرداری تبریز، استانداری و ادارات مختلف امکان پذیر خواهد بود و امیدوارم همکاری های بالایی بین این نهادها شکل بگیرد. وی با اشاره به اینکه چهره مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا را دگرگون می کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا مجموعه ای را احیا کنیم که در شان مردم و جوانان و شهروندان با غیرت و ادب دوست تبریز باشد و با اجرای چند پروژه مهم در اطراف مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا منظره و چهره این منطقه را دگرگون خواهیم کرد. شهردار تبریز ادامه داد: با پیشرفت و توسعه مجموعه مقبره الشعرا و موزه قاجار این دو مجموعه عظیم را به هم متصل می کنیم تا علاوه بر نمایان شدن موزه قاجار مجموعه بی نظیر فرهنگی تاریخی و گردشگری در این محل ایجاد شود.

وی با اشاره به پیشنهاد مدیر کل ارشاد مبنی بر نصب المان در این مجموعه گفت: با همراهی و کمک هنرمندان قطعا تندیس ها و المان های فاخر و ارزشمندی در این مکان برافراخته خواهد شد تا شاهدی بر عظمت و بزرگی تاریخ، گذشته و حال تبریز و حامل پیام گذشتگان تبریز برای آیندگان باشند. نجفی در خصوص اهمیت مقبره الشعرای تبریز گفت: مقبره الشعرا آرامگاه شاعران بزرگی همچون استاد شهریار، خاقانی، اسدی توسی، اسدی نیشابوری، همام تبریزی و ده ها و صدها شاعر و عارف نامداریست که هر کدام از بزرگان ادب و عرفان به حساب می آیند و نقش بسزایی در تاریخ ادبیات کشورمان داشته اند. وی افزود: 45 سال پیش احداث المان مقبره الشعرا در این محل شروع شده بود و ما امروز جرات پیدا کردیم که این کار بزرگ را به سرانجام برسانیم. همراهی مجموعه ادارات دولتی با شورا و شهرداری در آبادانی و توسعه شهر ستودنی است عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز با اشاره به همکاری مجموعه های دولتی برای توسعه این شهر گفت: شورای شهر در اجرای برنامه های عمرانی همواره پشت شهرداری بوده و علاوه بر دیگر مجموعه های شهری و استانی نیز در پروزه های عمرانی یاری گر شهرداری هستند. اصغر عابدزاده با بیان اینکه مقبره الشعرا افتخار تبریز و ایرانیان است، گفت: این آرامگاه محل دفن 450 نفر شاعر، عارف، عالم و دانشمند بوده و دارای ارزش به خصوصی برای مردم شهر و استان است و یکی از جاذبه های گردشگری تبریز محسوب می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون شهر تبریز به یک کارگاه عمرانی بزرگی تبدیل شده و امروزه بودجه دو هزار و 850 میلیارد تومانی برای عمران و آبادانی این شهر اختصاص یافته و سبب انجام پروژه های عمرانی زیادی شده است. عابد زاده همچنین با اشاره به وضعیت عمرانی شهرداری منطقه 10 نیز گفت: امروز شاهد آغاز یک پروژه فرهنگی 70 میلیاردی در این منطقه مهم تبریز هستیم که در نوبه خود مبلغ بالایی است. بهسازی مقبره الشعرا با هزینه 70 میلیارد ریالی شهردار منطقه 10 تبریز نیز در این آیین اظهار داشت: شهرداری تبریز با انتخاب پیمانکار این مجموعه را با هزینه 70 میلیارد ریالی در طول یک سال به اتمام خواهد رساند. باقر خوشنواز ادامه داد: سابقه احداث مقبره الشعرا در این منطقه به سال 48 بر می گردد که با طراحی یک مسابقه طرح معماری به نام غلامرضا فرزان مهر برای مقبره الشعرا در این مسابقه انتخاب شد. وی با اشاره به بهسازی این مجموعه پس از چندین سال گفت: خوشبختانه هم اکنون پس از چندین سال شاهد بهسازی این فضا هستیم و تمامی ادارات و نهادها دست در دست هم داده اند تا نسبت به بهسازی این فضا اقدام کنند.

خوشنواز با بیان اینکه مقبره الشعرا هویت مردمان شهر اولین هاست، گفت: در مرحله اول و با توجه به آغاز تعطیلات سال و حضور گسترده میهمانان نوروزی در شهر، بهسازی و زیباسازی مجموعه مقبره الشعرا با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال انجام شد.  


۱۳۹۳/۶/۱۸ - ۱۶:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن