تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشت هزار بیسواد در زنجان تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار می گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هشت هزار بیسواد در زنجان تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار می گیرند زنجان - ایرنا - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال بیش از هشت هزار و 400 بیسواد در این استان تحت پوشش برنامه های سواد آموزی، قرار خواهند گرفت.


غفار سرداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال بیسوادان استان زنجان تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار می گیرند که سال گذشته پنج هزار و 200 بیسواد تحت پوشش این برنامه ها قرار گرفتند.
وی یادآورشد: دوره های سواد آموزی تا قبل از سال 1390 عبارت از مقدماتی، تکمیلی، پایانی و پنجم بزرگسال بود که ارزش تحصیلی آنها به ترتیب برابر با دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی بود که از سال 1389 با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش ساختار جدید به دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم لازم الاجرا شد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سوادآموزی، دوره ای است که به منظور دستیابی بزرگسالان به حداقل سواد، طراحی و اجرا می شود و ارزش این دوره برابر با سوم ابتدایی است.
سرداری تصریح کرد : کسانی که 10 سال تمام داشته و بیسواد بوده و یا دارای مدرک تحصیلی مقدماتی نهضت یا اول و دوم ابتدایی باشند می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.
وی ساعت این دوره را 400 ساعت حضوری و محتوای دو کتاب ذکر کرد.
سرداری با اشاره به دوره انتقالی خاطرنشان کرد: در این دوره فرصت ادامه تحصیل برای آن دسته از افرادی فراهم است که دوره سوادآموزی را گذرانده و یا کسانی که فاقد شرایط لازم ادامه تحصیل در نظام آموزش و پرورش رسمی هستند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدت آموزش در دوره انتقالی را 800 ساعت بیان کرد و گفت: از این میزان 600 ساعت حضوری و 200 ساعت آن به صورت غیر حضوری است.
سرداری ارزش تحصیلی این دوره را معادل با پایان دوره ابتدایی خواند و افزود: افرادی که کارنامه قبولی سوم و چهارم ابتدایی، دوره سوادآموزی و یا تکمیلی و پایانی نهضت را داشته باشند و حداقل سن آنها 11 باشد می توانند در این دوره ها ثبت نام و در دوره اول متوسطه ادامه تحصیل دهند.
وی ادامه داد: دوره تحکیم، فرصت استمرار و پایداری آموخته ها و کاربرد آن برای کسانی که دو دوره سوادآموزی را گذرانده اند و تمایل به ادامه تحصیل ندارند فراهم کرده و افرادی که مدرک تحصیلی دوره سوادآموزی یا دوره تکمیلی نهضت و یا سوم ابتدایی را داشته باشند می توانند در این دوره های ثبت نام کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال هشت هزار و 400 نفر تحت پوشش این سه دوره قرار خواهند گرفت.
سرداری خاطرنشان کرد: افرادی هم هستند که از سرشماری سال 1390 تاکنون ، بدون بهره مندی از دوره های آموزشی از رنج سنی گروه هدف خارج شده اند.
وی افزود: بر اساس برآورد کارشناسان هم اکنون حدود 27 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان زنجان بیسواد باقی مانده اند.
7325/596


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن