تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799458219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار تروریستی در پایتخت شیلی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انفجار تروریستی در پایتخت شیلی
یک بمب دستی در یکی از ایستگاه‌های متروی «سانتیاگو» پایتخت شیلی منفجر شد.
کد خبر: ۴۳۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸ - 09 September 2014


یک بمب دستی در یکی از ایستگاه‌های متروی «سانتیاگو» پایتخت شیلی منفجر شد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، یک بمب دستی روز گذشته در ایستگاه مترو «مدرسه نظامی» در «سانتیاگو» پایتخت شیلی منفجر شد و 10 زخمی بر جای گذاشت که حال 4 تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است؛ این چهارمین انفجار رخ داده در متروی شیلی می‌باشد.

خبرگزاری «لا‌ترسرا» در این خصوص نوشت: انفجار در ساعت 14:15 به وقت محلی اتفاق افتاد، به گزارش شاهدین ماجرا این بمب دست‌ساز در داخل سطل زباله جاسازی شده بود.

این در حالی است که تنها در سال جاری 28 حمله انفجاری در مکان‌های مختلف پایتخت شیلی رخ داده است.

تحقیقات روی انفجار روز گذشته به تازگی آغاز شده است و دولت پس از آگاهی یافتن از این خبر اعلام کرد که با استناد به قانون ضد‌تروریستی با عاملین انفجار برخورد جدی و قاطعانه خواهد کرد.

«آلوارو الیسالده» سخنگوی دولت شیلی نیز خاطرنشان کرد که انفجار رخ داده در پایتخت کشور یک حمله تروریستی بوده و مقامات کشور تحقیق و بررسی را برای یافتن مجرمین و عاملین این حادثه شروع کرده‌اند.

وی گفت: این یک اقدام تروریستی می‌باشد؛ فاجعه‌ای بزرگ که مجازات سنگینی برای عاملینش در پی خواهد داشت، دولت مطابق با قانون ضد‌تروریستی با دست‌اندرکاران برخورد خواهد کرد.

«محمود آلئوی» معاون وزیر کشور شیلی نیز ضمن اشاره به شناسایی اتومبیلی مشکوک که 2 جوان به وسیله آن فرار کردند اعلام کرد که عصر روز گذشته کمیته پلیس نشستی فوری در این خصوص برگزار کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که انتظار دارد دادستان انتخاب شده برای این پرونده اطلاعات ارزشمندی در خصوص مسئولین انفجار ارائه دهد.

«کریستین تولدو» دادستان ویژه این انفجار که مسئول تحقیق روی این پرونده می‌باشد تصریح کرد که ویژگی‌های انفجار اخیر مشابه انفجار ایستگاه «لس دومینیکوس» که چند ماه گذشته اتفاق افتاد می‌باشد.

«رودریگو پنیاایلیایو» وزیر کشور شیلی به مطبوعات اعلام کرد که با وجود تدابیر امنیتی شدید در مترو پایتخت بعد از انفجار ماه گذشته تروریست‌ها توانسته‌اند این بمب دستی را در سطل زباله ایستگاه قرار دهند.

وی با بیان این نکته که سیستم اطلاعاتی شیلی تغییر خواهد کرد اطمینان داد که در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر 93) پروژه‌‌ای برای تدوین قانون ضد‌تروریستی جدید ارائه خواهد شد.

«میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی نیز شب گذشته با وزرای کابینه خود نشستی برگزار کرد و انتظار می‌رود که با شورای عملیات امنیتی نیز امروز جلسه‌ای داشته باشد تا بدین ترتیب تدابیر کافی جهت شناسایی مجرمین اتخاذ شود.

رئیس جمهور شیلی همچنین اطمینان داد که اولویت دولت اصلاح قانون ضد‌تروریستی می‌باشد تا بدین وسیله قانون مذکور واقعا قابل استفاده باشد و امنیت و عدالت را در کشور تضمین کند.

وی تاکید کرد که بعد از این فاجعه شیطانی وظیفه دولت افزایش تدابیر امنیتی در مترو و حمل‌ونقل عمومی می‌باشد.

به گزارش فارس، این چهارمین انفجار مترو شیلی می‌باشد؛ در تاریخ 16 ژوئن سال 1986 (26 خرداد 1365) بمب دست‌ساز دیگری توسط «جبهه میهنی مانوئل رودریگز» در ایستگاه «مدرسه نظامی» مترو شیلی که ایستگاهی پر رفت ‌و آمد نیز می‌باشد منفجر شد که یک کشته و 6 زخمی بر جای گذاشت؛ در همان سال انفجار تروریستی دیگری به وسیله جبهه مذکور در قطار «ال لیبرتادور» که به سوی ایستگاه «چیان» در حرکت بود رخ داد، یک کشته و یک زخمی نتیجه این انفجار بود؛ در ماه جولای سال جاری (25 تیر 93) نیز یک بمب دستی دیگر به طور تصادفی در واگن اول آخرین قطاری که از ایستگاه «لوس دومینیکوس» حرکت کرد منفجر شد.

طبق فیلم‌های ضبط شده به وسیله دوربین‌های امنیتی کیف حامل این بمب توسط شخصی در داخل واگن قرار داده شده بود که احتمالا با گروه‌های «آنارشیستی» حزب مخالف مرتبط بوده است، خوشبختانه در ساعت انفجار بمب افراد زیادی داخل قطار نبوده‌اند و تلفاتی گزارش نشد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن