تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819683057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز فرماندهی کنترل و مدیریت بحران دراتوبان تهران - قم ایجاد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرکز فرماندهی کنترل و مدیریت بحران دراتوبان تهران - قم ایجاد می شود قم ـ ایرنا ـ معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ایجاد مرکز فرماندهی کنترل و مدیریت بحران در اتوبان تهران ـ قم نزدیک فرودگاه امام خمینی خبر داد.


به گزارش ایرنا، "اسماعیل نجار" عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با بیان این مطلب افزود: مهمترین مشکل و چالش پیش رو در مدیریت بحران، عدم نظارت و پیشگیری برای کاهش آثار حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در کشور است.
وی با بیان اینکه از 43 نوع بلایای طبیعی که در دنیا شناخته شده است 34 مورد در ایران رخ داده و کشورمان در جایگاه ششم حادثه خیز بودن در جهان است، خاطرنشان کرد: مهمترین و اساسی ترین حادثه غیرمترقبه در کشور زلزله بوده و وقوع این حادثه در کلانشهرها به ویژه تهران، امنیت ملی را به مخاطره می اندازد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه باید در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد، اظهار داشت: حقیقتا در کشورمان چقدر به مساله ساخت و ساز ساختمان ها توجه کرده و بر این امر بسیار خطیر و حساس نظارت می شود؟
وی با اشاره به بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته در احداث ساختمان ها و دیگر ابنیه در کشور ژاپن، گفت: متاسفانه در زلزله های اخیر در کشورمان شاهد فروریختن سازه های جدیدالاحداث بودیم، از این رو مسوولان امر باید مقصران و اهمال کنندگان در ساخت این سازه ها را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنند.
نجار در ادامه افزود: برای مدیریت صحیح و اصولی بحران در کشورمان باید برنامه جامع و همه جانبه با تمرکز بر مساله پیشگیری و پیش بینی را تدوین کرده و ضمن شناخت تمامی ظرفیت ها و توانمندی های موجود، امکانات و منابع را به خوبی در این راستا تجمیع کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به همه مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: نخستین و بهترین کسانی که می توانند در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه کمک رسان بوده و در مدیریت بحران مشارکت داشته باشند، خود مردم بوده و باید آموزش های لازم به آنان ارایه شود.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه با توجه به وقوع 17 سال خشکسالی های مستمر در کشور، نمی توان این پدیده را یک بحران بنامیم، خاطرنشان کرد: اینکه امروز خشکسالی را یک بحران می دانیم، ناشی از عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح است که باید این مشکلات برطرف شود.
وی در پایان نسبت به تخصیص اعتبارات و امکانات لازم برای دستیابی به سطح مطلوبی از آمادگی برای مدیریت بحران در کشور و پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی اظهار امیدواری کرد ک/3
8146/ 550/


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن