تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804289080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه بدوشی دانشگاه پیام نور قائمشهر 9 ساله شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سه دوره فارغ التحصیلی در خانه های استیجاری خانه بدوشی دانشگاه پیام نور قائمشهر 9 ساله شد ساری-ایرنا- خانه بدوشی دانشگاه پیام نور قائمشهر در حالی وارد نهمین سالش شده است که قرار بود از مدت ها پیش دانشجویانش در ساختمان جدیدی که حالا به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه پیام نور مازندران تبدیل شده ، دوره تحصیلات عالیه را پشت سربگذارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دانشگاه پیام نور قائمشهر سال 1386 به منظور فراهم کردن امکان تحصیل جوانان در دانشگاه دولتی در سه رشته تحصیلی حسابداری، مدیریت بازرگانی و الهیات و با 160 دانشجو فعالیتش را آغاز کرد و اکنون بیش از دو هزار دانشجو در 21 رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه در سومین سال فعالیتش کلنگ ساختمان اختصاصی را به زمین زد ، ولی خوشحالی دانشجویانش چندان نپایید و این ساختمان به عنوان آزمایشگاه مرکزی در اختیار دانشگاه پیام نور مازندران قرار گرفت تا خانه بدوشی دانشجویانی که پیام نور قائمشهر را محل تحصیل خود انتخاب کردند ، ادامه یابد.
دانشگاه پیام نور قائمشهر که خشت اول فعالیتش را با اجاره نشینی آن هم در منازل مسکونی بنیاد نهاده بود ظاهرا حالا حالاها سرنوشتی جز این که یک در میان " منزل نو " کند ، ندارد و احتمالا با ورود به دومین دهه از عمرش همچنان خانه بدوش باقی خواهد ماند.
بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از این که مجبورند محدود ساعات حضور در دانشگاه را در اتاق های خواب کوچک منازل مسکونی
سپری کنند ، گله دارند و خواستار توجه بیشتر مسوولان دانشگاه پیام نور برای ساخت ساختمانی درخور برای این واحد دانشگاهی هستند.
" زهرا – م " یکی از این دانشجویان گله مندی که حاضر نیست نامش به طور کامل در گزارش ذکر شود به خبرنگار ایرنا گفت : سه سال پیش به عنوان دانشجو وارد این دانشگاه شدم و دراین مدت دو بار تغییر مکان دانشگاه را تجربه کردم.
وی افزود : در این مدت اتاق های منزل به عنوان کلاس درس دانشجویان مورد استفاده قرار گرفت که به علت کوچک بودن مساحت پاسخگوی تعداد دانشجویان نیست و بسختی می توان ساعات کلاس درس را در آن دوام آورد.
وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان برای احداث ساختمان دانشگاه پیام نور تلاش کنند تا این معضل و مشکل دانشجویان رفع شود .
یکی از استادان دانشگاه پیام نور واحد قائمشهر نیز به محدودیت فضا و امکانات برای تحصیل دانشجویان در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت : ساختمان هایی که برای دانشگاه اجاره می شود ، اصلا مناسب یک محیط دانشگاهی و علمی نیستند.
وی که خواست نامش ذکر نشود ، افزود : بیشتر فضایی که به عنوان ساختمان دانشگاه پیام نور قائمشهر درنظر گرفته می شود منازل مسکونی هستند که نه تنها کلاس هایشان کوچک است ، بلکه فاقد سالن بزرگ و مناسب برای برگزاری امتحانات نیز است .
این استاد دانشگاه گفت : همه ساله در زمان برگزاری امتحانات مسوولان دانشگاه با رایزنی و پیگیری های متعدد ، سالن ادارات را برای این منظور در نظر می گیرند که این کار در شان یک واحد دانشگاهی نیست.
وی افزود : احداث ساختمان دانشگاه پیام نور تصمیم خوب و مهمی در این زمینه بود که متاسفانه مشخص نیست که چرا این پروژه با وجود در اختیار گرفتن زمین ، راکد مانده و به سرانجامی نرسیده است .
کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه پیام نور قائمشهر در سال 1389 به زمین زده شد و در آن زمان چهار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت فاز نخست به وسعت سه هزار مترمربع پیش بینی شد ه بود.
رییس دانشگاه پیام نور واحد قائمشهر دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت : به منظور رفع مشکل فضا در سال 1389 با تهیه زمین به متراژ دو هکتار در روستای " رکابدارکلا " ، گلنگ ساخت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به زمین زده شد.
" رمضان غلامی" افزود : اجرای فاز نخست این ساختمان در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در چهار طبقه و پیش بینی هزینه چهار میلیارد ریالی آغاز شد ولی با انجام تغییر کاربری زمین کشاورزی و اخذ پروانه ساخت ، این زمین به ساخت آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه پیام نور مازندران اختصاص یافت.
رییس دانشگاه پیام نور واحد قائمشهر گفت : در ادامه پیگیری برای احداث ساختمان ، اخیرا زمینی در منطقه " حسن رشتی " به مساحت 11 هزار و 700متر مربع به قیمت پنج میلیارد ریال خریداری شد و اقدامات برای اخذ مجوز ساخت در دست انجام است .
وی با تایید نامناسب بودن فضای دانشگاه در شرایط حاضر ، اظهار داشت : نبود فضای دانشگاهی مناسب باعث شد تا در جذب دانشجو نیز با مشکل مواجه باشیم.
غلامی گفت : علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه از میان گزینه های مراکز آموزش عالی غالبا فضایی را برای تحصیل انتخاب می کنند که از امکانات مناسبی برخوردار باشد و طبیعی است که دانشگاهی که ساختمان مناسب ندارد و در منزل استیجاری مستقر است ، نمی تواند گزینه اول علاقه مندان به تحصیل باشد.
وی افزود : هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو در 21 رشته تحصیلی دراین واحد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند و ما هم می دانیم که باید هر چه زودتر برای ساخت ساختمان اقدام کنیم.
هم اکنون 18 واحد دانشگاه پیام نور در شهرستان های مازندران فعال است.ک/4
گزارش از فاطمه قنبری قادیکلایی
7329/1654


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن