تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکسازي محوطه تاريخي شوش از آخرين مداخلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۵۶ب.ظ)
پاکسازي محوطه تاريخي شوش از آخرين مداخلات 5 درصد پاياني نخاله‌هاي ساختماني و اسقاط اداري موجود در محوطه تاريخي شوش به بيرون اين محوطه باستاني منتقل شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان خوزستان با حضور در مرحله نهايي پاکسازي محوطه تاريخي شهر شوش، تاکيد کرد: اگرچه اين نخاله‌ها آخرين بخش از مداخلاتي از اين جنس است و به اين ترتيب محوطه شوش کاملا پاکسازي شده، اما يک محوطه وسيع مانند شوش نيازمند پايش دايمي است تا ديگر اينجا محل انباشت زباله و نخاله قرار نگيرد.
افشين حيدري تاکيد کرد: با توجه به حضور قريب‌الوقوع ارزيابان يونسکو در شوش براي بررسي ثبت محوطه تاريخي اين شهر در فهرست ميراث جهاني و اهميتي که زمان باقيمانده دارد، بايد کارها در اسرع وقت انجام شود و مداخلاتي که وجود دارد بر طرف شود.
حيدري با بيان اين که هيچ نقصي از نگاه ارزيابان يونسکو پنهان نمي‌ماند، گفت: سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي کشور بايد اطمينان خاطر داشته باشد که روند آماده‌سازي محوطه تاريخي شوش براي ثبت جهاني بي‌وقفه و بدون نقص در حال انجام است و هيچ چيز نمي‌تواند سد راهش باشد. ما هم در اداره کل ميراث استان بايد تمام تلاشمان را بکنيم که اين نظر مثبت ايجاد شود و اين امنيت خاطر وجود داشته باشد.
مدير کل ميراث خوزستان با بيان اين که در هفته حداقل 5 روز در شوش حضور دارد، ادامه داد: اين که بنده اينجا حضور پيدا کرده‌ام و در کنار شهروندان شوش که پيشتر براي کمک به رفع مداخلات آمده‌اند، ايستاده‌ام و کار مي‌کنم، علتش اين است که اين هماهنگي‌هاي بين دستگاهي و فرابخشي و ارتباط با شهردار و فرماندار و مسوولان شهرستان شوش اتفاق بيافتد و آن تحولاتي که مد نظر است با سرعت بيشتري انجام بگيرد.
حيدري گفت: مهم‌ترين مساله اين است که همه پاي کار هستند تا ثبت محوطه تاريخي شوش در فهرست ميراث جهاني در نشست سال آينده يونسکو به تصويب برسد.
به گفته مدير کل ميراث خوزستان، با توجه به هماهنگي‌هايي که با معاونت عمراني استانداري خوزستان انجام شده، موضوعات فرابخشي در دستورکار دستگاه‌هاي مربوطه قرار گرفته است.
وي در توضيح پاره‌اي از اين همکاري‌ها خبر داد: خوشبختانه در سطح شهرستان شوش اتفاق‌هاي خوبي در حال رخ دادن است؛ شب گذشته با چند تن از مالکان زمين‌هاي معارض تا پاسي از شب جلسه داشتيم. امروز هم همراه با شهردار محترم براي جمع‌آوري تابلوها و ناهمگوني‌هايي که در معابر شهري وجود دارد گفت‌وگو مي‌کنيم. هدف اين است که از نظر بصري در شهرستان شوش تغييراتي ايجاد شود.
پاکسازي 5 درصد باقيمانده نخاله‌ها و اسقاط موجود در محوطه تاريخي شوش که ميراث بي‌تدبيري‌هاي گذشته درباره اين محوطه 7000 ساله است، در حالي انجام گرفت که در روزهاي اخير برخي پايگاه‌هاي خبري بدون اشاره به ميزان نخاله‌هاي پيشين و مقايسه آن با حجم نخاله پاکسازي شده، اين موضوع را دستاويز خبرسازي خود قرار داده بودند.
محوطه تاريخي شهر شوش که پيش از اين به علت بي‌توجهي در تصميم‌گيري‌هاي شهري با انباشت نخاله‌هاي ساختماني، اسقاط اداري و حتي محل نگه‌داري خودروهاي اسقاطي مورد مداخله قرار گرفته بود، در ماه‌هاي اخير و در چند مرحله پاکسازي شد. اين پاکسازي‌ها که به همت پايگاه ميراث فرهنگي شوش و همکاري اداره ميراث فرهنگي و ادارات ديگر اين شهر و همچنين انجمن‌هاي مردمي چون انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوش انجام شده است، امروز مرحله آخر خود را پشت سر گذاشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن