تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799007168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلیت مترو در طول سال برای دانش آموزان و دانشجویان نیم بها و روز اول مهر رایگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون شهردار تهران اعلام کرد؛ بلیت مترو در طول سال برای دانش آموزان و دانشجویان نیم بها و روز اول مهر رایگان تهران بزرگ-ایرنا-معاون خدمان شهری شهردار تهران با اشاره به اینکه بلیت مترو طی سال برای دانش آموزان ودانشجویان نیم بها است، گفت: مترو در روز اول مهرماه برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان رایگان است.


به گزارش ایرنا ، مجتبی عبداللهی در برنامه شب گذشته تهران 20 با اشاره به برپایی نمایشگاه باز باران از 12 تا 22 شهریورماه به مناسبت بازگشایی مدارس برپاست، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در 10 نقطه شهر تهران از ساعت 10 صبح تا 10 شب برپا شده است.
وی درباره حضور هنرمندان و چهره های هنری در این نمایشگاه افزود: حضور این هنرمندان حال و هوای خاصی را به فضای نمایشگاه باز باران داده است.
عبداللهی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در 10 نقطه شهر تهران در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: برج میلاد، حاشیه دریاچه چیتگر، میدان امام حسین، بوستان ولایت، بوستان قائم، فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای اشراق، پیاده راه باب همایون، بلوار پاکنژاد و بوستان گفت و گو از مکان های برپایی این نمایشگاه هستند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه ها سعی شده نوشت افزار، لوازم مدرسه و پوشاک لوازم با کیفیت و کمیت خوب، ارزان و ویژگی های خاصی عرضه شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بیش از 3 هزار قلم کالای عرضه شده در این نمایشگاه اظهار کرد: کالاهای ارائه شده با حدود 30 تا 35 درصد تخفیف و با حضور 43 تولیدکننده در نمایشگاه ارائه می شود.
وی افزود: پوشاک بانوان اعم از مانتو، مقنعه و چادر با بیش از هزار قلم کالا و 50 درصد تخفیف هم در این نمایشگاه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

غرفه ها رایگان به تولید کننده ها داده شده است
عبداللهی با بیان اینکه به هر حال شرایطی مهیا شده تا مردم بتوانند نیازهای خود را در این بخش فراهم کنند، یادآور شد: ارتباط و هماهنگی خوبی با اصناف مربوطه صورت گرفته و اتحادیه ها نیز کمک و همراهی خوبی داشته اند.
وی با بیان اینکه نگاه ما این است که این نمایشگاه را ادامه دهیم،گفت: شهرداری تهران امکانات و مزایایی را به تولیدکنندگان داده تا آنها هم تخفیف به شهروندان بدهند.
به گفته وی غرفه ها در نمایشگاه بدون اخذ وجه و به صورت رایگان در اختیار تولید کننده ها گذاشته شده است.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در نمایشگاه باز باران تمامی تولید کننده ها در صنف پوشاک اعم از مانتو و مقنعه و چادر حضور دارند، افزود: چنانچه تولیدکنندگان صنف پوشاک و تولید کننده های نوشت افزار و نشر و چاپ تمایل داشته باشند، می توانند در نمایشگاه های باز باران دوره های آینده شرکت کنند.

*در حال حاضر امکان اضافه کردن غرفه در نمایشگاه باز باران را نداریم
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون شهروندان استقبال خوبی از نمایشگاه باز باران داشته اند، گفت: این نمایشگاه نشان داد نیاز در این سطح به چه میزان است.
وی افزود: امیدواریم در نمایشگاه و جشنواره های بعدی با کیفیت بیشتری، در نقاط دیگر شهر تهران فعالیت داشته باشیم.
وی در خصوص اینکه نمایشگاه ها و جشنواره های مختلفی در آینده و در طول سال خواهیم داشت، اشاره کرد: نمایشگاه باز باران برای اولین بار برگزار شد و در حال حاضر امکان اضافه کردن غرفه را نداریم.
وی افزود:از ساعت 14 تا 15:30 بعد از ظهر به جهت چیدمان غرفه ها و استراحت تمامی نمایشگاه ها تعطیل هستند.
عبداللهی با اشاره اقدامات معاونت خدمات شهری در فصل بازگشایی مدارس و اول مهرماه گفت: شهرداری تهران اقدامات وسیع و گسترده ای را در ارتباط با بازگشایی مدارس در دست انجام دارد.

*خانه تکانی شهر در 40 روز در حال انجام است
معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: این معاونت با سازمان های زیر مجموعه و 22 منطقه اقدامات گوناگونی را با بیش از 85 مورد انجام داده و خانه تکانی شهر برای بازگشایی مدارس از 10 شهریورماه تا 20 مهرماه به مدت 40 روز در حال انجام است.
وی با پرداختن به فعالیت حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک، معاونت فرهنگی اجتماعی و همچنین معاونت فنی و عمرانی که اقدامات گسترده ای را در شهر تهران در حال انجام دارند، افزود: سازمان زیباسازی از نظر اطلاع رسانی فعالیت گسترده ای دارد.

*بیش از 100 هزار متر مربع دیوار مدارس رنگ آمیزی خواهد شد
وی با تاکید بر اینکه شهر تهران یک میلیون و 222 هزار دانش آموز در سطوح مختلف و 930 هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: از نظر زیباسازی و رنگ آمیزی دیوار مدارس سعی و تلاش ما در این است که نیازمندی های مدارس از هر نظر برطرف شود و ورودی ها را با طرح های مختلف رنگ آمیزی کنیم.
وی افزود: دراین رابطه بیش از 100 هزار متر مربع دیوار مدارس رنگ آمیزی خواهد شد.
عبداللهی با اشاره به کاشت و بازپیرایی درخت و فضای سبز و هدیه دادن شاخه گل به کلاس اولی ها از سوی شهرداری تهران گفت: درخصوص نظافت مدارس و کلاس های درس و همچنین سرویس های بهداشتی اقدامات مختلفی صورت می گیرد.
وی ادامه داد:همچنین در برخی مدارس به خصوص مدارس دخترانه ست های ورزشی و نیمکت موردنیاز نصب خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل ستادی در تمامی مناطق 22 گانه ادامه داد: دادن مخزن زباله مورد نیاز مدارس و خیابان ها و معابر اطراف مدارس و همچنین لکه گیری آسفالت مدارس و توجه به عبور و مرور در خط کشی ها در دست اجراست.

173 اتوبوس دوکابین و 16 اتوبوس تک کابین به خطوط اتوبوسرانی اضافه می شود
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در روز اول مهرماه سرفاصله حرکت مترو با قطارها و پیش بینی واگن ها در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مترو در روز اول مهرماه برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان رایگان است.
وی بیان داشت: مترو50 درصد تخفیف برای دانش آموزان و دانشجویان در طول سال در نظر گرفته است.
عبداللهی با اعلام اینکه 173 اتوبوس دوکابین و 16 اتوبوس تک کابین به خطوط اتوبوسرانی و سامانه BRT اضافه می شود، افزود: به حجم جا به جایی اتوبوسرانی در مهرماه 250 هزار نفر افزوده خواهد شد.
وی درباره بار ترافیکی که از اول مهرماه به شهر تهران اضافه می شود نیز اظهار کرد: در این خصوص جلسات متعددی با پلیس راهور گذاشته شده به گونه ای که در معاونت حمل و نقل ترافیک ستادی برای بازگشایی مدارس ایجاد شده که با همکاری سایر دستگاه ها و ارگان ها اقدامات ویژه ای نیز در دستور کار است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران تمام امکانات خود را بسیج می کند تا آیین بازگشایی مدارس و روز اول مهر به بهترین شکل برگزار شود، خاطر نشان کرد: البته نیاز است که شهروندان و خانواده ها هم در این زمینه مدیریت شهری را همراهی و کمک کنند.
وی گفت: رسیدگی به نمازخانه مدارس از فعالیت های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مدارس است. در شهرداری تهران خدمات در تمامی سطوح همه جانبه، بی منت و درنهایت متانت انجام گرفته و تلاش و نگاه جهادی انجام می شود.

**مردم وجود موش را در مناطق به سامانه 137 اطلاع دهند
وی با بیان اینکه عمده کار حوزه خدمات شهری نگهداشت شهر است، یاد آور شد: تلاش می کنیم شهر پاکیزه ای داشته باشیم و همکاران زحمت کش من در بحث نگهداشت شهر و رفت و روب 24 ساعته فعال هستند به طریقی که میهمانانی که به شهر تهران مسافرت می کند یا افرادی که بعد از مدت ها به تهران می آیند، پایتخت را از نظر نظافت بسیار بهتر از قبل ببینند.
عبداللهی درخصوص وجود موش در برخی خیابان های شهر تهران گفت: در این بحث شرکت ساماندهی عملکرد خوبی داشته است، اما این بدان معنا نیست که این معضل در شهر تهران وجود ندارد.
وی بیان داشت: شهروندان می توانند از طریق سامانه 137، مناطق و محل هایی که در این خصوص آلودگی دارند را به اطلاع ما برسانند تا در جهت رفع آن ها عمل کنیم. این در حالیست که امسال نیز از سموم جدیدی استفاده کرده ایم.

**بیش از 650 شهید دانش آموز در قطعات بهشت زهرا دفن هستند
وی با اشاره به اینکه در سازمان میادین، فروشگاه های شهروند، آتش نشانی و بهشت زهرا در بازگشایی مدارس کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: در طول 4 سال گذشته زنگ دانش آموز شهید در شهر تهران زده شده به طریقی که در حال حاضر این طرح در کل کشور در حال نهادینه شدن است.
وی افزود: 36 هزار شهید دانش آموز داریم که بیش از 650 شهید دانش آموز در قطعات بهشت زهرا دفن هستند که به جهت پاسداشت این عزیزان و نکوداشت این افراد زنگ دانش آموز شهید را به همراه والدین این افراد در روز اول مهرماه خواهیم داشت.
وی درخصوص اینکه سازمان مدیریت پسماند از سازمان وابسته به حوزه خدمات شهری است، اظهار کرد: این سازمان با داشتن 16 هزار کارگر زحمت کش 24 ساعته شهر تهران را نظافت می کنند.
وی ادامه داد: در کارخانه های زباله سوز اتفاقات خوبی رخ داده که یکی از کارخانه ها افتتاح شده و کارخانه زباله سوز با 300 تن زباله و تولید 3 مگاوات برق، برق مصرفی شهر تهران را تامین کرده که تا 1.5 تا 2 ماه آینده افتتاح خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: این کار به صورت پایلوت در مناطق صورت گرفته و اشکالات کار را نیز برطرف می کنیم و در این باره اطلاع رسانی لازم را خواهیم داشت.

**بوستان مادر از ابتدا وجود نداشته است
عبداللهی درباره بوستان مادر و ساخت و ساز در آن گفت: موضوع بوستان مادر در دوره مدیریت قبل شهرداری تهران بوده و آن زمان به نام بوستان مادر معروف بوده است.
وی ادامه داد: آن زمان زمینی را در منطقه 5 شهرداری تهران پیش بینی کرده بودند و طی جلسه ای عنوان کردند که اگر بتوانیم در این زمین بوستان ایجاد کرده و کاشت درخت را داشته باشیم، خوب است.
معاون شهردار تهران افزود: این مکان کاربری دیگری داشته و از ابتدا به عنوان فضای سبز نبوده و درختی نبوده که بخواهند در آن بوستان ایجاد کنند.
وی درباره سرانه فضای سبز هر شهروند در شهر تهران که 15.5 متر مربع است، عنوان کرد: در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران که مصوب شورای اسلامی شهر است باید سرانه فضای سبز به 18.5 متر مربع برسد.
عبداللهی با اشاره به اینکه باید برای هر شهروند سه متر مربع فضای سبز ایجاد کنیم، بیان داشت: اگر شهر تهران با 8.5 میلیون نفر ساکن ضرب در سه داشته باشیم، متراژی زیادی را در بر می گیرد و شهرداری تهران باید بودجه ای را در این خصوص تخصیص دهد.
عبداللهی گفت: در حال حاضر از نظر بین المللی میزان سرانه فضای سبز شهر تهران از رتبه خوبی برخوردار است به طوریکه کشورهای خاورمیانه را با تهران مقایسه می کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره خرید کیف مدرسه در فروشگاه های شهروند هم عنوان کرد: در این طرح و در فروشگاه شهروند برای خرید کیف و نوشت افزار در 24 فروشگاه از 10 تا 35 درصد تخفیف پیش بینی شده است.
تهرام/1393/1348


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن