تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815486770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلیل تغییر ناگهانی موضع مفتی سعودی علیه داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دلیل تغییر ناگهانی موضع مفتی سعودی علیه داعش


مفتی عربستان سعودی بعد از سالها حمایت از اقدامات گروه های تروریستی، با تغییر مواضع خود داعش را گروهی تروریستی خواند و جوانان عربستانی را از پیوستن به آن نهی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "عبدالعزیز آل الشیخ" در تلاشی جدید برای بهبود چهره تاریک رژیم آل سعود و بعد از سالها حمایت این رژیم از گروه های تروریستی و اعزام جوانان به کشورهای دیگر برای کشتار، سر بریدن، آدم ربایی و آواره کردن مردم در سوریه و عراق؛ در پاسخ به سوالات استفتا کنندگان ، گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) را یک گروه ظالم و متجاوز خواند که اگر با مسلمانان بجنگد، مسلمانان باید با این گروه بجنگند.
مفتی سعودی

مفتی عربستان سعودی گفت: این گروه اشتباه می کند و در راه درست حرکت نمی کند و اگر با مسلمانان بجنگد، مسلمانان نیز باید با آن بجنگند تا شر و بدی این گروه را از دین و مردم دور کنند زیرا عناصر این گروه شر و بلا هستند.
تغییر موضع مفتی عربستان درحالی است که مبلغان و مفتی ها در این کشور جهالت و جنایت را در بین جوانان کشورهای مختلف به اسم دین ترویج می کنند، و این کشور در محافل بین المللی از مهمترین حامیان و پشتیبانان مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در منطقه به شمار می رود و در سه سال اخیر هزاران تروریست تندرو را به سوریه فرستاده است و این تروریست ها به ریختن خون ملت سوریه و ویران کردن ساختار زیربنایی این کشور و چپاول ثروت ها و منابع سوریه اقدام کرده اند.
حال بعد از گسترش دامنه حضور این گروه ها به خارج از مرزهای سوریه، مفتی رژیم سعودی با صدور فتوا از جوانان خواسته است که به دنبال آنچه آن را "دعوت به جهاد و یاری اسلام تحت عناوین ناشناخته و اصول انحرافی" نامید، نروند و از یاد برد که خودش پیش از این با صدور فتواها و دعوت باعث کشانده شدن جوانان برای جنگ در سوریه به بهانه های مختلف شده بود.
تغییر ناگهانی مواضع مبلغان و مفتیان درباری و رسانه عربستانی در پی جبهه گیری کشورها و محافل بین المللی علیه گروه های تروریستی به ویژه داعش، و همچنین افشای حضور شمار قابل توجهی از سعودی در صفوف گروه های تروریستی و حمایتهای مالی عربستان از تروریستها، صورت گرفته است.


دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن