تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820453759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 5 شناور جمع آوري آلودگي هاي نفتي منطقه خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۳۵ب.ظ)
ساخت 5 شناور جمع آوري آلودگي هاي نفتي منطقه خليج فارس عضو هيأت عامل و معاون توسعه و تجهيز سازمان بنادر و دريانوردي در جريان سفر به استان هرمزگان از ساخت 5 شناور بزرگ جمع آوري آلودگي هاي نفتي منطقه خليج فارس در بندرعباس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا کبريايي افزود: ساخت اين شناورها از سه سال پيش به سفارش سازمان بنادر و دريانوردي کشور در مجتمع کشتي سازي و فراساحل ايران (ايزوايکو) آغاز شده است.
وي ادامه داد: يکي از اين شناورها "دريا پاک" نام دارد که به عنوان بزرگترين شناور جمع آوري آلودگي نفتي در خاورميانه و منطقه خليج فارس، با اعتباري بالغ بر 21 ميليون يورو در مراحل پاياني ساخت است که پيشرفت فيزيکي خوبي دارد.
به گفته کبريايي، اين شناور با آبخوري حدود 4 متر و سرعتي معادل 16 گره دريايي، يکي از مدرن ترين و پيشرفته ترين شناورهايي است که در صورت بروز آلودگي نفتي بزرگ، مي تواند در سريعترين زمان ممکن، براي جمع آوري لکه ها و پاکسازي آب هاي آلوده مورد استفاده قرار گيرد.
معاون توسعه و تجهيز سازمان بنادر و دريانوردي کشور افزود: از سوي ديگر، 4 فروند بارج "پاک بوم" 4تا 7 نيز با اعتبار 150 ميليارد ريال براي جمع آوري آلودگي نفتي در دست ساخت است.
وي گفت: اين چهار شناور هم اکنون با بيش از 80 درصد پيشرفت، پس از انجام آزمايش هاي نهايي، بهمن ماه سال جاري وارد آبهاي خليج فارس مي شوند.
عضو هيأت عامل سازمان بنادر و دريانوردي همچنين تأکيد کرد: در حال حاضر، شناورهاي جمع آوري آلودگي هاي نفتي و همچنين شناورهاي مسافري پيشرفته به همت صنعتگران ايراني و با بهره گيري از توان فني و دانش بومي متخصصان داخلي ساخته مي شود.
ابراهيم ايدني، مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، نيز با اشاره به ساخت 5 شناور جمع آوري آلودگي هاي نفتي منطقه خليج فارس گفت: اين اقدام گام بلند سازمان بنادر و دريانوردي براي پيوستن به فهرست سازمان هاي سبز جهان محسوب مي شود که کمترين آثار منفي زيست محيطي و بيشترين ايمني را براي حمل و نقل دريايي خليج فارس داشته باشد.
وي افزود: شناور دريا پاک يکهزار و 200 مترمکعب و 4 بارج پاک بوم مجموعاً 3 هزار متر مکعب ظرفيت دارند.
ايدني مهمترين ويژگي هاي شناور درياپاک به عنوان بزرگترين شناور جمع آوري آلودگي نفتي در منطقه خليج فارس را مجهز بودن به دو سامانه رانش به زاويه 90 درجه براي جمع آوري سريعتر آلودگي هاي نفتي تا عمق 25 متر دريا عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن