تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812990298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط لازم در زنجان برای ازدواج جوانان تسهیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان متوسلین:
شرایط لازم در زنجان برای ازدواج جوانان تسهیل شود
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با تاکید بر اینکه زیر ساخت لازم در زنجان برای ازدواج جوانان فراهم شود گفت: متاسفانه در استان برخی شرایط متناسب با نیاز جوانان وجود ندارد.



به گزارش خبرنگار مهر، موسی متوسلین ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان زنجان اگر به موضوع ازدواج جوانان توجه شود زمینه تشکیل خانواده های جدید تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه چالش پیری جمعیت از چالش های مهم در آینده خواهد بود، تدوام رکود جمعیتی را نگران کننده عنوان کرد و  ادامه داد: در پنج ماهه امسال تعداد 8 هزار و   300 واقعه ولادت در استان زنجان به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 5 هزار و 550 ولادت بود  کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در استان زنجان در هر روز 53 تولد رخ داده است. متوسلین افزود: استان زنجان 21 شهر دارد که در این میان روزانه 2,5 نفر در هر شهر به دنیا آمده است.

وی، به  نرخ واقعه ولادت در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و یاد آورشد: 65درصد ولادتهای ثبت شده در 5ماهه سالجاری مربوط به مناطق شهری و 35 درصدمربوط به مناطق روستایی می باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان یاد آورشد: در راستای افزایش جمعیت و داشتن جامعه ای جوان باید زاد و ولد در استان زنجان افزایش یابد چرا که اگر امروز به این امرتوجه نشود در 25 سال آینده جامعه به سمت کهنسالی می رود و جمعیت جوان کمتر از کهنسال خواهد بود.

متوسلین افزود: کاهش جمعیت آسیب های بسیاری در جامعه را ایجاد می کند بنابراین باید امروز به فکر افزایش  جمعیت باشیم.

وی با بیان اینکه  امروز باید شرایط ازدواج آسان برای جوانان مهیا شود افزود: متاسفانه مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر برای اشتغال باعث کاهش جمعیت استان زنجان شده بنابراین باید جلوی مهاجرت جوانان گرفته شود. متوسلین به امر مهم پژوهش در حوزه طلاق اشاره کرد و گفت: پژوهش در زمینه طلاق یکی از موضوعات مهم در جامعه است که باید به کاهش آن در جامعه تاکید جدی شود چرا که اگر جلوی افزایش طلاق در استان گرفته نشود به تبع آن آسیب های اجتماعی در جامعه هم افزایش می یابد.

وی گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزیر کشور 55 درصد از طلاق‎های اتفاق افتاده به دلیل اعتیاد بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان یاد آور شد: در همین راستا بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور بیشترین و مهم‏ترین علل طلاق دخالت بی مورد خانواده‎ها بوده است.

متوسلین با بیان اینکه باید مسئولان توجه ویژه به ایجاد زمینه مناسب برای رشد ازدواج در استان داشته باشند افزود: در استان زنجان بنیاد ازدواج فعال است و باید این بنیاد تقویت شود.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۲:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن