تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819120090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود گزارشهای غیرواقعی در پرونده بیماران/ دلایل بروز درمانهای زیرزمینی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > بهداشت و سلامت عضو هیئت مدیره انجمن جراحان عمومی؛
وجود گزارشهای غیرواقعی در پرونده بیماران/ دلایل بروز درمانهای زیرزمینی
عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینکه تعرفه‌های غیرواقعی عاملی برای جراحی‌های غیرحقیقی است، گفت: درمان و جراحی حقیقی در پی تعرفه‌های واقعی حاصل می‌شود.



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر پرویز دریایی در آستانه برگزاری نهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران، اظهارداشت: به علت همین تعرفه‌های غیرواقعی در پرونده‌ بیماری با مشکل کیسه صفرا چندین کد حاشیه‌ای می‌خورد که هیچکدام واقعی نیستند. البته هیچکدام از آنها انجام نمی‌شود و فقط کد آن در شرح عمل زده می‌شود به عبارتی آنچه برای بیمار در عمل گزارش می‌شود، غیر حقیقی است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری میزگردی با عنوان جراحی‌های غیرواقعی و غیرمعمول در کنگره هلسینکی فنلاند، افزود: هدف از طرح این موضوع رسیدن به یک تفاهم برای دستیابی به یک درمان مناسب و ایده‌آل است. دریایی در خصوص دوره‌های آموزشی چون لیزر Skin Care، تزریق ژل چربی و بوتاکس، لیپولیز، لیپوساکشن ویژه‌ پزشکان عمومی، گفت: هم‌اکنون اکثر جراحان پلاستیک، پوست و پزشکان عمومی درگیر این قبیل مسائل زیبایی هستند و هر یک به نفع خود این جریانات را مصادره می‌کنند. عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی افزود: به‌ عنوان مثال یک رزیدنت جراحی باید برای فتق حداقل 15 عمل و برای کیسه صفرا 20 عمل را انجام دهد تا به تبحر لازم برسد. دریایی با بیان اینکه پزشکان غیرمتبحر در یک نوع عمل باید بیمار را به مراکز معتبر ارجاع دهند، ادامه داد: واژه‌ عدم تبحر یک اصطلاح فنی بی‌معنایی است از این‌رو برای اصلاح این موضوع باید در همه‌ اتاقهای عمل دوربینهای فیلمبرداری کار گذاشته شود همه‌ کدهای جراحی اعم از پلاستیک، ترمیمی صاحب کد مشخص شود. آموزشهای پس از فارغ‌التحصیلی نيز توسط انجمنهای علمی انجام شود در غیر این صورت پزشکان به اعمال درمانی زیرزمینی دست می‌زنند. وی با بیان اینکه قانون نه به‌دنبال خلاف‌کار بلکه شاکی است، گفت: بسیاری از این تخلفات در مطب‌ها انجام می‌شود که قانون از آن بی‌خبر است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: برای خارج کردن بیماران از سرگردانی باید برنامه پزشک خانواده در کشور اجرا شود تا بیمار به متخصص مربوطه برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کند.

نهمين كنگره ساليانه انجمن جراحان عمومي ايران با هدف نگرشي بر جراحي هاي كاربردي سرطانها و با حداكثر امتياز بازآموزي ويژه پزشكان عمومي و رشته هاي جراحي از دوم تا چهارم مهر ماه سال جاري در مركز همايشهاي بين المللي رازي برگزار خواهد شد.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن